شیائومیسایر محصولاتکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

کامپیوتر شخصی قابل حمل Xiaomi Mini PC با پردازنده نسل 12 اینتل معرفی شد.

در مراسم معرفی سری گوشی های 13، شیائومی علاوه بر گوشی های پرچمدار جدید، دست به معرفی محصولات متنوع دیگری همچون کامپیوتر شخصی قابل حمل (Xiaomi Mini PC)، ساعت هوشمند، ایرباد، روتر و بلندگوی هوشمند زد. در این مطلب سعی داریم درباره اولین کامپیوتر شخصی قابل حمل شیایومی با شما صحبت کنیم، که از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار میباشد. با شیائومی پارس در این مطلب همراه باشید…

طراحی

کامپیوتر شخصی قابل حمل Xiaomi Mini PC به صورت دقیق ابعادی معادل 38×112×112 میلی متر و وزنی معادل 437 گرم دارد. بدنه اصلی این مینی پی.سی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و برش های آن همچون لپتاپ های شیاومی به صورت بسیار دقیق (CNC) میباشد. طراحی این دستگاه با ظرافت و دقت خاصی صورت گرفته است، تا در نگاه اول کاربر به لوکس بودن آن اطمینان کرده و بداند با چه محصولی با ارزشی طرف میباشد.

سخت افزار

همانطور که در تیتر این مطلب خواندید، این مینی پی.سی به پردازنده نسل دوازدهمی اینتل (Intel Core i5-1240P) مجهز میباشد. این پردازنده همراه با خود چیپ گرافیکی آنبرد Intel Iris Xe را به همراه دارد، که برای سر کردن کارهای روزمره و سبک مناسب است. پردازنده این دستگاه در حالت ماکزیمم از فرکانس 4.4 گیگاهرتز بهره میبرد.

این پردازنده همچنین به 12 مگابایت کش Level 3 مجهز بوده و از 12 هسته و 16 رشته بهره میبرد. شیامی نسخه استاندارد این دستگاه را با 16 گیگابایت حافظه رم نسل 4 (یا DDR4) با فرکانس 3200 مگاهرتز و حافظه داخی 512 گیگابایتی PCIe 4.0 NVMe SSD عرضه میکند. در بخش پشت، این مینی کامپیوتر به دو رابط HDMI 2.1، یک پورت شبکه 2.5G، یک پورت USB 3.0 نسل 2.0 و یک پورت USB 2.0 مجهز میباشد.

در بخش مقابل نیز به ترتیب دو رابط USB 3.0 نسل 2.0 و یک جک 3.5 میلی متری صدا در دسترس کاربران قرار دارد. در بحث قابلیت های ارتباطی بدون سیم، این مینی پی.سی به وایفای 6 و بلوتوث 5.3 مجهز شده است. این محصول از درب کارخانه با ویندوز 11 نسخه خانگی (برای بازار چین) و شارژ 100 واتی عرضه میشود.

نسخه Barebone

در کنار نسخه استاندارد، شیایومی نسخه ای ساده تر را با قیمتی پایین تر برای کاربران در دسترس قرار داده است. این نسخه دقیقاً تمامی مشخصات نسخه استاندارد را با خود به همراه دارد، با این تفاوت که فاقد رم، حافظه داخلی و حتی سیستم عامل میباشد! به این ترتیب کاربر میتواند به دلخواه خود قطعات اشاره شده (رم و حافظه داخلی) را تهیه کرده و حتی میتواند نسخه حرفه ای ویندوز 11 را برای نصب بر روی این کامپیوتر قابل حمل سفارش دهد.

قیمت نسخه های مختلف

از آنجایی که این محصول در 2 نسخه عرضه میشود، با توجه به امکانات سخت افزاری ارائه شده بر روی آنها برچسب قیمتی منظور شده است. با توجه به اینکه نسخه استاندارد فول ترین نسخه است، قیمت 3.699 یوآن یا 531 دلاری برای آن در نظر گرفته شده است، اما نسخه Barebone چون فاقد رم، حافظه داخلی و سیستم عامل میباشد، با 900 یوآن قیمت پایین تر، با برچسب قیمتی 2.799 یوآن یا 401 دلار به فروش میرسد.

زمان عرضه در بازارهای جهانی و ایران

از آنجایی که این محصول مخصوص بازار چین میباشد، عرضه آن در مناطق دیگر به صورت غیر رسمی انجام خواهد شد. همچون سایر محصولات شیائومی که در چین معرفی میشوند، این نسخه نیز به صورت غیر رسمی ممکن است وارد کشور عزیزمان ایران شود، اما تنها در صورتی میتوانید آنرا با گارانتی رسمی 18 ماهه در ایران یافت کنید که برای بازارهای جهانی معرفی شود. هنوز صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این محصول به میان نیامده است.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا