شیائومیمی

مؤسس شیائومی ویژگی‌های برتر سری گوشی‌های 13 و رابط کاربری MIUI 14 را تشریح کرد.

شیائومی قصد دارد در روز پنجشنبه، 1 دسامبر 2022 میلادی پرده از سری گوشی های 13 بردارد. تا به این لحظه اطلاعاتی نسبتاً کمی از این سری گوشی ها و رابط کاربری MIUI 14 به بیرون درز پیدا کرده است، اما اکنون یک روز مانده به برگزاری مراسم بزرگ پنجشنبه، مؤسس غول چینی دنیای تکنولوژی (آقای Lei Jun) اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار رسانه ها قرار داده است. در این مقاله کوتاه با شیائومی پارس همراه باشید…

مشخصات برتر شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو

اکنون با ضرس قاطع میدانیم سری گوشی های 13 به چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد شد. غول چینی به صورت رسمی تأیید کرده است این چیپست نسبت به نسل قبل تا 40 درصد در پردازش های سیستمی و گرافیکی عملکرد بهتری دارد. در بخش بعدی، اشاره شده است که با توجه به کارگیری رم های LPDRR5X و حافظه فوق سریع UFS4.0، کاربران 33 درصد بهبود سرعت در بخش رم و 100 درصد سرعت بیشتر را نسبت به نسل قبل تجربه خواهند کرد.

در بخش باتری نیز به ظاهر این سری گوشی ها موفق به شکستن رکورد سری گوشی های آیفون 14 شده اند و در بخش بازی، ظاهراً دست برتر با گوشی های سری 13 و حتی رقابت با گوشی های گیمینگ میباشد. شیائومی میگوید سری گوشی های مورد بعد به صورت کامل تا 2 روز با شما همراه خواهند بود. در توضیح این موضوع گفته شده است که باتری های Silicon-Oxygen و بهره گیری از چیپ های جدید توسعه یافته، این مهم محقق خواهد شد.

اما میرسیم به بخش دوربین. بر اساس آمار دقیق موجود، سری گوشی های 13 با همکاری مستقیم لایکا شخصی سازی خواهند شد. غول چینی اذعان میکند در بحث فاصله کانونی سری گوشی های 13 حرف های زیادی برای گفتن دارند و با تکنولوژی برتر لنزهای SLR، این سری گوشی ها نسبت به 12S Ultra پیشرفت های چشمگیری در بحث مدیریت رنگ ها خواهند داشت. امروز تأیید شد گوشی Xiaomi 13 Pro از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی بهره خواهد برد، که پیشتر در 12S Ultra استفاده شده بود. البته لایکا لنزهای کاملاً جدیدی برای این گوشی طراحی کرده است و سیستم لرزشگیر اپتیکال جدیدی تحت عنوان HyperOIS در آن وجود دادر. همچنین، این سری گوشی ها از سنسور تله فوتو 75 میلی متری با گشادگی f/2.0 بهره میبرند.

مشخصات برتر رابط کاربری MIUI 14

در بخش بعدی شیائومی درباره تکنولوژی های برتر رابط کاربری نسل جدید خود صحبت کرده است و میگوید به لطف پروژه Project Razor، حالا رابط کاربری نسل 14 این کمپانی یکی از سریعترین رابط های کاربری دنیا خواهد بود. بر اساس گزارش های واصله، کاربران میتوانند طیف گسترده تری از برنامه های سیستمی را نیز پاک کنند و به این ترتیب، کمتر برنامه سیستمی در رابط کاربری جدید غیرقابل لغو نصب میباشد. گفته میشود که تمام حفره های حافظه داخلی در این رابط کاربری پر شده اند و حالا از فضای خالی بیشتری کاربر برخوردار خواهد بود.

اما این تمام ویژگی رابط کاربری جدید نیست و گفته میشود نسل جدید نسبت به نسل قبل 23 درصد سبک تر و سریعتر میباشد! پیشرفت بزرگ دیگر در بخش مدیریت رم  میباشد. گفته میشود با سیستم جدید مدیریت برنامه های پس زمینه، حالا رابط کاربری این اجازه را دارد که وظیفه ای پس زمینه و بدون استفاده را ببندد. این رابط کاربری با سری گوشی های 13 معرفی خواهد شد و قطعاً طی ماههای آتی به بازارهای جهانی میرسد. البته پیش شرط معرفی نسخه گلوبال، معرفی سری گوشی های 13 برای بازارهای جهانی میباشد.

تصویری از رنگ های مختلف شیائومی 13 پرو
تصویری از رنگ های مختلف شیائومی 13 پرو
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا