سایر برندهاکوآلکام

گزارش : کوآلکام پشت دست خود را داغ کرد ؛ تا سال ها از کیفیت چیپست هایش مطمعن باشید !

کوآلکام یکی از کمپانی های بسیار محتاط در زمینه محاسبات میباشد و تا به امروز کمتر اشتباهی از غول نیمه هادی آمریکایی دیده ایم ؛ اما هر کمپانی ممکن است در مقاطعی دست به حرکات محیرالعقولی بزند که کار دستش بدهد ! نمونه این موضوع را میتوانیم در همکاری این کمپانی با سامسونگ بدانیم ، که علاوه بر بدنامی برای کوآلکام ، باعث فروش کمتر از انتظار محصولات بسیاری از کمپانی ها شد .

البته کوآلکام زود دست جنباند و در حرکتی بسیار جالب اشتباهش را جبران کرد . این موضوع باعث شد که کاربران گوشی های هوشمند به فاصله چند ماه شاهد معرفی 2 چیپست پرچمدار از سوی کوآلکام باشند ؛ که یکی در اوج میباشد ( اسنپدراگون 8+ نسل 1 ) و دیگری منفورترین چیپست تاریخ شد ( اسنپدراگون 8 نسل 1 ) ! این موضوع باعث شد حتی کمپانی های بزرگی چون شیائومی زودتر از موعد دست به معرفی پرچمداران بهینه خود ( سری Xiaomi 12S ) با چیپست جدید بزنند .

حال یکی از منابع نزدیک به کوآلکام به تحریریه شیائومی پارس گفته است که این کمپانی قصد دارد در نسل های آتی ( چیپست های پرچمدار امسال ، سال آینده و … ) ، از همکاری TSMC بهره بگیرد و حالا حالاها قرار است از کیفیت بالای فناوری ساخت اختصاصی این کمپانی تایوانی لذت ببریم . منبع خبری ما اشاره میکند بر اساس توافقات حاصله داخلی بین کوآلکام و TSMC ، چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 2 ، اسنپدراگون 8 نسل 3 و حتی اسنپدراگون 8 نسل 4 از فناوری ساخت TSMC بهره خواهند برد !

به این ترتیب آخرین همکاری کوآلکام با سامسونگ بر سر چیپست میانرده Snapdragon 7 Gen 1 بود و فعلاً خبری از همکاری این کمپانی نیست ! جالب اینجاست که این گزارش بیان میکند حتی خود سامسونگ هم قصد دارد در چیپست های سری Exynos 2300 از فناوری ساخت اختصاصی TSMC بهره بگیرد !!! بر اساس گزارش ها ، بیشتر اعضای خانواده Galaxy S23 به چیپست های کوآلکام مجهز خواهند شد و بخشی از آنها به چیپست Exynos 2300 مجهز میشوند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا