پوکوشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

پوکو X3 معرفی شد : تمام چیزهایی که نیاز دارید اینجاست !

امروز و بر اساس زمانبندی های اعلام شده ، پوکو رسماً از گوشی X3 پرده برداشت . این گوشی هوشمند ادامه دهنده راه گوشی موفق PoCo X2 میباشد ، که نسخه ای ریبرند شده از گوشی Redmi K30 4G بود ؛ با این تفاوت که X3 یک گوشی کاملاً جدید و جذاب با چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 732G میباشد ، که قدرتمندترین چیپست سری 7 کوآلکام لقب گرفته است . این گوشی هوشمند در تمامی جهات تغییر را تجربه کرده است و به لطف صفحه نمایش با نرخ نوسازی 120 هرتز ، سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری غول پیکر با فناوری شارژ سریع میباشد .

 

« مشخصات PoCo X3 »

گوشی PoCo X3 NFC Edition به صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع IPS با رزلوشن +FHD بهره میبرد . به جای سلفی دوگانه در سری قبل ، PoCo X3 از سلفی حفره ای تکی و بسیار جذابی در قسمت وسط بهره میبرد ، که تنها 3.8 میلی متر قطر دارد ! شیائومی برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند از تکنولوژی برتر HDR10 برای نمایش تصاویر غنی ، نرخ نوسازی خارق العاده 120 هرتز هوشمند ( پایین تر توضیح خواهیم داد ) ، سرعت لمس 249 هرتز و محافظ گوریلاگلس نسلل 5 بهره گرفته است .

درباره سیستم نرخ نوسازی هوشمند این گوشی هوشمند باید بگوییم که برای اولین بار در بین گوشی های هوشمند شیائومی ، این گوشی توانایی انتخاب حالت های مختلف بر اساس نیاز کاربر را در اختیار کاربران قرار میدهد . به عنوان مثال ، زمانی که کاربر در حال تماشای عکس یا نمایش متنی ایتسا میباشد ، نرخ نوسازی بر روی 50 هرتز قفل میشود ؛ وقتی کاربر در حال تماشای ویدئوست ، صفحه نمایش به نرخ نوسازی 60 هرتز ارتقا پیدا میکند ؛ وقتی در حال بازی کردن بازی های سبک میباشد ، بر روی 90 هرتز قفل میشود و در نهایت ، زمانی که در حال تجربه یک بازی با گرافیکی خارق العاده است ، نرخ نوسازی به صورت اتوماتیک به 120 هرتز ارتقا پیدا خواهد کرد .

چیپست اسنپدراگون 732G این گوشی هوشمند از معماری 8 نانومتری و هسته های بزرگی با فرکانس 2.3 گیگاهرتز بهره میبرد ، که در کنار رم نسل 4 یا LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.1 ، یک تجربه خارق العاده را برای کاربران رقم میزند . نکته جالب اینجاست که این گوشی به اسلات کارت حافظه مجهز میباشد و در صورت نیاز کاربر میتواند با کارت حافظه ، حافظه دستگاه را ارتقا دهد .

شیائومی در این گوشی هوشمند از سیستم خنک کننده مایع نسخه 1 بهره گرفته است ، که حدود 70 درصد نسبت به PoCo X2 بزرگتر بوده و در بحث عملکرد ، 100 درصد عملکرد بهینه تری را ارائه میدهد . در کنار این سیستم خنک کننده بزرگ و مؤثر ، شیائومی از ورق های گرافیت نیز بهره گرفته است ، که حدود 6 درجه سانتی گراد دمای این گوشی را در هر حالتی کاهش میدهد .

شیائومی از نسل دوم سیستم عامل PoCo بر پایه اندروید 10 و MiUi 12 برای این گوشی هوشمند بهره گرفته است ، که به گفته مدیر پوکو ، 3 سال تضمین بروزرسانی های پیاپی را برای کاربران به همراه دارد . شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری غول پیکر 5.160 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، که با شارژ 33 واتی ( داخل جعبه محصول موجود میباشد ) ، یک ترکیب فوق العاده را ایجاد میکنند . در کنار اینها ، برای حفاظت از کاربران در مقابل ویروس کرونا ، شیائومی یک گارد محافظ آنتی باکتریال نیز در داخل جعبه آن قرار داده است .

پوکو X3 در بخش گیمینگ نیز یک گوشی همه فن حریف است . شیائومی برای گیمرها از نسل سوم سیستم گیم توربوی خود بهره گرفته است ، که باعث افزایش کارایی ، بهینه شدن سرعت اینترنت و بهینه کردن صدای گوشی میشود . البته ناگفته نماند که با گیم توربوی جدید ، یک آپشن فوق العاده در اختیار کاربران قرار میگیرد و آن چیزی نیست جز قابلیت تغییر صدا برای زمانی که کاربر قصد مکالمه با دوستانش را در بازی دارد .

در بخش دوربین سلفی ، شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک سنسور 20 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.2 بهره گرفته است . از قابلیت های دوربین سلفی این محصول میتوان به حالت پرتره ، حالت تشخیص خودکار صحنه ، فلش سلفی ( با انتخاب فلش سلفی ، صفحه نمایش تا بالاترین میزان روشنایی روشن میشود و نور به سوی صورت کاربر تابانده میشود ) ، تصویربرداری HDR و … اشاره کرد .

در بخش دوربین اصلی ، شیائومی از طراحی کاملاً جدید بهره گرفته است و برخلاف تمامی گوشی های این غول چینی ، دوربین ها به صورت افقی در مستطیلی که توسط دایره احاطه شده است قرار گرفته اند . دوربین اصلی این گوشی متشکل از 4 سنسور 64 مگاپیکسلی عریض ( سنسور IMX682 سونی ) ، 13 مگاپیکسلی فوق عریض ( با لنز 119 درجه ای ) ، 2 مگاپیکسلی ماکرو ( با توانایی تشخیص اجسام از 2 سانتی متری ) و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق دهنده میباشد . از جمله امکانات دوربین اصلی این گوشی نیز میتوان به حالت تغییر آسمان نسل 3.0 ، حالت ویژه شب ، حالت تصویربرداری دستی ، حالت تشخیص خودکار صحنه ، زیباساز با کمک هوش مصنوعی ، گوگل لنز ، فیلترهای جدید و جذاب برای عکسبرداری و فیلمبرداری ، فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه با رزلوشن 1080p ، فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه با رزلوشن 4K و منشوری ساز جادویی تصاویر اشاره کرد .

بدنه این گوشی هوشمند از طراحی منحصر به فردی بهره میبرد و پلی کربنات درجه 1 به کار رفته در پنل پشتی ، با دقت هر چه تمام تر برش خورده ، حالت چیدمان دوربین شبیه به دوربین های حرفه ای DSLR میباشد و لوگوی POCO به زیبایی در پشت دستگاه نقش بسته است ، که با تغییر زاویه رنگ آن تغییر میابد . شیائومی برای PoCo X3 از استاندارد IP53 بهره گرفته است ، که این گوشی را در برابر پاشش آب محافظت میکند .

این گوشی ابعادی معادل 9.4×76.8×165.3 میلی متر و وزنی معادل 215 گرم دارد . از دیگر امکانات این گوشی هوشمند میتوان به بلندگوی استریوی دوگانه ، بازگشایی قفل گوشی با قابلیت تشخیص چهره ، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری ، درگاه اینفرارد ، دو سیم کارت ، شبکه های نسل 4 ، بلوتوث 5.1 ، مکان یاب ، پورت شارژ نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا اشاره کرد .

 

« قیمت ، رنگ و زمان عرضه »

این گوشی هوشمند در 2 نسخه با قیمت های زیر عرضه میشود :

  • نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 229 یورو ( 270 دلار ) – پیش فروش با قیمت 199 یورو ( 235 دلار )
  • نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 269 یورو ( 318 دلار ) – پیش فروش با قیمت 249 یورو ( 294 دلار )

این گوشی هوشمند در رنگ های آبی و خاکستری عرضه خواهد شد . پیش فروش این محصول از فردا آغاز خواهد شد و کاربرانی که از 8 تا 11 سپتامبر این محصول را پیش خرید کنند ، علاوه بر تخفیف ویژه ، میتوانند فن خنک کننده سری بلک شارک 2 را با قیمت 25 یورو ( 29 دلار ) تهیه کنند ( قیمت این محصول در حالت عادی 39 یورو یا 46 دلار میباشد ) .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا