سایر برندهاکوآلکام

اژدهای خفته : اولین نشانه از چیپست Snapdragon 8 Gen 2 به بیرون درز پیدا کرد !

هنوز چند روز از معرفی چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 نمیگذرد که خبری درباره معرفی نسل جدید این چیپست ، Snapdragon 8 Gen 2 به گوش میرسد ! هر چند بر کسی پوشیده نیست که کوآلکام حتی پیش از معرفی 8+ نسل 1 توسعه 8 نسل 2 را شروع کرده است ؛ اما شاید برای عموم این موضوع کمی تعجب آور باشد . انتظار داریم که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 گوشی های سال 2023 را تغذیه کند ، اما شاید زودتر از راه برسد !

داستان از این قرار است که یکی از درزدهندگان مشهور دنیای فناوری ساعاتی پیش در توئیتی اعلام کرد کوآلکام با جدیت تمام در حال کار بر روی Snapdragon 8 Gen 2 میباشد . وی این موضوع را تأیید کرده است که چیپست پرچمدار جدیدی از کوآلکام در حال گذراندن تست های مربوط به بهینه سازی انرژی میباشد و احتمالاً نهایتاً با نام تجاری Snapdragon 8 Gen 2 برای گوشی های هوشمند پرچمدار معرفی خواهد شد .

درباره فناوری ساخت چیپست پرچمدار نسل بعد کوآلکام گفته میشود که غول نیمه هادی آمریکایی احتمالاً به TSMC پایبند خواهد ماند و ممکن است شاهد بهره گیری از فناوری ساخت 4 یا 4+ نانومتری باشیم ؛ چون فناوری ساخت 3 نانومتری فعلاً با مشکلات زیادی همراه است . درباره هسته بزرگ این چیپست نیز باید ببینیم که کوآلکام چه برنامه ای پیاده خواهد کرد . از آنجایی که Cortex-X2 تشنه انرژی بود ، بعید به نظر میرسد که نسل جدید آن ( Cortex-X3 ) اینچنین نباشد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا