اخبار ویژهشیائومی

مأموریت انجام شد : شیائومی با رد شدن از اپل ، در جایگاه دوم دنیا قرار گرفت !

اگر به خاطر داشته باشید ، ابتدای سال جاری میلادی گفتیم اولین هدف شیائومی ، تصاحب جایگاه اپل در دنیا و پس از آن ، رسیدن به رکورد فروش هوآوی میباشد . حال در چک لیست سال 2021 ، اولین مأموریت شیائومی به خوبی انجام شده است و با رشد فروشی 83 درصدی ، غول چینی دنیای تکنولوژی موفق شده است با پشت سر گذاشتن اپل ، به دومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه در دنیا تبدیل شود .

این اولین باری است که شیائومی جایگاه دوم را در زمینه فروش گوشی های هوشمند در دنیا کسب میکند . پیش از این جایگاه دوم توسط اپل تصاحب شده بود و کمپانی سامسونگ همیشه در جایگاه اول قرار داشت . البته زمانی نه چندان دور ، هوآوی با فروش بینظیر خود موفق شده بود جایگاه اپل را تصاحب کرده و در رده دوم قرار بگیرد ، اما تحریم های ظالمانه آمریکا باعث شد این کمپانی نوآور و خوشنام به قعر جدول سقوط کند .

شیائومی اما با الهام گرفتن از کیفیت ساخت بالای محصولات اپل و مقرون به صرفه بودن هوآوی ، به خوبی درس پس داد و توانست بالأخره جایگاه دوم را در دنیا تصاحب کند . در حال حاضر سامسونگ فاصله بسیار کمی با شیائومی دارد و با 19 درصد در صدر جدول قرار گرفته است . شیائومی با 17 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد و اپل ، با سهمی 14 درصدی در جایگاه سوم میباشد .

نکته جالب اینجاست که کمپانی های Oppo و Vivo نیز عملکرد بسیار مثبتی را از خود در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی نشان دادند و هر کدام با 10 درصد سهم از بازار ، در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفته اند . کارشناسان میگویند گوشی های شیائومی در مقایسه با سامسونگ و اپل به ترتیب 40 و 75 درصد ارزان تر هستند و در کنار کیفیت بالا ، این کمپانی موفق شده است خود را به این جایگاه برساند .

البته شیائومی استراتژی بسیار پیچیده ای را در قبال گوشی های خود در نظر گرفته است . این کمپانی سرمایه گذاری به خصوصی بر روی سری Mi 11 انجام داد و حالا بر اساس گزارش کارشناسان متعدد ، فروش گوشی های سری Mi 11 توانسته است فروش کل گوشی های شیائومی را در آمریکای لاتین تا 300 درصد ، در آفریقا تا 150 درصد و در غرب اروپا تا 50 درصد افزایش دهد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا