شیائومیلپتاپ

شیائومی از لپتاپ Redmi G Pro Gaming با پردازنده Ryzen و نرخ نوسازی 240 هرتز پرده برداشت.

اخیراً شیائومی معرفی یک لپتاپ جدید گیمینگ برای بازار کشور خانگی خود را نوید داده بود. اکنون این لپتاپ رسماً معرفی شده است. نام این لپتاپ به صورت دقیق Redmi G Pro Gaming میباشد و بارزه اصلی آن، بهره گیری از پردازنده جدید Ryzen کمپانی AMD است. این لپتاپ تقریباً یکی از پرچمداران گیمینگ شیائومی است و به قطعات سخت افزاری خوبی مجهز است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، شیائومی پارس را در این مقاله کوتاه همراهی کنید…

طراحی و صفحه نمایش

در بخش طراحی این محصول شباهت زیادی به نسل های گذشته دارد، اما تا حدودی ظریف تر از قبل شده است. یکی از مشکلات لپتاپ های گیمینگ وزن و قطر زیاد آنها ( به دلیل خنک کننده مؤثر) میباشد. حال اگر یک کمپانی بتواند لپتاپ گیمینگ قدرتمندی را با قطر کم و وزن پایین معرفی کند، قطعاً محصولش مورد استقبال قرار خواهد گرفت. این محصول به دلیل حاشیه های باریک صفحه و برش های دقیق CNC، به ظاهر یکی از زیباترین لپتاپ های گیمینگ دنیاست. به صورت دقیق، این لپتاپ 2.66 کیلوگرم وزن و 28.45 قطر دارد.

شیائومی برای این محصول از یک صفحه نمایش 16 اینچی با پنل LCD بهره گرفته است، که رزلوشن 2.5K و نرخ نوسازی خارق العاده 240 هرتز را مقابل چشمان کاربر به نمایش بیرون می آورد. این صفحه نمایش موفق به کسب تأییدیه های لازم از بنیاد TÜV Rheinland برای کم بودن نورهای مضر آبی کسب کرده است و رنگ های sRGB را به صورت 100 درصدی پوشش میدهد. درخشندگی پایه این صفحه 500 نیت بوده و از رنگ های عمیق 10 بیتی و فناوری های DC Dimming و HDR 400 بهره میبرد.

سخت افزار و سیستم عامل

همانطور که اشاره شد، این لپتاپ به پردازنده قدرتمند Ryzen R7-6800H کمپانی AMD مجهز میباشد. این پردازنده در کنار کارت گرافیک قدرتمند RTX 3060 130W (با حافظه 6 گیگابایتی)، 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز و حافظه داخلی 512 گیگابایتی PCIe 4.0 SSD، یک مجموعه خارق العاده را برای گیمرها تشکیل میدهند. این محصول از درب کارخانه با ویندوز 11 به دست کاربران میرسد.

لپتاپ شیائومی Redmi G Gaming Pro Ryzen Edition
لپتاپ شیائومی Redmi G Gaming Pro Ryzen Edition

باتری و سایر ویژگی ها

شیائومی برای این محصول از یک باتری 80 وات/ساعتی بهره گرفته است، که با شارژر 330 واتی خارق العاده داخل جعبه به دست شما خواهد رسید. به دلیل ماهیت گیمینگ، این محصول به سیستم خنک کننده ای بسیار مؤثر شامل 4 لوله مسی و دو فن 12V مجهز شده است و در پرفشارترین حالت ممکن نیز کم نخواهد آورد. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه مموری کارت، یک پورت شارژ USB-C با قدرت 100 وات، سه پورت شارژ USB-A 3.2 نسل 2، یک پورت USB-A 2.0، یک پورت Mini DP 1.4، یک پورت HDMI 2.0 و یک پورت شبکه اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

این محصول از روز 15 سپتامبر (24 شهریور) در کشور چین عرضه خواهد شد. شیائومی قیمت رقابتی 1,092 دلاری را برای این محصول در نظر گرفته است. هنوز مشخص نیست این لپتاپ راهی بازارهای جهانی خواهد شد یا خیر، اما ورود آن به بازارهای جهانی تا حدودی بعید به نظر میرسد، چون دیگر لپتاپ های سری G ردمی نیز به صورت غیر رسمی وارد بازارهای جهانی شدند.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا