ترفندهاسایر ترفندها

واتس‌اپ رسما قابلیت لینک کردن دستگاه‌های مختلف بدون نیاز به گوشی هوشمند آنلاین را عرضه کرد !

مدت نسبتا زیادی است که واتس اپ در حال تست یک قابلیت ساده اما کاربردی است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به اینکه گوشی هوشمند شما آنلاین باشد، از طریق دستگاه ثانویه اقدام به ارسال ودریافت پیام کنید. این قابلیت در آخرین بروزرسانی واتس اپ بصورت خودکار برای تمامی کاربران اندرویدی و iOSیی فعال سازی شده است.

پیش تر از این برای اینکه وارد نسخه وب یا نرم افزار واتس اپ در نسخه دسکتاپ شوید، می بایست حتما در واتس اپ گوشی هوشمند خود آنلاین می شدید، و اگر دسترسی به گوشی نداشتید، امکان آنلاین شدن برای شما وجود نداشت.

زمانی که این قابلیت را در نسخه جدید واتس اپ فعال می کند با هشدار “نسخه بتا” روبرو می شوید، زیرا هنوز این امکان بصورت نهایی عرضه نشده است. همچنین برای شروع این کار واتس اپ تمامی دستگاه های لینک شده را حذف می کند تا دوباره عملیات اتصال را برقرار کنید. زمانی که توسط دستگاه دوم به اکانت واتس اپ متصل شوید، دقیقا شبیه آن چه در نسخه ویندوز تلگرام تجربه کرده اید می توانید به ارسال و دریافت پیام های متنی، صوتی و تصویری بپردازید. همچنین تمامی پیام ها بصورت رمز گذاری شده ارسال می شوند.

دیوایس های ثانویه تا 14 روز پس از آفلاین شدن دستگاه اصلی امکان ارسال و دریافت پیام را دارند. این امکان در کنار ارائه امنیت، باعث می شود تا در زمان نیاز اضطراری به اکانت خود، مانند گم کردن گوشی یا تمام شدن شارژ باتری گوشی خود، توسط یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ به اکانت تان دسترسی داشته باشید.

متاسفانه در نسخه iOS شاهد یک محدودیت هستیم که کاربر نمی تواند از طریق دستگاه ثانویه اقدام به حذف پیام ها یا کل گفتگو کند و برای این بار باید به دستگاه اصلی دسترسی داشته باشد. اما محدودیت اساسی بعدی، یعنی اتصال گوشی هوشمند یا تب لت دوم به اکانت هنوز پا برجاست و واتس اپ در این زمینه تغییری در سیاست خود نداشته است.

برای تست این قابلیت واتس اپ خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و در صفحه اصلی نرم افزار روی سه نقطه بالای صفحه زده و گزینه “Linked Devices” را انتخاب کنید و قابلیت جدید را فعالسازی کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا