شیائومیگجت های هوشمند

شیائومی از ساعت پرچمدار Redmi Watch 4 با بدنه ای فلزی و سیستم عامل اختصاصی HyperOS پرده برداشت.

در مراسم معرفی سری گوشی های Redmi K70، محصولات دیگری نظیر ساعت هوشمند Redmi Watch 4، ایرباد Redmi Buds 5 Pro و لپتاپ RedmiBook 2024 معرفی شدند. در این مطلب سعی داریم درباره ساعت Redmi Watch 4 برایتان بگوییم، که اولین ساعت سری ردمی با بدنه ای فلزی و سیستم عامل اختصاصی (HyperOS) میباشد. اگر دوست دارید درباره این ساعت با شخصیت بیشتر بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه شوید…

طراحی

شیائومی در دهمین سالگرد تأسیس زیرمجموعه ردمی سعی کرد شخصیتی جدید به این بخش بدهد تا همگان دیگر نه آنرا تنها به عنوان زیر شاخه ای با محصولات مقرون به صرفه، بلکه بخشی با محصولات درجه یک در سطح محصولات XIAOMI بدانند. برای ایجاد تمایزی منحصر به فرد، غول چینی کار خود را با سری گوشی های Redmi K70 آغاز کرد و این انفلاب به ساعت هوشمند پرچمدار ردمی نیز رسید.

در واقع چهارمین نسل از ساعت هوشمند زیرمجموعه ردمی حالا میتواند به عنوان یک گجت قابل اطمینان شناخته شود. این تغییر از نسل قبل به نسل جدید با طراحی آغاز شده است. وقتی به Redmi Watch 4 نگاه میکنید حس یک محصول با ارزش به شما منتقل میشود. شیاومی با تغییر متریال از پلاستیک به آلومینیوم و ظرافت بیشتر در طراحی جزء جزء این ساعت هوشمند به آن زیبایی وصف نشدنی داده است.

این ساعت اولین ساعت هوشمند از سری ردمی است که به بدنه ای فلزی مجهز شده است. در سمت راست این ساعت تنها شاهد یک دکمه چرخشی هستیم، که جنس آن نیز از استیل ضد زنگ بوده و نوک آن با الماس تراش خورده است تا حس یک محصول رده بالا به شما منتقل شود. طراحی دستبند به صورتی است که میتواند با قلاب و بدون قلاب باشد! این به انتخاب شما برمیگردد که برای آن دستبندی فلزی انتخاب کنید یا سیلیکونی.

برای راحتی بیشتر در زمان تعویض بند و مخفی شدن عناصر جداسازی دستبند، دکمه هایی در پشت ساعت مخفی شده است. کمی پایین تر ایستگاه شارژ مغناطیسی دیده میشود و نهایتاً سنسورها در مجموعه ای دایره ای شکل جا خوش کرده اند. در قسمت پایین تاج (دکمه چرخشی) نیز میکروفون و بلندگو وجود دارند. ابعاد دقیق این ساعت 10.5×41.12×47.58 میلی متر و وزن آن تنها 31.5 گرم است! این ساعت از استاندارد IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) بهره میبرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این ساعت نیز مشخصاتی در حد پرچمداران دارد. این محصول به صفحه نمایشی 1.97 اینچی با پنل AMOLED با شکل مربعی مجهز شده است. برای نمایش هر چه روانتر رابط کاربری و انیمیشن ها، نرخ نوسازی صفحه نمایش این محصول 60 هرتز میباشد. رزلوشن تصویر صفحه نیز +HD یا 450×390 بوده و از حدأکثر درخشندگی 600 نیت برخوردار میباشد. به این ترتیب صفحه این ساعت در زیر نور مستقیم خورشید از خوانایی بسیار بالایی برخوردار است. شیاومی برای صفحه نمایش این محصول از فناوری LTPS بهره گرفته است، که باعث طول عمر بیشتر باتری میشود.

ویژگی های سلامت محور

این ساعت از 150 حالت ورزشی پشتیبانی کرده و تعداد بسیار زیادی از آنها را به صورت خودکار شناسایی میکند. در این ساعت شاهد مجموعه ای کامل از سنسورهای سلامت محور هستیم. سنسور ضربان قلب این محصول میتواند بدون وقفه (به صورت 24 ساعته/7 روز هفته) به شما خدمت رسانی کند. سنسور سنجش غلظت اکسیژن خون (SpO2) نیز میتواند به صورت برنامه ریزی شده اکسیژن اشباع خون شما را اندازه گیری کند. سنسور پایش خواب نیز برای زیر نظر گرفتن دقیق چرخه خواب شما در دسترس است. بانوان نیز میتوانند برای عادت ماهیانه خود از این ساعت کمک بگیرند.

سیستم عامل

همانطور که اشاره شد، این ساعت نیز از سیستم عامل اختصاصی HyperOS بهره میبرد. به این ترتیب، این ساعت پس از Watch S3 Pro، دومین ساعت از شیاومی است که از سیستم عامل اختصاصی HyperOS استفاده میکند. این سیستم عامل بر پایه پروژه متن باز اندروید بنا شده است و از هسته لینوکس بهره میبرد. شیاومی سعی کرده است محیط رابط کاربری این ساعت ساده، اما جذاب و پر امکانات باشد. با این ساعت میتوانید سایر دستگاه هایی متصل به اینترنت شیاء (IoT) را کنترل کنید. این ساعت در بدو عرضه با بیش از 200 چهره ساعت اختصاصی عرضه میشود.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این ساعت از یک باتری 470 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است، که بر اساس ادعای این کمپانی با استفاده استاندارد تا 20 روز با شما همراه خواهد بود. شارژ باتری این ساعت هوشمند از طریق شارژر مغناطیسی انجام خواهد شد و ظاهراً فوق شارژ شدن آن 85 دقیقه زمان خواهد برد. این ساعت تا عمق 50 متری ضد آب بوده و از بلوتوث 5.3 و تراشه NFC بهره میبرد. کاربران میتوانند با این ساعت به کمک گوشی هوشمند تماس های تلفنی انجام دهند. با وجود تراشه مستقل GPS داخلی نیز، بدون نیاز به گوشی میتوانید محل دقیق فعالیت های ورزشی خود را ثبت کنید!

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این ساعت در 2 رنگ بدنه دودی و استیل عرضه خواهد شد. در بدو عرضه این ساعت با دستبندهایی چون چرمی، سیلیکونی، نایلون و میلانس (استیل بافته شده) به دست کاربران خواهد رسید. عرضه این محصول از دیروز در کشور چین آغاز شده است و کاربران میتوانند آنرا از طریق وبسایت رسمی شیاومی و خرده فروشی های آنلاین دیگر تهیه کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت 499 یوآن یا 70 دلار میباشد.

زمان معرفی برای بازارهای جهانی

شیاومی هنوز هیچ صحبتی درباره معرفی ساعت Redmi Watch 4 برای بازارهای جهانی نکرده است، اما بعید به نظر میرسد شاهد معرفی آن نباشیم. احتمالاً این ساعت به زودی برای بازارهای جهانی نیز معرفی یا به عنوان نسخه ای دیگر ریبرند و پا به بازارهای جهانی خواهد گذاشت. هنوز سرگذشت این موضوع به صورت دقیق معلوم نیست.

قیمت و زمان ورود به ایران

از آنجایی که گجت های هوشمند شیاومی به راحتی از چین وارد بازار کشور عزیزمان ایران میشوند، میتوانیم به زودی انتظار ورود این محصول را نیز به ایران داشته باشیم. قطعاً قیمت دلار در بدو ورود این ساعت به کشور تأثیر بسزایی در قیمت آن خواهد داشت، اما با نرخ امروز دلار میتوانید انتظار قیمتی در محدوده 3.5 تا 4 میلیون تومان را داشته باشید.

مشخصات کلی Redmi Watch 4 در یک قاب
مشخصات کلی Redmi Watch 4 در یک قاب

معرفی نسخه جهانی

شیائومی در تاریخ 15 ژانویه سال 2024 پرده از ساعت Redmi Watch 4 برای بازارهای جهانی برداشت. این ساعت دقیقاً 1 ماه و نیم پس از عرضه برای بازار چین در بازارهای جهانی معرفی شد. مشخصات نسخه جهانی و نسخه چین با یکدیگر تقریباً فرقی ندارد، با این تفاوت که در بازارهای جهانی این ساعت بدون تراشه NFC و بدون سیستم عامل اختصاصی HyperOS عرضه خواهد شد! قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت در بازار انگلیس 90 پوند، آلمان 100 یورو، مالزی 380 رینگیت و آمریکا 107 دلار خواهد بود.

مشخصات کلی نسخه جهانی در یک نگاه
مشخصات کلی نسخه جهانی در یک نگاه
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا