شیائومیگجت های هوشمند

اختصاصی: همه آنچه از مچ بند Xiaomi Smart Band 9 میدانیم.

بر اساس شایعات، شیائومی در حال توسعه Xiaomi Smart Band 9 (یا Mi Band 9) برای معرفی در بازار کشور چین و بازارهای جهانی است. تا کنون اطلاعات جالبی از این محصول در دست توسعه منتشر شده است، که قصد داریم موثق ترین آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این مچ بند هوشمند بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه شوید…

باتری و صفحه نمایش بزرگتر

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که مچ بند Xiaomi Smart Band 8 با صفحه نمایشی 1.6 اینچی با پنل AMOLED و صفحه همیشه روشن (AOD) معرفی شد. حال بر اساس اطلاعات واصله، ادامه دهنده راه این دستبند ظاهراً به صفحه نمایشی بزرگتر مجهز خواهد شد. هر چند هنوز هیچ خبر رسمی در این باره در دست نیست، اما گفته میشود احتمالاً Xiaomi Band 9 به صفحه نمایشی بیضی شکل مجهز خواهد شد.

در باب باتری نیز گفته میشود ممکن است شاهد افزایش حجم باتری از 190 میلی آمپری به بالای 200 آمپر باشیم. اگر سایز صفحه نمایش بزرگ شود، ممکن است شاهد بزرگتر شدن محسوس باتری باشیم، اما اگر صفحه نمایش تغییر چندانی به خود نبیند، احتمالاً شاهد تغییری بسیار کوچک خواهیم بود و غول چینی سعی خواهد کرد بیشتر رو به بهینه سازی های نرم افزاری روی بیاورد، موضوعی که پیشتر نیز شاهد آن بودیم.

نسخه با تراشه NFC و بدون تراشه NFC

از چند نسل پیش شاهد معرفی نسخه هایی متفاوت از می بند با تراشه و بدون تراشه NFC بودیم. عموماً این نسخه ها برای بازار چین معرفی میشدند، اما چند سالی است شاهد معرفی آنها برای بازارهای جهانی نیز هستیم. حال پیش بینی میشود امسال نیز شاهد معرفی 2 نسخه با تراشه NFC و بدون تراشه NFC از این مچ بند باشیم. این موضوع تقریباً شکل رسمی به خود گرفته است، چون تا کنون 2 نمونه از این دستبند با 2 شماره مدل منحصر به فرد (M2345B1 و M2346B1) موفق به کسب تأییدیه های لازم برای معرفی شده اند.

ویژگی های سلامت محور ارتقا یافته

سال گذشته نسل 8 می بند با ویژگی های سلامت محور خوبی همچون پایش اکسیژن خون، ردگیری چرخه خواب، زیر نظر گرفتن ضربان قلب، زیر نظر گرفتن چرخه عادت ماهیانه بانوان و سنجش میزان استرس (VO2) معرفی شد. در بخش پشتیبانی از عملیات ورزشی نیز، دستبند مورد بحث از 150 حالت ورزشی پشتیبانی میکرد. حال پیش بینی میشود امسال با حفظ این ویژگی ها، به دقت سنسورها افزوده شده و تعداد بیشتری ورزش تحت حمایت آن قرار بگیرند.

عرضه در بازارهای جهانی

تا کنون دستبند Xiaomi Band 9 موفق به کسب تأییدیه های زیادی در بازارهای جهانی شده است. از جمله این تأییدیه ها میتوان به تأییدیه رسمی ارتباطات رادیویی کشور اندونزی (TDRA) اشاره کرد. به همین دلیل پیش بینی میشود پس از معرفی این محصول برای بازار چین، شاهد معرفی آن برای سایر نقاط دنیا (کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی) باشیم. قطعاً مقصد دوم این محصول پس از چین بازار کشورهای اروپایی است.

آیا Xiaomi Smart Band 9 Pro در حال توسعه میباشد؟

چند سالی است شیاومی نسخه ای حرفه ای از دستبند سلامتی خود را با پسوند Pro روانه بازار میکند. تا کنون درباره نسخه حرفه ای نسل 9 حرفی به میان نیامده است، اما پیش بینی میکنیم که همچون نسل های قبل، در این دوره نیز شاهد معرفی نسخه ای حرفه ای خواهیم بود. معمولاً ابتدا نسخه استاندارد معرفی میشود و با فاصله ای چند ماهه، نسخه حرفه ای نیز پا به عرصه میگذارد.

تاریخ معرفی و قیمت

مچ بند Smart Band 8 در ماه آوریل 2023 برای بازار کشور چین معرفی شده بود. با توجه به اینکه در واپسین روزهای ماه آوریل به سر میبریم و هنوز خبری از معرفی این محصول نیست، باید منتظر معرفی آن در آخرین ماه از فصل بهار یا اوایل تابستان باشیم. هنوز هیچ خبر رسمی درباره زمان معرفی این مچ بند در دست نیست. در باب قیمت نیز، از آنجایی که نسل قبل با قیمت 34 دلار عرضه شده بود، در صورت تغییرات بنیادین ممکن است شاهد افزایش قیمت نسبی باشیم، اما این موضوع بعید به نظر میرسد.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 21 فرورین

ساعاتی پیش مچ بند جدید شیاومی موفق به کسب تأییدیه IMDA سنگاپور برای معرفی شد. این مچ بند که احتمالاً با نام Xiaomi Smart Band 9 معرفی خواهد شد، با شماره مدل M2345B1 لیست شده است. البته نسخه ای دیگر از این مچ بند با شماره مدل M2345B1 نیز لیست شده است، که احتمالاً نسخه NFC این مچ بند میباشد. پیشتر این دستبند در فوریه 2024 در 2 نسخه برای بازار کشور چین موفق به کسب تأییدیه شده بود و این تأییدیه، اولین تأییدیه جهانی آن میباشد.

بروزرسانی 20 اردیبهشت

این دومین باری است که رد سری مچ بندهای Xiaomi Band 9 زده میشود. شیاومی در آوریل سال 2023 پرده از سری 8 برای بازار چین برداشته بود و اکنون پیش بینی میشود به زودی شاهد معرفی سری 9 باشیم. هر چند سال گذشته شاهد معرفی سری 8 با تأخیر برای بازارهای جهانی (در سپتامبر) بودیم، اما بر اساس شواهد ممکن است امسال شاهد معرفی زود هنگام آن برای بازارهای جهانی باشیم.

دلیل این موضوع دومین تأییدیه این سری مچ بندهاست، که توسط TDRA امارات متحده عربی صادر شده است. همچنین، به صورت همزمان شاهد صدور تأییدیه سوم نیز از Telecom اندونزی بودیم، که نشان از معرفی قریب الوقوع آن برای بازارهای جهانی دارد. متأسفانه تا کنون با وجود کسب 3 تأییدیه هنوز مشخصاتی از این مچ بند در دسترس نیست، جز اینکه میدانیم در 2 نسخه با و بدون تراشه NFC عرضه خواهد شد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا