شیائومیمی

دو ویژگی سخت افزاری بسیار مهم دوربین Xiaomi 12 Ultra پیش از معرفی لو رفت !

شیائومی به شدت در حال کار بر روی Xiaomi 12 Ultra و سری گوشی های Xiaomi 12S برای معرفی تا ماه آینده میباشد و هر روز ممکن است خبر یا حتی تصویری از این محصولات به بیرون درز پیدا کند . اگر به خاطر داشته باشید ، شیائومی چند وقت پیش اولین چیپ اختصاصی بهبود دهنده تصاویر خود را با نام Surge C1 ISP معرفی کرده بود و پیش بینی شده بود این چیپ برای اولین بار ممکن است در Xiaomi Mix 5 به کار گرفته شود .

از آنجایی که برنامه شیائومی برای Xiaomi Mix 5 تغییر کرد و گوشی Xiaomi 12 Ultra جایگزین آن شد ، بر اساس گزارش های به دست رسیده به نظر میرسد که گوشی مذکور به این چیپ برای اولین بار مجهز خواهد شد . اما این تمام ماجرا نیست و گفته میشود Xioami 12 Ultra برای اولین بار در بین تمام گوشی های شیائومی به سنسور 3D ToF ( یا سنسور مدت پرواز سه بعدی ) مجهز خواهد شد ، که تأثیر شگرفی در شناسایی سوژه دارد .

برای اطلاع شما عزیزان باید بگوییم که چیپ اختصاصی Surge C2 که نسل دوم چیپ مذکور میباشد باعث بالاتر رفتن کیفیت پردازش تصاویر میشود و سنسور ToF یا Time Of Flight یا سنسور مدت پرواز ، باعث میشود عملیات بوکه ( تار و جدا کردن سوژه از پس زمینه ) ، قد و ابعاد دقیق سوژه با دقت بسیار بالایی ( با سرعتی نزدیک به سرعت نور ؛ بالاترین سرعت ممکن در دنیا ) شکار شده و مستقیماً وارد محیط پردازش شود .

[ فرق بین سنسور ToF دو بعدی و سه بعدی به زبان ساده ]

تمامی این اطلاعات از قلب کدهای رابط کاربری MIUI بیرون کشیده شده است و به همین دلیل بسیار نزدیک به واقعیت میباشد . برای یادآوری باید اشاره کنیم که کوآلکام قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی پرده از اسنپدراگون 8 نسل 1+ بردارد ، که مجهز به فناوری 4 نانومتری اختصاصی TSMC میباشد و گفته میشود برای اولین بار در دنیا ، قرار است در گوشی مورد انتظار و محبوب Xiaomi 12 Ultra به کار گرفته شود .

ذکر این نکته نیست لازم است که چیپ اختصاصی پردازش تصاویر شیائومی ( Surge C2 ؛ که با گوشی Xiaomi 12 Ultra معرفی خواهد شد ) ، بار سنگین پردازش تصاویر را از دوش چیپست برخواهد داشت و به این ترتیب ضمن بالاتر رفتن سرعت عکسبرداری ، مصرف انرژی نیز بهینه خواهد شد . در پایان ، بد نیست اشاره کنیم بر اساس شایعات گوشی Xiaomi 12 Ultra به یک سنسور 50 مگاپیکسلی ( احتمالاً IMX989 سونی ) و دو سنسور 48 مگاپیکسلی ( یکی با لنز فوق عریض و دیگری با لنز پریسکوپی ) و 3 لرزشگیر اپتیکال ( OIS ) مجهز خواهد شد .
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا