بلک شارکشیائومی

رسمی : گوشی های Black Shark 5 و Black Shark 5 Pro برای بازارهای جهانی معرفی شدند .

همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، شیائومی دیروز پرده از سری گوشی های بلک شارک 5  و ایرباد گیمینگ جدید این سری برای بازارهای جهانی برداشت . اگر به خاطر داشته باشید ، شیائومی 3 گوشی را برای بازار چین معرفی کرد ، که گوشی سوم ، نسخه ای ارتقا یافته از سری گوشی های Black Shark 4 محسوب میشد ؛ اما در بازارهای جهانی چنین خبری نیست ! اگر دوست دارید بیشتر درباره این گوشی ها و قیمت آنها بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید …

 

« طراحی و مشخصات »

هر دو گوشی Black Shark 5 و Black Shark 5 Pro به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با رزلوشن +FHD ، پنل E4 AMOLED ساخت سامسونگ ، نرخ نوسازی 144 هرتز ، درخشندگی پایه 1,300 نیت ، فناوری DC dimming ، فناوری +HDR10 ، پوشش کامل ( 100 درصدی ) رنگ های P3 و سرعت لمس 720 هرتز مجهز میباشند . هر دو گوشی از چیپست کوآلکام بهره میبرند ، اما برادر کوچکتر به چیپستی ضعیف تر مجهز شده است .

شیائومی برای Black Shark 5 از چیپست محبوب Snapdragon 870 بهره گرفته است ، در حالی که Black Shark 5 Pro به چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده است . هر دو گوشی به رم های نسل 5 و حافظه داخلی UFS3.1 مجهز شده اند ، اما در Black Shark 5 Pro شاهد بهره گیری از سیستمی اختصاصی با نام Disc Array نسل 2 هستیم ، که باعث شده است در این گوشی تلفیقی از حافظه SSD و UFS را داشته باشیم .

شیائومی میگوید به لطف این فناوری ، سرعت خواندن تا 55 درصد و سرعت نوشتن تا 69 درصد افزایش می یابد . شیائومی برای هر 2 گوشی از باتری 4.650 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی بهره گرفته است و از درب کارخانه با Joy UI 13 بر پایه اندروید 12 به دست کاربران خواهند رسید . همچنین ، هر دو گوشی به سنسور اثر انگشت در بدنه کناری و دکمه های بیرون جهنده مغناطیسی مجهز هستند ، که از آنها یک گوشی گیمینگ تمام عیار میسازد !

همچنین ، بد نیست اشاره کنیم که گوشی Black Shark 5 به حافظه های نسل 5 با سرعت 5.500 مگاهرتز مجهز شده ، در حالی که Black Shark 5 Pro به حافظه فوق سریع نسل 5 با سرعت 6.400 مگاهرتز مجهز شده است . در بخش دوربین نیز ، شیائومی برای نسخه استاندارد از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ، 13 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره گرفته است ، در حالی که نسخه Pro به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین ماکروی بهتر ( 5 مگاپیکسلی ) مجهز میباشد .

 

« قیمت ، رنگ ها و تاریخ عرضه »

شیائومی این گوشی ها را فعلاً برای بازار کشورهای شمال آمریکا ، اروپا و انگلستان معرفی کرده است و به زودی پای آنها به کشورهای آسیایی نیز میرسد . این محصولات در رنگ های جذابی چون سفید ، نقره ای ، آبی ، خاکستری و مشکی از فردا با قیمت های زیر عرضه خواهند شد .

قیمت نسخه های مختلف Black Shark 5 و Black Shark 5 Pro

قیمت نسخه های مختلف Black Shark 5 :

– نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 550 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 650 دلار

 

قیمت نسخه های مختلف Black Shark 5 Pro :

– نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 800 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 900 دلار

– نسخه با حافظه رم 16 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 1,000 دلار

نکته : همانطور که بارها اشاره کردیم ، قیمت نسخه های معرفی شده در بازار اروپا و آمریکا بسیار بیشتر از کشورهای آسیایی میباشد . پس بهتر است فعلاً بر روی این قیمت ها حسابی باز نکنید ، چون قیمت عرضه این گوشی ها در بازارهای آسیایی بسیار کمتر است .

 

« ایرباد Black Shark JoyBuds Pro »

در پایان مراسم ، شیائومی پرده از ایرباد گیمینگ جدید TWS خود نیز با نام Black Shark JoyBuds Pro برداشت . این ایرباد همانطور که انتظار میرفت به زمان تأخیر بسیار پایین ( تنها 40 میلی ثانیه ) مجهز بوده و با 30 ساعت پخش موسیقی ، از مقاومت در برابر پاشش آب نیز بهره میبرد . شیائومی میگوید این ایرباد به سیستم شارژ سریع اختصاصی نیز مجهز بوده و با 15 دقیقه شارژ کاربران میتوانند تا 3 ساعت پخش موسیقی را تجربه کنند .

این محصول به پلتفرم صوتی کوآلکام با صدای aptX مجهز میباشد و دارای درایورهای 12 میلی متری است . همچنین ، این محصول قابلیت حذف نویز و باد تا بلندی 40 دسی بل را نیز برای کاربران فراهم می آورد . این محصول نیز از فردا با قیمت 80 دلار در کشورهای شمال آمریکا ، اروپا و انگلستان عرضه خواهد شد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا