شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیمی

گوشی Mi 11 ، پرچمدار ارزشمند و جدید شیائومی رسماً معرفی شد .

پس از کش و قوس های فراوان ، شیائومی امروز عصر در مراسمی مجلل ، سرانجام پرده از گوشی جدید خود با نام Mi 11 برداشت ، که اولین گوشی هوشمند دنیا با چیپست اسنپدراگون 888 بوده و در بخش های دیگری چون صفحه نمایش ، بلندگوها و دوربین ، حرف های زیادی برای گفتن دارد . برخلاف چیزی که همگان تصویر میکردند ، شیائومی تنها از یک گوشی هوشمند پرده برداری کرده است و فعلاً خبری از نسخه های Pro و +Pro نیست . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید …

 

« طراحی »

همانطور که انتظار میرفت ، شیائومی در طراحی گوشی Mi 11 از صفحه نمایشی با حالت خمیدگی در 4 طرف پرده برداشت . این بدان معناست که Mi 11 دارای خمیدگی در دو طرف ، بالا و پایین و قسمت پشت میباشد . برای اینکه گرفتن این گوشی در دست راحت شود ، شیائومی وزن و ضخامت این گوشی را نسبت به نسل قبل به شدت کاهش داده است . Mi 11 حالا 198 گرم وزن دارد و قطر آن تنها 8 میلی متر است !

این گوشی هوشمند در رنگ ها و نسخه هایی با جنس بدنه شیشه و چرم موجود خواهد بود ؛ که نسخه های اول با شیشه ضد خش AG پوشیده شده و نسخه های دوم بدنه ای از چرم با لوگوی فلزی شیائومی دارند . بلندگوی این گوشی هوشمند توسط کمپانی معروف Harman Kardon شخصی سازی شده است و نکته جالب اینجاست که در قسمت بالای گوشی ، دقیقاً کنار بلندگوی اول برند هارمن کاردن حک شده است .

 

« مشخصات »

شیائومی برای پرچمدار جدید خود از صفحه نمایشی 6.81 اینچی با سلفی حفره ای در قسمت چپ بهره گرفته است ، که تماماً توسط گوریلاگلس نسل 7 یا به اختصار Victus پوشیده شده و محافظت میشود . این صفحه نمایش نه تنها بزرگتر از سری Mi 10 میباشد ، بلکه رزلوشن آن نیز ارتقا پیدا کرده و دارای رزلوشنی 2K یا 1440×3200 میباشد . نکته جالب اینجاست که این صفحه نمایش به نرخ نوسازی 120 هرتز ، سرعت لمس خارق العاده 480 هرتزی ، 515 پیکسل در هر اینچ و درخشندگی 1.500 نیت مجهز است . نکات جذاب بسیار زیادی در بحث صفحه نمایش Mi 11 وجود دارد ، اما بد نیست بدانید فارغ از تمامی این موضوعات ، Mi 11 بهترین صفحه نمایش دنیا در بین تمامی گوشی های هوشمند را دارد و بنیاد Display-Mate به آن امتیاز خارق العاده +A را داده است !

در بحث باتری شیائومی کمی حجم را نسبت به نسل قبل پایین آورده است ، که به سبک تر و نازک تر شدن این گوشی کمک بسزایی کرده است ، اما بد نیست بدانید در عملکرد تفاوتی وجود ندارد و حالا Mi 11 از سرعت شارژ سیمی و بیسیم بسیار بالاتری نسبت به نسخه استاندارد نسل قبل بهره میبرد . این گوشی هوشمند به یک باتری 4.600 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع سیمی 55 وات ، بیسیم 50 وات و معکوس 10 وات مجهز میباشد . انواع تکنولوژی های برتر شارژ همچون +Quick Charge 3 و +4 در کنار Power Delivery نسل 3 نیز در این گوشی هوشمند حاضر هستند .

چیپست 5 نانومتری اسنپدراگون 888 به کار رفته در قلب تپنده این گوشی هوشمند در نسخه پایه با 8 گیگابایت حافظه رم رکورد خارق العاده معادل 746.000 را در بنچمارک معتبر AnTuTu به ثبت رسانده است ، اما کاربران میتوانند نسخه با رم 12 گیگابایتی را نیز انتخاب کنند ، که هر دو نسل 5 یا LPDDR5 ارتقا یافته بوده و با حافظه های داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع فوق سریع UFS3.1 یک ترکیب خارق العاده را تشکیل دهند .

گوشی Mi 11 به سنسور اثر انگشت جدیدی در صفحه نمایش مجهز است ، که علاوه بر بازگشایی قفل میتواند در پرداخت های امن کمک حال شما بوده و حالا به ادعای شیائومی ، میتواند ضربان قلب شما را نیز به صورت بسیار دقیق بسنجد ! علاوه بر بلندگوهای استریوی قدرتمند نیز ، گوشی Mi 11 از دو سیمکارت سایز نانو ( به صورت همزمان 5G ) ، تراشه NFC ، درگاه اینفرارد ، وایفای 6E ، بلوتوث 5.2 با فناوری صدای واقعی کوآلکام ( Qualcomm TrueWireless Stereo Plus ) و MIUI 12 بر پایه اندروید 11 بهره میبرد .

 

« دوربین »

برخلاف نسل قبل ، شیائومی در Mi 11 از 3 دوربین به جای 4 دوربین بهره گرفته است . سنسور اصلی یک سنسور غول پیکر 108 مگاپیکسلی با سایز 1/1.33 اینچ و گشادی دیافراگم f/1.8 با لنز 7 لایه یا 7P میباشد ، که سایز پیکسل های 1.6 میکرونی را ایجاد میکند . در کنار این سنسور ، شیائومی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض بهره گرفته است ، که زاویه 123 درجه ای را در میدان دید ایجاد میکند . سنسور سوم نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی تله ماکرو است ، که 50 میلی متری بوده و سلفی این محصول نیز 20 مگاپیکسلی است .

نرم افزار دوربین این گوشی هوشمند به امکانات جدید و خارق العاده ای مجهز است که در هیچ گوشی هوشمندی یافت نمیشود . شیائومی با مهندسی دقیق حالت جدیدی را به دوربین فیلمبرداری Mi 11 آورده است که حالت فیلمبرداری فوق ویژه شب نامیده میشود و میتواند در کم نورترین فضاهای ممکن ، روشن ترین تصاویر زنده را به ثبت برساند . حالت فیلمبرداری 8K در کنار حالت VLOG ، فیلترهای جذاب ، حالت های سینماتیک و صد البته آسمان مجازی نیز در دوربین این گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار دارند .

 

« قیمت ، رنگ ها ، زمان عرضه »

گوشی Mi 11 در بسیاری جهات یک گوشی برتر محسوب میشود ، اما چیزی که آنرا از سایر پرچمداران دنیا متمایز میکند ، قیمت رقابتی آن میباشد . این گوشی هوشمند کلاً در 3 نسخه با حافظه های رم 8 و 12 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قیمت های رقابتی زیر عرضه خواهد شد .

  • گوشی Mi 11 با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 3.999 یوآن یا 611 دلار
  • گوشی Mi 11 با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 4.299 یوآن یا 657 دلار
  • گوشی Mi 11 با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 4.699 یوآن یا 719 دلار

شیائومی گوشی Mi 11 نسخه شیشه ای را در 3 رنگ آبی ، مشکی و سفید عرضه خواهد کرد ؛ در حالی که نسخه چرمی در 2 رنگ خاکی و بنفش عرضه خواهد شد و جنس آن از چرم گیاهی میباشد . در کنار اینها نسخه ای بسیار خاص با طراحی قسمت پشت کریستالی ، امضای مؤسس شیائومی ، آقای Lei Jun در قسمت پشت گوشی و جعبه بسیار خاص تنها در حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 4.699 یوآن یا 719 دلار نیز در دسترس علاقه مندان قرار دارد .

درباره شارژر شیائومی برنامه ای ویژه در نظر گرفته است . همانطور که گفتیم ، گوشی Mi 11 برای احترام به طبیعت بدون شارژر در جعبه عرضه خواهد شد ، اما نکته جالب اینجاست که شیائومی به کاربران حق انتخاب داده است . این بدان معناست که اگر دوست داشته باشید با گوشی خود شارژر دریافت کنید میتوانید شارژر 55 واتی GaN را نیز سفارش دهید و بابت آن نیازی نیست پولی پرداخت کنید ! با این حساب نسخه با شارژر و بدون شارژر با قیمتی یکسان به فروش خواهند رسید .

همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، پیش فروش گوشی Mi 11 از هم اکنون آغاز شده است و فروش فیزیکی آن نیز از روز اول ژانویه 2021 میلادی ( چند روز دیگر ) آغاز خواهد شد . کسانی که قصد پیش خرید دارند تنها کافیست درصدی از پول را پرداخت کنند و بقیه پول هنگام تحویل گوشی دریافت خواهد شد . نکته جالب اینجاست که به 4.000 نفر اولی که این گوشی را پیش خرید کنند ، شیائومی یک ژاکت بسیار خاص هدیه میدهد ، که ارزش بالایی دارد .

 

« لوازم جانبی »

شیائومی برای گوشی Mi 11 از لوازم جانبی جذابی نیز پرده برداشته است . من باب مثال میتوان به گارد محافظ بسیار خاص 99 یوآنی ( 15 دلاری ) ، گارد سیلیکونی 69 یوآنی ( 11 دلاری ) یا گارد شفاف و درخشان 299 یوآنی ( 45 دلاری ) اشاره کرد . شیائومی همچنین از پکیج ویژه ای تحت عنوان “Mi Care” نیز پرده برداری کرده است ، که 679 یوآن یا 104 دلار قیمت داشته و شامل 2 بار تعویض بدون قید و شرط صفحه نمایش ( در صورت شکستگی ) و 1 سال خدمات دهی ویژه میشود .

در پایان نیز پایه شارژ بیسیم Mi 11 با قیمت 30 دلار معرفی شد ، که توانایی شارژ باتری گوشی مذکور را از 0 تا 100 در عرض تنها 53 دقیقه دارد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا