سایر برندهاسونی

نسل جدید تلویزیون های سونی معرفی شد؛ رابط HDMI 2.1 و پردازنده جدید Cognitive XR!

نسخه 2021 تلویزیون های سونی با نام معروف Bravia در انواع صفحه نمایش های OLED و LED در ابعاد 50 تا 100 اینچ ارائه می شود که دارای رابط استاندارد HDMI 2.1، قابلیت گوگل تی وی و همچنین پردازنده شناختی جدید XR است. رابط HDMI 2.1 یک پورت جدید است که به درد کاربران کنسول های PS5 و Xbox Series X می خورد که به کمک آن می توانند بازی هارا با رزولوشن 4K در نرخ 120 هرتز بازی کنند!

به جرات می توان گفت بزرگترین قابلیت جدید تلویزیون های جدید پردازنده جدید با نام تجاری Cognitive Processor XR است. این تراشه توسط سونی توسعه داده شده است تا تصویر و صدا را مورد بررسی کامل و همزمان قرار داده تا با تنظیم بهتر آن کیفیت تصویر خروجی را افزایش دهد. افزایش کیفیت صدا هم مورد توجه این تراشه است، بصورتی که صدا توسط این تراشه آنالیز می شود و ارتقا می یابد. همچنین امکان تبدیل صدا های قدیمی و سنتی به صداهای فراگیر و سه بعدی هم امکان پذیر است.

قابلیت های دیگر این تلویزیون امکان تغییر نرخ تازه سازی تصویر، حالت تاخیر تصویر خودکار پایین و کانال بازگشت صدا است. تمامی تلویزیون های جدید از Dolby Vision HDR هم پشتیبانی می کنند. پرچمدار امسال تلویزیون ها با نام Z9J 8K LED عرضه می شود که در ابعاد 85 و 75 اینچ موجود خواهد شد. همچنین سری بالارده A90J هم یک تلوزیون 4K OLED است که در ابعاد 55، 65 و 83 اینچ عرضه خواهد شد. A80J هم سری میانرده است که 4K و OLED بوده و در ابعاد 55 تا 77 اینچ عرضه می شود. پایین رده ترین تلوزیون هم  X90J نام دارد که این هم 4K بوده و پنل آن از نوع LED است و در ابعاد 100 اینچ عرضه خواهد شد.

قیمت گذاری و تاریخ عرضه رسمی هنوز نامشخص است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا