شیائومیلپتاپ

رسمی : شیائومی از Xiaomi Book Pro نسخه 2022 در سایزهای 14 و 16 اینچی پرده برداشت .

اگر با شیائومی پارس همراه بوده باشید ، حتماً در جریان هستید که دیروز طی مراسم بسیار بزرگی که در کشور چین برگزار شد ، شیائومی پرده از سری گوشی های Xiaomi 12S ، نسخه بهینه شده Xiaomi 12 Pro ، دستبند Xiaomi Band 7 Pro و لپتاپ های Xiaomi Book 2022 برداشت . در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی درباره لپتاپ های Xiaomi Book 2022 را در اختیار شما بگذاریم . با ما در ادامه این مقاله جذاب همراه باشید …

 

« لپتاپ Xiaomi Book Pro 14 2022 »

لپتاپ Xiaomi Book Pro 14 2022 به صفحه نمایشی OLED با پنل E4 سامسونگ مجهز شده است . شیائومی برای این لپتاپ از الگوریتم جدیدی که خودش اختراع کرده است ( 3D LUT ) بهره گرفته ، که به زعم این کمپانی رنگ ها را به صورت کامل اصلاح میکند و برای اولین بار در این محصول به کار بسته میشود . رزلوشن تصویر در این لپتاپ 1800×2880 پیکسل بوده و نسبت صفحه به بدنه 90 درصد میباشد .

استاندارد تصویر این محصول نیز 16:10 میباشد و درخشندگی پایه صفحه نمایش 600 نیت بوده . با اینحال ، صفحه نمایش این لپتاپ رنگ های DCI-P3 و sRGB را به صورت 100 درصدی پوشش میدهد . شیائومی برای بدنه این محصول از آلومینیومی که در صنایع هوا فضا استفاده میشود بهره گرفته است و برش های آن با انحنای خاصی توسط CNC برش خورده است . این لپتاپ تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد و قطر آن تنها 14.9 میلی متر است .

این لپتاپ قدرت خود را از آخرین نسل پردازنده های اینتل ( 12th-generation Intel Core P ) تأمین میکند و به پردازنده Core i5-1240P با 12 هسته و 16 رشته ، مصرف برق 35 واتی و نهایت فرکانس 4.4 گیگاهرتز مجهز شده است . این لپتاپ با 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 با فرکانس 5.200 ، حافظه داخلی 512 گیگابایتی با فناوری PCIe 4.0 ، شارژر 100 واتی گلیوم نیتراید ، باتری 56 وات/ساعت ، 2 پورت USB3.2 نسل 2 ، جک 3.5 میلی متری صدا و رابط Thunderbolt 4 عرضه میشود .

شیائومی انواع گواهینامه های موجود برای صفحه نمایش من جمله Dolby Vision ، VESA Display HDR 500 ، TÜV Rheinland و … را برای این لپتاپ اخذ کرده است ، تا ضمن نمایش دقیق رنگ ها ، کمترین آسیب به چشم کاربر وارد شود . همچنین ، برای راحتی کاربر ، این لپتاپ به سنسور نور محیطی نیز مجهز میباشد و بر اساس محیطی که شما در آن قرار دارید ، نور صفحه نمایش و نور پس زمینه کیبورد را کم و زیاد میکند .

خبر جالب اینکه این لپتاپ اولین محصول از شیائومی است که به صفحه نمایشی لمسی مجهز شده است و با مجهز بودن به 10 نقطه بسیار حساس و ویندوز 11 ، کنترل کاملی را در اختیار کاربر قرار میدهد ! البته در کنار صفحه لمسی ، شیائومی موس پد بسیار بزرگ و حساس به فشاری را نیز برای این محصول اختراع کرده است تا کاربر احساس کمبود نداشته باشد . شیائومی میگوید این صفحه لمسی مجهز به موتور خطی میباشد و حس لمس کردن موس را به کاربر میدهد ؛ ضمن اینکه رقیبی جدی برای سری MacBook Pro اپل میباشد .

هر چند این لپتاپ از قطر بسیار کمی برخوردار است ، اما با اینحال شیائومی 2 فن بسیار بزرگ با سیستم خنک کننده ای پیشرفته را برای آن در نظر گرفته است . در این لپتاپ 2 خروجی بزرگ دما در نظر گرفته شده است ، که با دو لوله مسی 8 و 6 میلی متری ، خنک کننده C شکل برای بخش کیبورد و D شمل برای پردازنده ، عملیات خنک سازی را در حد اعلا انجام میدهد . این لپتاپ با نسخه حرفه ای ویندوز 11 ، ویژگی +MIUI شیائومی ، دستیار صوتی این شرکت و کوله باری از نرم افزارهای جانبی به دست کاربران میرسد .

 

« لپتاپ Xiaomi Book Pro 16 2022 »

تقریباً در تمامی ابعاد میتوانیم بگوییم که این لپتاپ با برادر کوچکتر خود یکسان است ، به جز اینکه با صفحه نمایش بزرگتر 16 اینچی عرضه میشود . البته برای صفحه نمایش بزرگتر ، شیائومی باتری بزرگتری را نیز در این محصول به کار گرفته است و شاهد بهره گیری از باتری 70 وات/ساعت در آن هستیم . سایر ویژگی های این 2 محصول دقیقاً یکسان هستند و حتی قطر و وزن آنها نیز یکی است !

 

« قیمت و زمان عرضه »

این محصول از روز 8 جولای ( 17 تیر ) در کشور چین عرضه خواهد شد و از هم اکنون پیش فروش آن فعال شده است . شیائومی برای نسخه 14 اینچی این لپتاپ قیمت رقابتی 881 دلاری را در نظر گرفته است ، در حالی که نسخه 16 اینچی با افزایش قیمتی معنادار ، به 1,105 دلار میرسد . هنوز شیائومی موضع خود را برای معرفی نسخه جهانی این محصول اعلام نکرده است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا