شیائومیمحتوای ویدئویی شیائومیمیویدئو

تماشا کنید : تکه تکه شد ؛ در قلب Mi Mix 4 چه میگذرد ؟

بعد از چندین سال تحقیق و آزمایش ، شیائومی نهایتاً چند روز پیش سلفی پنهان زیر صفحه نمایش خود را با گوشی Mi Mix 4 معرفی کرد . مثل همیشه ، این گوشی به عنوان یکی از محصولات بسیار خواستنی و البته تأثیرگذار بازار ، بلافاصله توسط یکی از بلاگرهای معروف دنیا زیر تیغ رفت و تکه تکه شد . اگر دوست دارید بدانید در قلب این محصول چه میگذرد ، با شیائومی پارس همراه باشید …

در بخش ابتدایی ویدئوی کالبدگشایی این گوشی هوشمند ، اشاره ای گذرا به بدنه خارق العاده آن میشود ، که حالا در قالبی کاملاً یکپارچه با برش های 3 بعدی و حذف فریم دور ، با سرامیک پوشیده شده است . البته این بدنه نسبت به نسل های قبل 30 درصد سبک تر شده است و شیائومی برای حل مشکل آنتن های فیزیکی ، آنها را به حاشیه بسیار باریک صفحه نمایش منتقل کرده است .

مانند هر ویدئوی کالبدگشایی دیگر ، ابتدا گوشی را خاموش میکنیم . سپس ، سینی سیمکارت خارج شده و با تفنگ حرارتی ، 90 درجه سلیسیوس گرما میدهیم و با استفاده از پیک ، از قسمت باز شده به آرامی صفحه را جدا میکنیم . البته باید توجه داشته باشید که برای جدا کردن بدنه پشتی و صفحه نمایش ، باید مراقب کابل USB نوع C باشید که نشکند .

این گوشی هوشمند همچون سایر گوشی های بازار از طراحی 3 لایه برخوردار است . بخش بالایی ، که برد اصلی بر روی شاسی سوار شده است شامل چیپست ، سیستم دوربین اصلی ، حافظه رم ، حافظه داخلی ، آنتن های UWB و … میشود . بخش میانی شامل NFC ، قطعه مربوط به شارژ وایرلس ، باتری 2 سلولی میباشد و نهایتاً بخش پایینی ، شامل بلندگوها ، موتور ویبره اختصاصی ، USB نوع C و … میباشد .

همانطور که در فیلم میتوانید مشاهده کنید ، خنک کننده Mi Mix 4 سطح بسیار بزرگی را پوشانده است . در این ویدئو بلاگر ما یک تست گرما هم انجام میدهد . وی ابتدا بازی “Honor of Kings” را به مدت نیم ساعت بازی میکند و دمای بدنه به 36 درجه میرسد . سپس ، برای مدت نیم ساعت مشغول بازی “Peace Elite” میشود و نهایتاً دمای گوشی به 39 درجه سانتی گراد میرسد .

وی حتی یک تست بنچمارک هم از این گوشی میگیرد ، که با امتیازی نزدیک به 800.000 در AnTuTu مواجه میشویم . اگر سازنده قطعات اصلی این محصول برایتان جای سوال است ، باید بگوییم که شیائومی در Mi Mix 4 از رم های نسل 5 یا LPDDR5 ساخت سامسونگ ، حافظه داخلی ساخت SK Hynix و باتری ساخت Dongguan New Energy و میکروفون و بلندگوی ساخت کمپانی AAC بهره گرفته است .

و اما میرسیم به مهمترین بخش این کالبدگشایی ؛ سلفی پنهان زیر صفحه نمایش . وقتی پنل این گوشی را زیر نور بسیار قوی میگیریم ، با 2 حفره برای انتقال نور به زیر صفحه مواجه میشویم . در بالاترین قسمت ، حفره دایره ای شکلی که در وسط قرار دارد مربوط به سلفی زیر صفحه میباشد و کمی پایین تر ، حفره مربعی شکلی که قرار دارد ، سنسور نور محیطی/مجاورت است .

متأسفانه در این ویدئو تصویری از سنسور سلفی زیر صفحه به نمایش بیرون نمی آید . نکته جالب دیگری هم که در پایان باید به آن اشاره کنیم ، این است که علاوه بر تبلیغات شیائومی و مانور بر روی سرعت شارژ وایرلس 50 واتی ، Mi Mix 4 میتواند به صورت بیسیم نیز با سرعت 100 وات و در عرض 36 دقیقه فول شارژ شده و با شارژر سیمی 120 واتی ، این زمان به 20 دقیقه کاهش پیدا میکند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا