سایر برندهاشیائومیمتفرقه

مدیاتک از چیپست های Helio G88 و Helio G96 پرده برداشت : به زودی در گوشی های شیائومی .

سال گذشته مدیاتک چیپست قدرتمند Helio G95 را با فناوری HyperEngine معرفی کرد ، که بازدهی بسیار بالایی را برای پردازنده ، چیپ گرافیکی ، حافظه رم و ارتباطات رادیویی به ارمغان می آورد . حال ، این کمپانی پرده از نسخه ارتقا یافته چیپست مذکور با نام Helio G96 برداشت . اما این چیپست همراهی با خود دارد و همانطور که در تیتر این خبر خواندید ، چیپست Helio G88 میباشد .

چیپست Helio G96 توانایی ارائه نرخ نوسازی 120 هرتز برای صفحه نمایش هایی با رزلوشن +FHD را به ارمغان می آورد . این چیپست با هر دو پنل LCD و AMOLED سازگاری دارد و برای برطرف کردن نیازهای گیمینگ کاربران ، HyperEngine نسل 2.0 را در آن به کار گرفته است . این چیپست از 2 هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتز بهره میبرد .

در کنار هسته های معروف ARM ، این چیپست از رم های نسل 4 یا LPDDR4X و حافظه های داخلی UFS2.2 نیز پشتیبانی به عمل می آورد . همچنین ، با توجه به افزایش نرخ تقاضا در زمینه دوربین های با کیفیت و ورود سنسورهای 108 مگاپیکسلی به سری ردمی نوت شیائومی ، مدیاتک پشتیبانی کامل از سنسورهای 108 مگاپیکسلی را به این چیپست آورده است .

در بخش ارتباطی نیز ، این چیپست از حدأکثر باند کاری نسل 4 برای هر دو سیمکارت به همراه موتور اختصاصی بهبود ارتباطات رادیویی و سیستم هوشمند مدیریت منابع بهره میبرد . از طرف دیگر ، برادر کوچکتر نیز از صفحاتی با رزلوشن +FHD پشتیبانی میکند ، اما نرخ نوسازی آن بر روی 90 هرتز قفل شده است . این چیپست نیز 8 هسته ای است ، اما به جای هسته های Cortex-A76 ، از هسته Cortex-A75 بهره میبرد .

هسته های این محصول بر روی فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز قفل شده اند و چیپ گرافیکی Mali-G52 MC2 نیز به خوبی از پس کارهای گرافیکی برمی آید . این چیپست از سنسورهای 64 مگاپیکسلی ، سنسورهای دوگانه با قابلیت عمق دادن سخت افزاری و لرزشگیر الکترونیکی ( EIS ) نیز بهره میبرد . متأسفانه مدیاتک هیچ صحبتی از قیمت این محصولات نکرده است ، اما به زودی این موضوع مشخص خواهد شد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا