شیائومیترفند شیائومیترفندها

پایان: سرویس ذخیره تصاویر ابری شیائومی در حال خاموش شدن است؛ با جایگزین آن آشنا شوید.

همچون iCloud کمپانی اپل، شیائومی نیز سرویسی را با عنوان Xiaomi Cloud دارد، که محل ذخیره سازی اطلاعات کاربران در فضایی امن بر پایه ابر میباشد. در ابن فضای ذخیره سازی که به صورت پیشفرض به صورت 5 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار دارد، کاربر میتواند اطلاعاتی مثل تصاویر، دفترچه تلفن، یادداشت، برنامه های نصب شده و … را ذخیره کند. در کشور ایران به دلیل سرعت نه چندان بالا و قیمت بالای بسته های اینترنت، معمولاً کاربران کمتر دست به ذخیره تصاویر خود در فضای ابری میزنند؛ اما در خارج از ایران بسیار مرسوم است.

حال غول چینی دنیای تکنولوژی ساعاتی پیش اعلام کرد قصد دارد به زودی سرویس ذخیره سازی تصاویر در فضای ابری را برای کاربران جهانی از دسترس خارج کند. هنوز تاریخ دقیقی برای خاموش شدن این ویژگی اعلام نشده است، اما پیش بینی میشود تا پایان سال 2022 چنین اتفاقی رخ دهد. اما با از دسترس خارج شدن این سرویس تکلیف کاربرانی که تصاویر خود را بر روی فضای ابری این کمپانی ذخیره کرده اند چه میشود؟ غول چینی توضیح میدهد که نیاز نیست کاربران نگران باشند، چون طبق توافق بین گوگل و شیائومی ترتیب این موضوع داده شده است.

به این ترتیب کاربران جهانی این کمپانی میتوانند با سیستم Google Photos Gallery Sync دست به این مهاجرت بزنند. قطعاً پیش از آغاز این طرح به کاربران جهانی محصولات شیائومی اطلاعیه ای ارسال خواهد شد و در صورتی که کاربر ترتیب اثر ندهد، پیش از پاک شدن همیشگی تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده بر روی فضای ابری این کمپانی، این اطلاعات به صورت اتوماتیک به سرورهای گوگل انتقال خواهند یافت. اما تکلیف سایر اطلاعات کاربران چه میشود؟ آیا آنها نیز از فضای ابری پاک خواهند شد؟

نحوه انتقال تصاویر از شیائومی Cloud به Google Photos
نحوه انتقال تصاویر از شیائومی Cloud به Google Photos

غول چینی این اطمینان را داده است که سایر اطلاعات کاربران همچون دفترچه تلفن، یادداشت ها و … بر روی فضای ابری این شرکت باقی خواهند ماند. برخی از منابع خبری اطلاع داده اند که این تغییر بزرگ از روز 24 اکتبر (2 آبان) از کشور سنگاپور آغاز خواهد شد. گوگل نیز بر اساس توافقات حاصل شده فی مابین، برای مدت 3 ماه 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان را در اختیار کاربران قرار میدهد و پس از آن در صورت عدم خرید اشتراک ویژه، فضای ذخیره سازی ابری کاربران به 15 گیگابایت تقلیل خواهد یافت.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا