سایر برندهاکوآلکام

کوآلکام طوفان به پا کرد : با 4 چیپست تازه نفس و قدرتمند اسنپدراگون آشنا شوید !

قطعاً شما نیز مثل سایر افراد که سرک در دنیای مجازی میکشند ، در جریان هستید که دنیا با مشکل کمبود چیپ مواجه است . هر چند کمپانی های بزرگ دنیا در این حیطه با مشکل مواجه هستند ، اما به نظر میرسد کوآلکام و مدیاتک قصد ندارند زمین بازی را ترک کنند ؛ چون ساعاتی پیش کوآلکام نه از یک محصول ، بلکه از 4 چیپست جدید در رده های مختلف پرده برداشته است ، که به زودی در گوشی های شیائومی به کار گرفته خواهند شد . اگر دوست دارید بیشتر درباره این چیپست ها بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله تخصصی همراه باشید …

 

« چیپست +Snapdragon 480 نسل 5 »

اولین چیپستی که دیروز توسط کوآلکام معرفی شد ، اسنپدراگون +480 میباشد ، که نسخه ای بهینه سازی شده از اسنپدراگون 480 با پشتیبانی از شبکه های نسل 5 است . این چیپست همچنان از هسته های Kryo 460 بهره میبرد ، اما فرکانس پردازشی آن از 2 به 2.2 گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است . چیپ گرافیکی Adreno 619 این محصول نیز ارتقای خوبی را تجربه کرده است ، اما کوآلکام اعداد و ارقام خاصی را ارائه نمیدهد .

سایر ویژگی های این چیپست با نسل قبل خود یکسان میباشد و همچنان شاهد پشتیبانی از صفحات نمایشی +FHD با نرخ نوسازی 120 هرتز ، دوربین 64 مگاپیکسلی ، توانایی ثبت ویدئوهای 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه ، همگام بودن با فناوری aptX ، پشتیبانی از شارژ سریع اختصاصی +4 کوآلکام و حافظه های داخلی با استاندارد UFS 2.2 میباشیم . شیائومی فعلاً برنامه ای برای معرفی گوشی هوشمندی با این چیپست ندارد .

 

« چیپست Snapdragon 680 نسل 4 »

چیپست دوم معرفی شده در مراسم دیروز ، اسنپدراگون 680 با پشتیبانی از باندهای کاری نسل 4 بود . این چیپست میانرده ترین چیپست کوآلکام محسوب میشود و جایگزین چیپست اسنپدراگون 678 خواهد شد . این چیپست از معماری پیشرفته 6 نانومتری بهره میبرد و در آن ، کوآلکام از هسته های Kryo 265 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در کنار چیپ گرافیکی Adreno 610 بهره گرفته است .

این چیپست از صفحات نمایشی +FHD با نرخ نوسازی 90 هرتز ، رنگ های عمیق 10 بیتی ، رم های نسل 4 یا LPDDR4X با حدأکثر فرکانس 2.133 مگاهرتز ، دوربین تکی 64 مگاپیکسلی و شکار ویدئوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد . گفتنی است که شیائومی فعلاً برنامه ای برای معرفی گوشی هوشمندی با این چیپست ندارد .

 

« چیپست Snapdragon 695 نسل 5 »

اما داستان با چیپست اسنپدراگون 695 جالب میشود ! بنا به دلایلی ، کوآلکام تصمیم گرفته است نسخه ای بهینه از چیپست اسنپدراگون 690 را با معماری 6 نانومتری با نام اسنپدراگون 695 معرفی کند . اما ویژگی جالب این چیپست چیست ؟! کوآلکام نهایتاً دست به بهره گیری از شبکه های mmWave نسل 5 در یک چیپست میانرده زده است ، که تا کنون صرفاً در انحصار چیپست های پرچمدار این کمپانی بود .

این چیپست از هسته هایی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Adreno 619 بهره میبرد . این چیپست اکنون توانایی بهره برداری از یک سنسور غول پیکر 108 مگاپیکسلی را دارد . در بخش ثبت ویدئو ، کوآلکام توانایی شکار ویدئوهایی با رزلوشن 720p با نرخ 120 تا 240 فریم بر ثانیه را برای این چیپست فراهم آورده است . گفتنی است اولین چیپست جدیدی که شیائومی قصد استفاده از آنرا در محصولات آتی خود دارد همین چیپست است .

 

« چیپست +Snapdragon 778G نسل 5 »

و اما میرسیم به گل سرسبد محصولات جدید کوآلکام . شاید نام این چیپست کمی بد در دهان بچرخد ، اما بد یا خوب به دلیل بهینه سازی های این چیپست نسبت به نسل قبل خود ( اسنپدراگون 778G ) ، باید به نام آن عادت کنید ! این چیپست از هسته های شخصی سازی شده Kryo 670 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Adreno 642L بهره میبرد ، که نسبت به نسل قبل 20 درصد بهبود را نوید میدهد .

سایر ویژگی های این چیپست نیز شامل پشتیبانی آن از باندهای کاری Sub-6GHz و mmWave ، صفحات نمایشی با رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز ، فناوری نمایش رنگ های غنی HDR ، فناوری نمایش رنگ های عمیق 10 بیتی ، بلوتوث 5.2 ، مودم FastConnect جدید کوآلکام و پشتیبانی از رم های نسل 5 یا LPDDR5 میباشد . گفتنی است چیپست دومی که شیائومی قصد استفاده از آنرا در محصولات آتی خود دارد ، همین چیپست قدرتمند میباشد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا