شیائومی

شیائومی با گذر از اپل ، به سومین برند بزرگ دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شد !

مؤسسه آماری IDC در آخرین گزارش خود از فروش گوشی های هوشمند در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی ، وضعیت فروش و جایگاه کمپانی های بزرگ دنیای گوشی های هوشمند را برملا کرد . بر اساس آمار ارائه شده ، فروش گوشی های هوشمند 1.3 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته با کاهش روبرو شده است ، که دلیل اصلی آن همه گیری کروناویروس جدید و اثرات این ویروس نوظهور بر روی اقتصاد جهانی میباشد .

بر اساس آمار دقیق ارائه شده توسط IDC ، حدود 353.6 میلیون گوشی هوشمند در حد فاصل ماه های جولای تا سپتامبر عرضه شده است . اما برویم سراغ جایگاه کمپانی های مختلف دنیا . طبق معمول هر سال ، سامسونگ در رتبه اول قرار دارد و با فروش 80.4 میلیون گوشی هوشمند ، سهمی 22.7 درصدی از بازار گوشی های هوشمند دارد . سامسونگ نسبت به 3 ماهه مشابه در سال گذشته میلادی ، حدود 2.9 درصد رشد را تجربه کرده است .

در این بین ، کمپانی هوآوی با وجود تحریم های آمریکا موفق به فروش 51.9 میلیون گوشی هوشمند در 3 ماهه گذشته شده است ، که سهمی 14.7 درصدی از بازار را در اختیار دارد . البته توجه داشته باشید که هوآوی نسبت به 3 ماهه مشابه سال گذشته ، حدود 22 درصد افت فروش را تجربه کرده است ، اما با اینحال جایگاه دوم را برای خود رقم زده است . و اما میرسیم به جایگاه سوم ، که تا پیش از این در دستان غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی ، اپل بود .

هر چه هوآوی افت فروش در 3 ماهه گذشته تجربه کرده است را شیائومی با فروش خوب خود جبران کرده و با گذر از اپل ، جایگاه سوم را در بین غول های بزرگ تکنولوژی کسب کرده است . شیائومی با فروش حدود 46.5 میلیون گوشی در 3 ماهه گذشته ، موفق به کسب سهمی 13.1 درصدی از بازار گوشی های هوشمند شده است . غول چینی دنیای تکنولوژی به دلیل معرفی محصولات خارق العاده اقتصادی خود ، حدود 42 درصد رشد را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کسب کرده است .

در رتبه های چهارم و پنجم نیز کمپانی های اپل و ویوو قرار دارند ؛ که یکی با 11.8 درصد و دیگری با 8.9 درصد ، به ترتیب موفق به فروش 41.6 و 31.5 میلیون گوشی هوشمند در 3 ماهه گذشته شده اند . با این حساب بیشترین ضرر را در 3 ماهه گذشته کمپانی هوآوی و اپل کرده اند و بشترین سود را شیائومی از آنِ خود کرده است . پیش بینی میشود کاهش چشمگیر سود کمپانی هوآوی همچنان ادامه داشته باشد و شیائومی با استراتژی خوب خود ، به زودی به جایگاههای بالاتری دست یابد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا