آموزش های اختصاصیترفند شیائومیترفندها

آموزش کامل و جامع فلش کردن گوشی های شیائومی با نرم افزار Mi Flash؛ کاملا رایگان!

فلش کردن گوشی امری عادی در بین کاربران گوشی های اندرویدی بوده و هست اما از آن جایی که کمپانی های مختلف برای فلش کردن گوشی های خود روش ها و نرم افزارهای متفاوتی را ارائه کرده اند کمی روند یادگیری و انجام آن پیچیده بوده و هست. در این مطلب سعی دارم تا آموزش کامل و جامعی بصورت پله پله از مراحل فلش کردن یک گوشی شیائومی را به شما عزیزان و همراهان همیشگی شیائومی پارس ارائه دهم.

نکات مهم پیش از شروع آموزش:

  1. اگر با ترفندهای نرم افزاری آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می کنم فلش کردن گوشی خودتان را به دست تعمیرکاران کاربلد بسپارید!
  2. مراحل آموزش کاملا تست شده و کامل بوده و از آن جایی که عمل فلش کردن امری حساس و دقیق بوده،  در صورت بروز مشکل به دلیل اشتباه شخصی تیم شیائومی پارس هیچ گونه مسئولیتی در قبال خرابی یا بروز مشکل برای گوشی شما ندارد!
  3. در زمان دانلود رام برای گوشی خود حتما به درست بودن فایل دانلودی دقت کنید و بهتر است از مراجع ذکر شده در ادامه آموزش برای دانلود رام گوشی خود استفاده کنید!
  4. این آموزش صرفا مربوط به گوشی های شیائومی با پردازنده اسنپدراگون می باشد و مراحل فلش کردن گوشی های با پردازنده مدیاتک متفاوت بوده (اگر گوشی Note 8 Pro دارید از این آموزش استفاده نکنید!)
  5. حتما تمامی آموزش های ارجاع داده شده در این مطلب را پیش از شروع مراحل با دقت مطالعه کنید!

 

از این آموزش می توان برای تبدیل رام های چین به گلوبال
یا نسخه های دیگر به همدیگر استفاده کرد!

 

پیش نیاز های فلش کردن گوشی های شیائومی:

آموزش فلش کردن گوشی های شیائومی:

فایل رام دانلود شده با فرمت tgz. را از حالت فشرده با کمک یکی از نرم افزارهای winrar یا 7zip (برای دانلود روی اسم نرم افزار کلیک کنید) خارج کنید. (برای این کار ترجیحا از نرم افزار 7zip استفاده کنید).

رام باید بصورت یک پوشه باشد اگر بعد از اکسترکت رام یک فایل بدون پسوند بود باید فایل را دوباره را اکسترکت نمایید تا یک پوشه در اختیار شما قرار گیرد.

پوشه حاوی فایل ها و نرم افزار MiFlash حتما باید در خود درایو C قرار بگیرند،
در غیر این صورت با ارور crclist error مواجه خواهید شد!

بهتر است نام پوشه ی حاوی فایل های رام را کوتاه کرده و به یک کلمه (بدون فاصله و علائم اضافی) کاهش دهید!

حالا نرم افزار MiFlash را که پیش تر دانلود و نصب کرده بودید را در درایو C قرار داده و آن را در حالت Run as administator اجرا کنید. (روی آیکون نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Run as administator را انتخاب کنید).

با باز شدن نرم افزار باید در باکس خالی بالا آدرس پوشه حاوی رام را وارد کنید، برای اینکه آدرس بدون مشکل باشد بهتر است آدرس را کپی کرده و در باکس خالی پیست کنید. دقت داشته باشید که پوشه دقیقا در درایو C قرار گرفته و نام کوتاهی دارد!

سپس باید گوشی شیائومی خود را خاموش کرده و با گرفتن همزمان کلید ولوم پایین و پاور وارد محیط فست بوت شوید.

پس از دیدن لوگوی فست بوت به شکل بالا، باید گوشی خود را توسط کابل شارژ اورجینال (کابلی که قابلیت انتقال اطلاعات را داشته باشد) به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید.

پس از اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ باید در محیط نرم افزار miflash روی گزینه refresh که در بخش بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا گوشی توسط کامپیوتر شناسایی شود. (دلایل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر + راه حل آن ها).

آخرین کاری که پیش از فلش کردن گوشی باید انجام دهید، علامت دار کردن گزینه clean all در پایین صفحه است!

کاربرد های سه گزینه پایین نرم افزار:

  • Save user data : اگر می خواهید فایل های شخصی و اطلاعات خود را نگه داشته و پاک نشوند تیک این گزینه را بزنید.
  • Clean all : تمامی اطلاعات پاک شده و گوشی بازگشت به تنظیمات کارخانه میشود.
  • Clean all and lock : تمامی اطلاعات پاک شده و گوشی اگر بوتلودرش آنلاک باشد دوباره لاک میشود.( این گزینه به هیچ وجه نباید انتخاب شود )

شیائومی در آپدیت های جدیدش امکان بستن بوت لودر پس از فلش کردن را بسته است، به همین دلیل در صورت استفاده از این گزینه پس از فلش کردن ممکن است گوش شما بریک شود!

حالا نوبت مرحله نهایی است و باید روی گزینه flash بالا سمت راست بزنید و منتظر باشید تا نواز سبز رنگ کاملا پر شده و گوشی ریستارت شود. این مرحله ممکن است چند دقیقه طول بکشد، پس در حین انجام عملیات فلش شدن، به هیچ وجه گوشی را از کامپیوتر جدا نکنید!

در صورت مواجه شدن با خطا یا ارور در حین فلش کردن روی این متن کلیک کنید!

 

نکات قابل توجه برای بعد از فلش شدن گوشی:

  1. اگر رام گوشی خود را با فلش کردن از چین به گلوبال (یا هر منطقه دیگری) تغییر داده اید، پس از بروزرسانی و ریست فکتوری رام به چین برنگشته و مشکلی پیش نمی آید.
  2. در صورت تغییر رام چین به گلوبال پس از فلش کردن دیگر آپدیت های رام چین برای شما ارائه نشده و باید از آپدیت های رام گلوبال استفاده کنید.
  3. با فلش کردن گوشی به روش توضیح داده شده تمام اطلاعات شما پاک می شود، پس با مطالعه ابتدای پست از اطلاعات خود بکاپ یا پشتیبان تهیه کنید.
  4. همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، لطفا این مطلب و تمام مطالب لینک شده در آن را با دقت مطالعه کنید و در صورت نداشتن اطلاعات کافی، اقدام به فلش کردن گوشی خود نکنید!

ویدیوی آموزش فلش کردن گوشی های شیائومی و تغییر رام چین به گلوبال به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی:

 

 

این مطلب و تمامی مطالب لینک شده بصورت مشترک توسط تیم دنی تک و شیائومی پارس
از مراجع معتبر گردآوری و ترجمه شده است.

هرگونه کپی برداری برداری بدون ذکر منبع بر اساس قوانین فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3.5 6 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رضا
رضا
میهمان
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۳:۱۸

شمایه نکته بسیارمهم رونگفتی رامی که قراره روی گوشی فلش بشه بایدبیلدنامبرش بابیلدنامبررامی که روی گوشیه یایکی باشه یابیشترباشه اگه کمترباشه بریک میشه

مسعود
مسعود
میهمان
پاسخ به  دانیال مهدی صفت
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۷:۰۹

نمیدونم چرا میگن به بیلد نامبر پایین تر فلش نزنید! تو کلیپ آموزشی به بیلد پایین تر فلش زده و منم یه گوشی به ورژن پایین تر فلش زدم اما بریک نشد! ممنون میشم در این مورد شفاف سازی کنید که آیا همون عدد اول miui 12 باشه کافیه و عددای آخر بیلد مهم نیست یا هست! با تشکر

بهنام
بهنام
میهمان
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۵:۱۹

سلام.برای مدیاتک چطوری میشه تغییر رام داد؟برای نوت ۱۰ اس میشه از اروپا به گلوبال تغییر رام داد؟

farshid
farshid
میهمان
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۶

سلام چطوری بدون فلش کردن گوشی شیائومی میتونیم برنامه تماس و مسیج اصلی شیائومی رو روی گوشیم نصب کنم گوشیم رئمی نوت 8 پرو هست
یه سوال دیگه هم داشتم ایا هنوز قابلیت ضبط تماس روی اپ تماس اصلی شیائومی وجود داره یا نه ممنون

علی
علی
میهمان
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۴

سلام و عرض ادب :
جناب مهدی صفت بابت مطالب و ویدئوهای جامع و کامل یک دنیا ممنون و سپاسگزارم ، اصلا فکر نمی کردم در بین منابع فارسی زبان در مورد فلش کردن گوشی های شیائومی ، یک چنین سایت جامع و کامل و درستی رو پیدا کنم، متاسفانه برای فلش کردن تلفنم از کلیپ های هندی (به زبان انگلیسی) در یوتوب و چند وب سایت هندی (به زبان انگلیسی) استفاده کردم که هیچکدام دقیق نبودن و بسیار گنگ و دست و پا شکسته و غیر دقیق بودن (البته این نقطه ضعف بزرگ شیائومی هست که ساپورت فنی مرکزی نداره و افراد خودشون بر اساس آزمون و خطا و بصورت تجربی متوجه نکات مختلف میشن و صد البته از یک شرکت چینی مثل شیائومی بیش از این نمیشه انتظار داشت و نباید با شرکت سامسونگ مقایسش کرد) نه تنها کمک و حاصلی نداشت بلکه تمامی دیتاهای خودم رو از دست دادم (گوشی من نوت 4 ایکس مدیاتک هست) با روش شما تونستم رام جدید رو با موفقیت نصب کنم و قصد دارم برای ریکاوری از برنامه dr.fone استفاده کنم و امیدوارم که نتیجه بگیرم هر چند که برخی از اطلاعاتم هرگز ریکاور نمیشه (تب هایی که در 8 تا مرورگر مختلف داشتم و از وب سایت های مختلف بوده و همچنین بوک مارک های این 8 تا مروگر هرگز بر نمیگرده و این تب ها از سال ها قبل در مرورگرها بوده) متاسفانه ایراد گوشی یک مرتبه ایجاد شد و فرصت برای بک آپ گرفتن نداشتم.

یک دنیا سپاس و ممنون بابت وقتی که گذاشتین.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط علی
علی
علی
میهمان
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۱۹:۳۰

سلام برای فلش زدن ی گوشی گلوبال بارم نیازه ک حتما آنلاک بوت لودر بشه ؟

عباسی
عباسی
میهمان
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۱۸:۲۶

سلام میخوام فلش بزنم گوشیم رو خطای زیر میده نمیتونم فلش بزنم چرا؟ راهنمای کنید.
error:FAILED (remote: Flashing is not allowed in Lock State)

علی۰۰۸
علی۰۰۸
میهمان
۱۴۰۱-۱۱-۲۸ ۲۳:۲۴

سلام خدا قوت داش من Poco x3 gt global دارم می‌خوام رام گلوبال رو روش فلش بزنم با نسخه بالاتر اگه اون گزینه clean all and lock رو بزنم مشکلی پیش میاد؟

حسن
حسن
میهمان
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۲

سلام چطوری میشه بدون باز شدن بوتلودر گوشی شیاومی رو فلش کرد؟ مثلا گوشیهایی که روی ارم هست و دسترسی به منو نداریم

SinaKing
SinaKing(@sinaking)
مدیر
Active Member
پاسخ به  حسن
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۱۳:۲۶

سلام دوست من …
متأسفانه امکانپذیر نیست و باید بوت باز بشه .

Amir
Amir
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۱

سلام اگه یه گوشی شیائومی روی لوگو گیر کرده باشه از کجا باید بدونیم بیلد نامبر گوشی چیه و چه فایلی برای فلش انتخاب کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا