ردمیشیائومی

کالبدگشایی K40 Gaming Edition : در قلب اولین گیمینگ فون ردمی چه میگذرد ؟

گوشی هوشمند Redmi K40 Gaming Edition در واپسین روزهای ماه گذشته میلادی توسط شیائومی رونمایی شد ، که تا کنون نه تنها لقب مقرون به صرفه ترین گوشی مخصوص بازی را به خود اختصاص داده است ، بلکه اولین تلاش شیائومی در حیطه گوشی های مخصوص بازی خارج از خانواده محبوب بلک شارک میباشد . این گوشی هفته گذشته زیر تیغ رفته است . اگر دوست دارید بدانید در قلب K40 GE چه میگذرد ، در این مقاله کوتاه با شیائومی پارس همراه باشید …

در کالبدگشایی RK40 GE اولین چیزی که به چشم میخورد ، چیدمان منطقی قطعات در کنار یکدیگر میباشد ، که در صورت نیاز به تعمیر ، کار را برای تعمیرکار آسان خواهد کرد . در قدم بعدی ، شاید مهمترین ویژگی این گوشی گیمینگ ، بهره بردن از سیستم خنک کننده بسیار پیشرفته ای است ، که قسمتی از آن بر روی درب پشتی جای گرفته است و به صورت مستقیم با برد اصلی در ارتباط است ؛ به این ترتیب کار دفع گرما به خوبی و در مسیری سریع صورت خواهد گرفت . جالب اینجاست RK40 GE با قطر بسیار کمی که دارد ، مجهز به تراشه NFC و درگاه اینفرارد نیز شده است !

در ویدئوی کالبدگشایی این گوشی که در انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد ، بعد از باز کردن گوشی و اشاره به موراد فوق ، سراغ برد اصلی و دوربین میروند . همانطور که میدانید ، این گوشی هوشمند از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بهره میبرد و برای اولین بار در دنیا ، سنسور فوق عریض آن مجهز به لنز “Ultra-Low Dispersion” شده است ، که باعث میشود تصاویر ثبت شده با سنسور فوق عریض فارغ از کشیدگی بوده و اعوجاج رنگ در آن بسیار پایین باشد . به این ترتیب ، تصاویر ثبت شده از وضوح بسیار بالا و رنگ هایی غنی برخوردار خواهند بود .

در این ویدئو رم های نسل 4 یا LPDDR4X کمپانی سامسونگ و حافظه داخلی فوق سریع UFS 3.1 این محصول نیز نمایش داده میشوند . چیپست Dimensity 1200 نیز دقیقاً زیر حافظه داخلی قرار گرفته است و با چشم به راحتی دیده میشود . قسمت میانی پنل پشتی گوشی که دقیقاً زیر آن محل قرارگیری پردازنده میباشد ، با یک سیستم خنک کننده مایع بزرگ پوشیده شده است ؛ در حالی که قسمت فوقانی آن با گریس سیلیکونی پوشیده شده است تا گرما به صورت کامل دفع شود .

 

در بخش بعدی باتری این محصول به نمایش بیرون می آید ، که بر اساس اطلاعات موجود از یک شرکت چینی با نام “Dongguan New Energy Technology” تهیه شده است و اسم رمز آن BM56 میباشد . این باتری به حجم عددی 5.065 میلی آمپر/ساعتی و حجم واقعی 4.965 میلی آمپر/ساعتی مجهز میباشد . انرژی مورد نیاز این باتری برای برق رسانی نیز قدرت خود را میتواند از منبعی با قدرت 67 وات تأمین کند ، که البته از 2 مسیر برای برق رسانی ایمن بهره میبرد .

شانه های بیرون جهنده این گوشی گیمینگ نیز از مکانیزم جالبی برخوردار هستند و با یک مسیر عمودی به کلید تعبیه شده در بدنه کناری دستگاه میرسد . در مقاله معرفی این گوشی نیز اشاره کردیم در صورت فعالسازی این دکمه اختصاصی که حالت بازی نام دارد ، شانه های حرکتی بالا و پایین به بیرون پریده و آماده به کار میشوند . شیائومی برای رسیدن به حاشیه های بسیار کم 2.7 میلی متری دور صفحه نمایش از تکنولوژی جدیدی با نام “COP” در پنل OLED این گوشی بهره گرفته است .

 

در مشخصات این گوشی اشاره کردیم از پنل OLED منعطفی بهره میبرد . انعطاف این پنل در واقع اینجا با فناوری COP ادغام شده است و با خم شدن حاشیه های دور ، به نازک شدن حاشیه صفحه نمایش کمک بسزایی کرده است . این حرکت شیائومی باعث شده است علاوه بر نازک تر شدن حاشیه ، صفحه نمایش RK40 GE به نوعی بدون مرز دیده شود ، که زیبایی منحصر به فردی به آن داده است .

این گوشی همانطور که میدانید به 3 میکروفون اختصاصی و موتور ویبره حرفه ای که تنها در پرچمداران دیده میشود مجهز میباشد و در تصاویر فوق میتوانید آنها را به صورت دقیق مشاهده کنید . در پایان نیز میتوانید سیستم صوتی این گوشی هوشمند که به آمپلی فایر داخلی مجهز بوده و شخصاً توسط کمپانی نام آشنای JBL توسعه داده شده است را مشاهده کنید .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا