شیائومی

مژده : شیائومی سرمایه گذاری خود بر روی چیپ ها را افزایش میدهد !

شیائومی همیشه یکی از کمپانی های خلاق و متفکر دنیا بوده است . غول چینی دنیای تکنولوژی با درس گرفتن از اتفاقاتی که برای همخونش ، کمپانی هوآوی رخ داد ، تصمیم گرفت سیاستی بسیار محافظه کارانه را در پیش بگیرد . میدانید در واپسین روزهای صدارت رئیس جمهور اسبق کشور آمریکا ، شیائومی تحت فشار بسیار زیادی از سوی سلطه گرد اول دنیا قرار گرفت ، اما پس از چند ماه با احقاق حق مجدداً به قاعده بازی برگشت .

حال گویا شیائومی از این موضوع درس بسیار بزرگی گرفته است و در نظر دارد بر اساس سیاست های کشوری ، وابسته بودن خود را به کمپانی های آمریکایی کم کند . بخشی از این موضوع را ما در کمال ناباوری با معرفی اولین گوشی هوشمند تاشونده شیائومی ، Mi Mix Fold دیدیم . چیپ رها شده Surge C1 شیائومی که سال ها از عدم توسعه آن میگذشت در گوشی مذکور به عنوان چیپ اختصاصی پردازش سیگنال های دوربین قرار گرفت تا اولین هشدار جدی برای تولیدکنندگان بزرگ نیمه هادی دنیا به صدا دربیاید .

بر اساس گزارش جدیدی که از چین به دست ما رسیده است ، شیائومی با افزایش سرمایه گذاری 35 درصدی خود در بخش نیمه هادی ، قصد دارد وابستگی اش به آمریکا در بخش های زیادی همچون تولید چیپست ، سنسور دوربین ، صفحه نمایش های پیشرفته ، صنعت خودروسازی و … را کاهش دهد . البته این تنها قدم کوچکی از یک طرح بزرگ برای آینده میباشد و شیائومی نقشه راه بسیار وسیعی را برای آینده ترسیم کرده است .

بر اساس گفته های مؤسس شیائومی ، آقایِ Lei Jun ، حدود 7 سالی از توسعه اولین چیپ ( C1 ) توسط این کمپانی میگذرد . وی اذعان میکند توسعه این چیپ اختصاصی برای پردازش تصاویر اولین قدم کوچک شیائومی در اقیانوس وسیع آینده روشن غول چینی است . وی اشاره میکند قطعاً چالش های بسیار زیادی در راه رسیدن به موفقیت در این عرصه وجود دارد ، اما شیائومی همواره با صبر و بردباری موانع را یکی پس از دیگری از سر راه خود برخواهد داشت و به موفقیت جهانی خواهد رسید .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا