اخبار ویژهخانه هوشمندسایر محصولاتشیائومیگجت های هوشمند

شیائومی پلتفرم مخصوص اینترنت اشیاء خود را رسماً معرفی کرد .

شیائومی در خلال کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود که به اختصار MIDC خوانده میشود ، سرانجام پرده از پلتفرم مخصوص اینترنت اشیائش برداشت . این پلتفرم “Vela” نامیده میشود و بر پایه سیستم عامل NuttX بنا شده است . مدیر ارشد بخش اینترنت شیائومی میگوید Vela در زبان لاتین به معنای “بادبان” میباشد و از آنجایی که شیائومی با کمپانی های بسیار زیادی بر روی اینترنت اشیاء فعالیت دارد ، این نام را برای هدایت کشتی عظیم ابزارهای هوشمندش در نظر گرفته است ، تا از همگسیختگی ها کمتر شوند .

شیائومی در نظر دارد کلیه ابزارهای هوشمند خود را تحت فرمان Vela بیرون آورد ؛ پلتفرمی که یک سیستم عامل واحد برای تمامی ابزارهای هوشمند این کمپانی ، از اسپیکر هوشمند گرفته تا خانه هوشمند و گجت های پوشیدنی ( همچون دستبند هوشمند و ساعت هوشمند ) را شامل میشود . البته فعلاً این پلتفرم برای برخی از ابزارهای هوشمند شیائومی عرضه خواهد شد و کم کم سایر ابزارهای وابسته به اینترنت اشیاء و نهایتاً گجت های پوشیدنی شیائومی به این سیستم عامل اختصاصی مجهز خواهند شد .

در واقع Vela از یک ساختار بسیار پیچیده برخوردار است ، اما در عمل 3 لایه دارد ، که 2 لایه اصلی آن همچون سیستم عامل های دیگر عمل میکند و توسعه دهندگان میتوانند مانور بسیار زیادی بر روی آن بیایند . بر اساس آمار موجود ، دستگاههای فعال در شبکه اینترنت اشیاء شیائومی امروز به 271 میلیون دستگاه رسیده است ، که شامل زیربرندهای مختلف این کمپانی و همکاری با 3.000 توسعه دهنده دیگر است . برنامه Vela از امروز برای توسعه دهندگان و کمپانی های مادر تخصصی در دسترس است و به زودی باید شاهد انتشار این پلتفرم اختصاصی باشیم .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا