سایر برندهاشیائومیکوآلکام

کوآلکام Snapdragon 8 Gen 1 را معرفی کرد : Xiaomi 12 اولین گوشی دنیا با این چیپست !

همانطور که انتظار میرفت ، ساعاتی پیش کوآلکام رسماً پرده از چیپست پرچمدار جدید خود با نام Snapdragon 8 Gen 1 برداشت . کوآلکام در مراسم معرفی این گوشی بیان کرد گوشی های اندرویدی زیادی در ماه میلادی جاری به این چیپست مجهز خواهند شد . حال ، شیائومی پس از معرفی این چیپست ، فوراً اعلام کرد Xiaomi 12 اولین گوشی دنیا با این چیپست میباشد .

غول چینی دنیای تکنولوژی حتی فوراً با انتشار چیپستی این خبر را رسماً تأیید کرد تا دیگر حرف و حدیثی باقی نماند ! البته در این پوستر هیچ صحبتی درباره تاریخ معرفی این گوشی به میان نیامده است و باید منتظر بمانیم ببینیم کدامیک از تاریخ های شایعه شده روز موعود است . جالب اینجاست که شیائومی حتی ویدئویی را نیز منتشر کرد و خط تولید انبوه گوشی شیائومی 12 را با این چیپست برای چند ثانیه به نمایش گذاشت !

اما بد نیست با هم نگاهی به ویژگی های Snapdragon 8 Gen 1 داشته باشیم . کوآلکام میگوید این چیپست در 6 زمینه بهبودهایی را تجربه کرده است : ارتباط با شبکه های نسل 5 ، سنسورهای دوربین ، هوش مصنوعی ، اجرای بازی ، صدا و امنیت . همچنین ، همانطور که انتظار میرفت ، این چیپست بر پایه فناوری 4 نانومتری اختصاصی سامسونگ به تولید خواهید رسید ، اما در لیست منتشر شده از سوی کوآلکام هیچ گوشی سامسونگی با این چیپست دیده نمیشود !

کوآلکام اعلام کرد این چیپست اولین چیپست دنیا با معماری Armv9 میباشد . این چیپست 8 هسته ای که به هسته های اختصاصی Kryo مجهز شده است به یک هسته بسیار بزرگ و قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز ، 3 هسته قدرتمند Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز میباشد . به صورت کلی ، گفته میشود Snapdragon 8 Gen 1 نسبت به نسل قبل خود 20 درصد بهبود در کارایی و 30 درصد بهبود در مصرف باتری را تجربه کرده است . همچنین ، گفته میشود چیپ گرافیکی آدرنوی این چیپست 30 درصد عملکرد بهتر در بازی ها دارد و 25 درصد در مصرف انرژی بهینه تر عمل میکند .

کوآلکام توانسته است در این چیپست از سیستم تصویربرداری پیشرفته ای بهره بگیرد که از ISP با بازه وسیع 18 بیتی پشتیبانی کرده و به این ترتیب علاوه بر بازه رنگ غنی تر ، رنگ های طبیعی تری را به تصویر میکشد و سرعت بسیار بالاتری را ارائه میدهد . این چیپست همچنین توانایی شکار ویدئوهای 8K HDR به همراه موتور اختصاصی محو کردن پس زمینه برای ویدئوها را به همراه دارد و از این طریق میتواند ویدئوهای پرتره را برای کاربران به ارمغان بیاورد . کوآلکام به مدد این ISP حالت همیشه روشن را برای بازگشایی قفل با چهره در دسترس توسعه دهندگان قرار داده است تا در این زمینه نیز شاهد کاهش مصرف انرژی باشیم .

در بخش ارتباطی ، این چیپست به آخرین مودم کوآلکام با نام Snapdragon X65 مجهز شده است ، که نسل چهارم مودم 5G این کمپانی محسوب میشود و با داشتن هر دو استاندارد mmWave و Sub-6GHz ، سرعتی تا 10 گیگابیت/ثانیه را برای کاربران به ارمغان می آورد . کوآلکام میگوید این مودم با چیپ FastConnect 6900 بهترین سرعت را در بین تمامی استانداردهای WiFi 6 به کاربران ارائه میدهد . صحبت از وایفای شد ، بد نیست اشاره کنیم کوآلکام همچنان در این چیپست از Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E بهره گرفته است .

در بخش صدا نیز ، Snapdragon 8 Gen 1 از صدای غنی Bluetooth LE بهره میبرد ، که با همراهی AptX ، تجربه صدای بدون سیم با کیفیت بینظیری را برای کاربران فراهم می آورد . بخش امنیت ، جدیدترین بخشی است که کوآلکام امسال به چیپست پرچمدار خود اضافه کرده است . این ویژگی با نام موتور مدیریت اعتماد شدگان نام دارد و به خوبی با ویژگی های امنیتی سیستم عامل اندروید گوگل و رمزگذاری 100 درصدی آن هماهنگ است . کوآلکام میگوید با این موتور اختصاصی ، کاربران میتوانند به سادگی از گوشی خود به عنوان کیف پول دیجیتال بهره بگیرند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا