سایر برندهامتفرقه

بروزرسانی 8.2.0 تلگرام منتشر شد ؛ لیست تغییرات + نحوه استفاده از امکانات جدید !

هنوز مدت زمانی زیادی از بروزرسانی 8.0.1 پیام رسان پرطرفدار تلگرام نگذشته است که نسخه 8.2.0 با تغییرات جذاب و جدیدتر منتشر شده است و این سرعت بالای انتشار بروزرسانی برای تلگرام یک امتیاز مثبت محسوب می شود. در این مطلب به تمامی جزئیات این بروزرسانی خواهیم پرداخت. با شیائومی پارس در ادامه این مطلب همراه باشید.

پیمایش سریع در رسانه های به اشتراک گذاشته شده:

هر کاربر در تلگرام از یک فضای ابری نامحدود بهره می برد و همچنین به صفحه ای به نام “رسانه های منتشر شده” دسترسی دارد که به کمک آن می تواند به تمام فایل های صوتی و تصویری که با مخاطب خود به اشتراک گذاشته است دسترسی داشته باشد. حالا یک نوار تاریخ به کنار این صفحه اشاره شده است که به شما اجازه می دهد تا با سرعت بالاتری در بین رسانه های به اشتراک گذاشته شده به جستجو بپردازید.

همچنین امکان کم و زیاد کردن تعداد پیش نمایش های رسانه ها نیز مانند گالری تمامی گوشی ها وجود داردو با کشیدن دو انگشت بصورت جمع شونده تعداد رسانه ها را افزایش داده و با کشیدن دو انگشت بصورت باز شوند روی صفحه ابعاد پیش نمایش ها را بزرگ تر کنید.

نمایش تقویمی رسانه های به اشتراک گذاشته شده:

برای افزایش سرعت پیدا کردن رسانه مدنظر در بین تمامی رسانه ها می توانید با ضربه زدن روی سه نقطه بالا سمت راست منوی رسانه ها وارد بخش تقویم شده و بر اساس رسانه های به اشتراک گذاشته در روزهای تقویم، آن ها را با سرعت بیشتری پیدا کنید.

هم چنین امکان فیلتر کردن نمایش تصاویر و ویدیو ها نیز به این بخش اضافه شده است که جدا شدن این دو بخش از یک دیگر باعث افزایش سرعت پیدا کردن رسانه مدنظرتان خواهد شد.

تایید ادمین برای عضویت در گروه ها:

حالا مدیران گروه ها می توانند لینک های اختصاصی را برای گروه ها یا کانال هایشان بسازند که توسط آن ها افرادی که به گروه وارد می شوند را کنترل کنند. کاربری که بخواهد توسط این لینک وارد گروه یا کانال شود باید ورود او توسط ادمین تایید شود. این قابلیت کنترل بیشتری به ادمین گروه ها در بخش ورود کاربران می دهد.

زمانی که کاربر روی این لینک ها کلیک می کند گزینه ای را مشاهده می کند که توسط آن می تواند درخواست ورود را اعلام کند. ادمین ها و مدیران گروه ها می توانند از طریق منوی جدیدی که در بخش بالای گفنگوها قرار گرفته است درخواست های ورود را بررسی کرده و تصاویر پروفایل و همچنین بیوگرافی کاربرانی که درخواست داده اند را ببینند و درخواست آن ها را رد یا تایید کنند.

نام گذاری لینک های دعوت اختصاصی:

تلگرام همچنین قابلیت نام گذاری را نیز برای این لینک ها قرار داده است تا ادمین ها بتوانند به خوبی آن ها را از هم تشخیص داده و دسته بندی کنند.

از دیگر قابلیت های بخش لینک های اختصاصی می توان به ایجاد محدودیت در تعداد ورود کاربران و مدت زمان ورود کاربران اشاره کرد. برای مثال شما می توانند حداکثر تعداد ورودی ها را مشخص کنید، یا یک بازه زمانی مشخص برای ورود کاربران مشخص کنید!

پوسته هایی برای کل نرم افزار در iOS :

در بروزرسانی قبلی 8 پوسته توسط تلگرام معرفی شد که امکان اعمال آن روی گفتگوهای مجزا وجود داشت. حالا در نسخه iOS می توانید این تم ها را بصورت کامل در تمام نرم افزار اعمال کنید. هر پوسته همانطور که می دانید دارای نسخه روز و شب است. همچنین این قابلیت به زودی در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار خواهد گرفت.

تمامی الگو ها در این پوسته ها دستخوش تغییراتی شده است و مانند تمامی پوسته امکان شخصی سازی در بخش رنگ و سایر جزئیات را دارند.

اعلام زمان حمل و نقل برای لوکیشن های به اشتراک گذاشته شده:

کاربران نسخه iOS می توانند از طریق بروزرسانی تلگرام متوجه شوند که فاصله زمانی آن ها تا لوکیشن به اشتراک گذاشته شده بصورت پیاده، با خودروی شخصی یا با حمل و نقل عمومی چقدر است. این قابلیت نیز به زودی در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار خواهد گرفت.

زیرنویس‌های سریع رسانه برای نسخه iOS :

حالا متنی که در باکس پیام تایپ می کنید با انتخاب تصویر تبدیل به کپشن تصویر خواهد شد. به این صورت دیگر نیازی به نوشتن دوباره متن یا کپی و پیست کردن آن نیست. توسط این قابلیت می توانید پیام را توسط کامپیوتر شخصی خود تایپ کنید و تصویر را از طریق موبایل خود انتخاب کنید! این قابلیت نیز مانند دو قابلیت قبلی ذکر شده به زودی در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار خواهد گرفت.

تنظیمات بروزرسانی شده به ظاهر iOS 15 :

بطور کلی طراحی بخش تنظیمات تلگرام در نسخه iOS دستخوش تغییراتی شده تا با ظاهر iOS 15 همگام باشد. این تغییرات شامل بخش اعلانات، استیکرها و دستگاه های فعال شده است که حالا نمایی ساده تر از تمامی نشست های فعال اکانتتان را به شما نشان می دهد.

  • نکته قابل توجه در بخش نشست های فعال این است که لوکیشن های ذکر شده در واقع از روی IP دستگاه ها برداشته شده است و به همین دلیل اگر که در زمان خواب شما، لپ تاپتان به کشور دیگر مسافرت کرده بود، متعجب نشوید. معیار اصلی برای تشخیص نشست های فعال مدل دستگاه است.

اضافه شدن ایموجی های تعاملی جدید:

در بروزرسانی قبلی با ایموجی های تعاملی آشنا شدید، حالا در این بروزرسانی شاهد چند ایموجی تعاملی جدید نیز هستیم که شامل  👻 👎 🤮 😂 💸 🎃 می شود. این ایموجی ها را بصورت تکی در گفگتگوهای خصوصی ارسال کرده و روی آن بزنید تا افکت تمام صفحه آن را ببینید.

اگر مخاطبتان نیز بصورت همزمان در صفحه گقتگو حضور داشته باشد، بصورت همزمان این افکت را مشاهده خواهید کرد!

  • همانطور که می دانید در بروزرسانی قبلی ایموجی های  🎆 🎉 🎈 👍 💩 ❤️ بصورت تعاملی معرفی شده بودند.

تلگرام همچنین گفته است : زمستان در راه است، اما منتظر بروزرسانی بعدی باشید تا از سرمای آن بگذریم!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا