شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیمی

رقیب آیفون 14 پرو: شیائومی از Xiaomi CIVI 2 با سلفی دو گانه و دوربین 50 مگاپیکسلی پرده برداشت.

همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم، شیائومی ظهر امروز پرده از گوشی مورد انتظار و جذاب Xiaomi CIVI 2 برداشت. این محصول با مجهز بودن به دوربین سلفی 2 گانه، فلش سلفی، دوربین 3 گانه با سنسور 50 مگاپیکسلی و چیپست قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 1، یکی از محصولات جذاب امسال خواهد بود. اگر دوست دارید بیشتر درباره این گوشی هوشمند بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی

اگر بخواهیم کمی به طراحی قسمت پشت این گوشی توجه کنیم، متوجه تلفیق شدن ماژول دوربین سری گوشی های شیائومی 12 و ردمی کی50 خواهیم شد. به زبان ساده تر، این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه در یک ماژول مستطیلی به صورت عمودی مجهز شده است. دو دوربین در یک دایره و یک سنسور دوربین در قسمتی مجزا به کار گرفته شده اند و حتی فلش LED نیز برای خود جایگاهی خاص دارد!

 

در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سلفی 2 گانه با حالت Pill-Shaped هستیم. این طراحی پیشتر در گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس به کار گرفته شده بود و Xiaomi CIVI 2 اولین محصول از غول چینی دنیای تکنولوژی است که از طراحی سلفی اینچنینی بهره میبرد. این محصول تنها 7.23 میلی متر قطر دارد و از وزنی 171.8 گرمی بهره میبرد. بدنه این گوشی طراحی بسیار جذابی دارد و یک نسخه اختصاصی با نام Hello Kitty Edition نیز برای خانوم ها طراحی شده است.

صفحه نمایش

این محصول به صفحه نمایشی 6.55 اینچی با پنل خمیده OLED و سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش مجهز شده است. رزلوشن تصویر صفحه نمایش این گوشی 1080×2400 یا +FHD میباشد و از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره میبرد. در کنار اینها، صفحه نمایش محصول مورد بحث از رنگ های عمیق 10 بیتی، درخشندگی پایه 800 نیت، سرعت لمس 240 هرتز و PWM dimming با نرخ 1920 هرتز بهره میبرد. این صفحه از محتوای HDR (از نوع Dolby Vision، HDR10 و +HDR10) پشتیبانی به عمل می آورد و ضمن پوشش 100 درصدی رنگ های DCI-P3، از محافظ گوریلاگلس 5 بهره میبرد.

سخت افزار

این محصول اولین گوشی شیائومی با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 1 میباشد. در کنار این چیپست، گوشی مورد بحث از رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی سریع UFS 2.2 بهره میبرد. غول چینی برای خنک نگه داشتن اژدهای خشمگین کوآلکام و سیستم دوربین پیشرفته این گوشی از خنک کننده ضد زنگ آبی VC بهره گرفته است. این محصول از درب کارخانه با MIUI 13 بر پایه اندروید 12 به دست کاربران خواهد رسید.

 

دوربین

در قسمت پشت این گوشی شاهد سیستم دوربینی 3 گانه هستیم. سنسور اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX766) بوده، که از لرزشگیر اپتیکال بهره میبرد. سنسورهای دوم و سوم این گوشی نیز 20 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX376K) با لنز فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو (GalaxyCore GC02M1) میباشند. در قسمت مقابل اما شاهد 2 سنسور دوربین هستیم، که از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری بسیار جذابی بهره میبرد.

علاوه بر طراحی خاص قسمت مقابل این گوشی که جذابیت وصف ناپذیری دارد، شاهد استفاده از 2 سنسور 32 مگاپیکسلی هستیم. با این وجود گوشی مذکور قدرتمندترین سلفی فون شیائومی تا به امروز است! سنسور سلفی اصلی این گوشی توانایی فوکوس خودکار را دارد، در حالی که سنسور ثانویه از لنز سوپر عریض 100 درجه ای بهره میبرد. برای شکار سلفی در شب نیز این محصول به 4 فلش LED قدرتمند در قسمت مقابل مجهز شده است.

باتری و سایر ویژگی ها

این محصول به یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی مجهز شده است، که بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده در عرض 40 دقیقه فول شارژ میشود. سایر ویژگی های این گوشی نیز شامل پشتیبانی از 2 سیمکارت به صورت همزمان نسل 5، وایفای 6، بلوتوث 5.2، مکان یاب دوگانه، تراشه NFC، درگاه شارژ USB نوع C، بلندگوی استریو با پشتیبانی از صدای دالبی (Dolby Atmos)، موتور ویبره خطی و درگاه اینفرارد میشود.

 

قیمت، رنگ ها و زمان عرضه

این محصول در 3 رنگ جذاب مشکی، آبی و صورتی عرضه خواهد شد. رنگ سفید این محصول نیز مختص نسخه Hello Kitty Edition میباشد، که ظاهر متفاوت در قسمت پشت دارد و به پوسته اختصاصی مجهز شده است. این گوشی از عصر امروز در کشور چین در 3 نسخه با حافظه داخلی/رم 8/128، 8/256 و 12/256 با قیمت های زیر عرضه خواهد شد.

قیمت نسخه های مختلف Xiaomi CIVI 2 :

  • نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 335 دلار
  • نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 349 دلار
  • نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 391 دلار

پرسش و پاسخ

  •  آیا این گوشی برای بازارهای جهانی معرفی خواهد شد؟ هر چند نسخه اول و نسخه ارتقا یافته این گوشی به بازارهای جهانی راه نیافتند، اما بر اساس شایعات، نسخه دوم این گوشی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.
  • آیا این محصول با همین نام برای بازارهای جهانی معرفی میشود؟ این موضوع بعید به نظر میرسد. بر اساس شایعات این گوشی با نام تجاری Xiaomi 12 Lite 5G NE یا Xiaomi 13 Lite وارد بازارهای جهانی خواهد شد.
  • نسخه جهانی این گوشی چه زمانی معرفی خواهد شد؟ هنوز اطلاعات دقیقی درباره این موضوع در دست نیست، اما طی هفته های آتی قطعاً از این موضوع مطلع خواهیم شد.
  • آیا قیمت نسخه جهانی بیشتر از نسخه چین خواهد بود؟ با توجه به اینکه این محصول در محدوده قیمتی میانرده ها قرار میگیرد، بعید به نظر میرسد شاهد افزایش قیمت چشمگیر برای نسخه جهانی باشیم؛ اما قطعاً کمی افزایش قیمت را خواهیم داشت.
  • آیا این محصول وارد بازار ایران میشود؟ نسخه چین شاید به صورت غیر رسمی وارد بازار ایران شود، اما اگر نسخه جهانی این محصول معرفی شود، 100 درصد در مدت زمان کوتاهی شاهد عرضه آن با گارانتی رسمی در ایران خواهیم بود.
  • در صورت عرضه این گوشی در ایران، قیمت احتمالی آن چقدر خواهد بود؟ با توجه به مشخصات و قیمت نسخه چین، باید انتظار محدوده قیمتی 10 تا 12 میلیون را داشته باشید. البته ممکن است قیمت نهایی پایین تر یا بالاتر باشد.
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا