پوکوشیائومی

با مشخصات عجیب و غریب گوشی مرموز POCO C40 بیشتر آشنا شوید .

معمولاً گوشی های پوکو در سری C ، نسخه ای ریبرند شده از سری گوشی های ردمی هستند . به عنوان مثال ، گوشی POCO C3 که سال گذشته معرفی شده بود نسخه ای ریبرند شده از Redmi 9C محسوب میشود ، که بعدها صاحب نسخه ای بهینه شده با نام POCO C31 هم شد . حال امسال پیش بینی میشود که گوشی POCO C4 نسخه ای ریبرند شده از Redmi 10C/Redmi 10 شیائومی باشد ، که چندی پیش برای بازار چندین کشور معرفی شد .

اما بحث ما تا حدودی متفاوت با پاراگراف اول این مطلب میباشد . داستان از این قرار است که گویا شیائومی قصد دارد گوشی هوشمند مرموزی را با نام POCO C40 نیز معرفی و عرضه کند ، که دیگر نسخه ای ریبرند شده از یک گوشی Redmi نیست ! جالب اینجاست این گوشی هوشمند که برای اولین بار توسط توسعه دهندگان انجمن تخصصی XDA کشف شد ، اخیراً در مرجع FCC با شماره مدل عجیب C3QP ظاهر شده بود .

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که گوشی Redmi 10C با شماره مدل C3Q معرفی شده بود . شیائومی در Redmi 10C از چیپست Snapdragon 680 بهره گرفته بود ، اما جالب است بدانید گوشی C40 به هیچیک از چیپست های کمپانی های کوآلکام ، مدیاتک و حتی UNISOC مجهز نخواهد شد و در عوض به چیپست ناشناس و بسیار مرموزی با نام JR510 مجهز میشود ، که گویا یک چیپست میانرده برای گوشی های اقتصادی میباشد .

برای اطلاعات شما باید بگوییم که چیپست JR510 به صورت اختصاصی توسط کمپانی JLQ چینی ساخته شده است و در گوشی های اقتصادی زیادی چون TW501 ، TW104 و TW502 کمپانی Treswave از آن بهره گرفته شده است . در پایان ، باید اشاره کنیم که گوشی POCO C40 در تست های GeekBench با اسم رمز « Frost » ظاهر شده بود و جالب تر اینکه به نسخه ای مرموز از رابط کاربری MIUI با نام « MIUI GO » مجهز شده است !

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست شیائومی قصد دارد این گوشی را با سیستم عامل جدیدی معرفی کند یا خیر ، اما با اطلاعاتی که درز پیدا کرده است ، به نظر میرسد باید منتظر نسخه ای سوم از رابط کاربری MIUI باشیم ، که جایگزین Android GO خواهد شد و ممکن است از این به بعد در گوشی های پایین رده اقتصادی شیائومی شاهد آن باشیم . اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، به ترتیب ما 2 رابط کاربری MIUI و MIUI GO را برای گوشی های هوشمند شیائومی و MIUI For Pad را برای تبلت های این کمپانی خواهیم داشت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا