شیائومی

شیائومی تکنولوژی جدید خنک کننده خود را با نام “Loop LiquidCool” معرفی کرد .

گوشی های پرچمدار و اعلای امروزی ، به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز هستند ، که در کنار فراهم ساختن آنها برای کارهایی سنگین همچون بازی ، باعث ایجاد گرمای بسیار زیادی نیز میشود . پس هر چه قدرت بالاتر میرود ، کمپانی ها باید به فکر کنترل گرما نیز باشند ؛ چون گرما قاتل درجه یک کارایی بهینه سخت افزار میباشد و در صورتی که بهترین قطعات دنیا گرم شوند ، تا حد زیادی کارایی آنها کاهش خواهد یافت .

شیائومی همیشه یکی از کمپانی های دنیاست که ضمن ارتقای قدرت سخت افزاری گوشی های خود ، به فکر سیستم خنک کننده آنها نیز میباشد . حال امروز در پی همین سنت همیشگی ، شیائومی راهکار جدید خود را برای خنک نگاه داشتن قطعات گوشی های جدید معرفی کرده است . این سیستم خنک کننده “Loop LiquidCool” نام دارد و از راهکاری بسیار پیشرفته که در صنایع هوافضا از آن بهره گرفته میشود استفاده میکند .

شیائومی تشریح میکند که این سیستم خنک کننده از مایع بسیار خاصی بهره میبرد ، که توسط یک فریز کننده به شکل جامد بیرون می آید . در واقع در حالت عادی این مایع شکلی جامد دارد و وقتی قطعات شروع به گرم شدن میکنند ، سیستم با تشخیص قطعه ای که در حال اوج گیری گرمایی است ، مواد جامد شده را به شکل مایع بیرون آورده و آنرا وارد قسمت مذکور میکند . زمانی که عملیات خنک سازی انجام شد ، مواد مذکور به جای خود بازگشته و توسط فریز کننده مجدداً به حالت جامد بازمیگردد .

در واقع شیائومی در این سیستم خنک کننده هم از آب و هم از گاز بهره گرفته است ؛ اما برخلاف سیستم های خنک کننده سنتی VC ، هر کدام از این مواد در لوله های دایره ای شکل خود در جریان هستند و کار خود را انجام میدهند . به این ترتیب بدون تداخل و گرم شدن همزمان ، هر کدام از آنها علاوه بر توانایی خنک کردن بیش از پیش ، میتوانند با 30 درصد سرعت بیشتر در لوله ها در حرکت باشند ، چون شکل لوله های آن مدور است و چرخش را آسان میکند .

شیائومی برای هوشمندتر شدن این سیستم ، از یک راهکار تک اهرمی بهره گرفته است . بدین معنا که وقتی گاز در حال چرخیدم در لوله هاست ، آب از حرکت می ایستد و وقتی آب در حال چرخیدن در لوله هاست ، چرخش گاز متوقف میشود و به این ترتیب همیشه یک پشتیبان برای خنک کردن قطعات دیگر در دسترس میباشد . البته شیائومی اذعان میکند شکل این سیستم خنک کننده حتماً نیاز نیست مدور باشد .

غول چینی دنیای تکنولوژی توضیح میدهد که برای حفظ جا ، این لوله ها میتوانند هر شکلی ( اعم از مربع یا مستطیل ) نیز به خود بگیرند . به زعم شیائومی ، این فناوری میتواند تا 2 برابر در دفع گرما مؤثر باشد . گفتنی است که این تکنولوژی برای اولین بار در نمونه ای آزمایشی از گوشی Xiaomi Mix 4 به نمایش درآمد ، اما شیائومی اذعان میکند که برای تجاری سازی آن باید منتظر پرچمداران نیمه دوم سال آینده میلادی این کمپانی باشیم .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا