اسلایدرشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیلپتاپ

شیائومی از Mi Notebook Pro 2021 پرده برداری کرد .

همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، شیائومی در مراسم دیروز عصر در کنار اولین گوشی هوشمند تاشونده خود با نام Mi Mix Fold ، پرده از لپتاپ های حرفه ای سری می با نام Mi Notebook Pro 2021 پرده برداشت . این لپتاپ در 2 نسخه اصلی با صفحه نمایش 14 و 15 اینچی معرفی شده است . در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید …

 

شیائومی در نسخه 15 اینچی Mi Notebook Pro 2021 از پنل OLED ساخت سامسونگ (E4) بهره گرفته است . این پنل دقیقاً همان پنلی است که در گوشی های پرچمدار جدید شیائومی به کار گرفته شده است و از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است . این صفحه نمایش از درخشندگی 600 نیت و فناوری DC-Dimming بهره میبرد .

صفحه نمایش این لپتاپ از رزلوشن 3.5K بهره میبرد ، دارای 261 پیکسل در هر اینچ میباشد و از استاندارد تصویر 16:10 بهره میبرد . این صفحه نمایش از فناوری نمایش رنگ های غنی HDR10 بهره میبرد و رنگ های DCI-P3 را به صورت کامل پوشش میدهد . شیائومی پیش از عرضه ، صفحه نمایش این لپتاپ را از درب کارخانه بهینه کرده است و یک ویژگی دیگر از گوشی های هوشمندش ، محافظ صفحه گوریلاگلس را به آن آورده .

نسخه 15 اینچی این لپتاپ به پردازنده نسل یازدهمی اینتل ( Core i7 یا Core i5 ) مجهز میباشد و فارغ از انتخاب شما ، یک گرافیک MX450 انویدیا با 2 گیگابایت رم در اختیارتان قرار خواهد گرفت . شیائومی برای این لپتاپ از 2 فن مؤثر بهره گرفته است و باتری آن نیز 66 وات/ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی میباشد .

در بخش پورت های ارتباطی ، این محصول به پورت Thunderbolt 4 و 2 پورت USB نوع C مجهز میباشد . شیائومی به همراه این لپتاپ یک دانگل توسعه دهنده نیز به کاربران هدیه میدهد ، که یک پورت HDMI کامل و یک پورت USB نوع A را در اختیار کاربران میگذارد . نسخه 15 اینچی بسیار نازک است و تنها 15.9 میلی متر قطر دارد !

نکته جالب اینجاست که بدنه این لپتاپ از جنس آلومینیوم سری 6 میباشد ، که در صنایع هوایی کاربرد دارد . سفارش این لپتاپ از هم اکنون آغاز شده است و از روز 2 آوریل در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت . قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه با پردازنده Core i5 ، حافظه رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی 6.500 یوآن ( 990 دلار یا 845 یورو ) میباشد .

نسخه با پردازنده Core i7 با مشخصات یکسان نیز با قیمت 8.000 یوآن به فروش خواهد رسید . اما برای اولین بار ، شیائومی به احترام کاربران نسخه 15 اینچی این لپتاپ را با همین مشخصات ، اما با پردازنده AMD سری 5000 تدارک دیده است . البته این نسخه در ماه می عرضه خواهد شد .

اما برای کسانی که دنبال یک لپتاپ جمع و جورتر میگردند ، شیائومی نسخه ای 14 اینچی را نیز معرفی کرده است . این لپتاپ نیز 15.6 میلی متر قطر دارد ، اما بسیار سبک وزن تر بوده و تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد . شیائومی برخلاف نسخه 15 اینچی ، در این نسخه از پنل LCD بهره گرفته است ، اما نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز میباشد .

رزلوشن تصویر این نسخه 2.5K بوده و از استاندارد تصویر 16:10 بهره میبرد . این صفحه نمایش نیز همچون نسخه 15 اینچی کاملاً برای کارهای حرفه ای بهینه شده است ، اما در اینجا خبری از فناوری HDR نیست ! سایر مشخصات این لپتاپ همچون برادر بزرگترش میباشد ، اما به باتری کوچکتر 56 وات/ساعتی مجهز است . شیائومی در این نسخه تنها از یک پورت Thunderbolt 4 بهره گرفته است و واقعاً شما نیاز به آن توسعه دهنده داخل جعبه دارید ! همچنین ، تا یادمان نرفته بگوییم که هر دو لپتاپ به وایفای 6 مجهز هستند .

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه با پردازنده Core i5 با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی 5.300 یوآن ( 805 دلار یا 690 یورو ) بوده و نسخه با پردازنده Core i7 با همین مشخصات با قیمت 7.000 یوآن به فروش خواهد رسید . گفتنی است پیش فروش این نسخه کمی دیرتر ( از اواخر ماه آوریل – 26 آوریل ) آغاز خواهد شد و از روز 1 می 2021 میلادی فروش فیزیکی آن نیز آغاز خواهد شد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا