سامسونگ

سامسونگ بصورت رسمی از تب لت های جدید خانواده گلکسی Tab S8 رونمایی کرد ؛ بررسی کامل و جامع + ویدیو!

مراسم UNPACKED سامسونگ امروز برگزار شد و سامسونگ بصورت رسمی از خانواده گلکسی S22 رونمایی کرد. این خانواده سه نفره شامل نسخه استاندارد، نسخه پلاس و نسخه التراست که مشخصات آن ها را در دو مطلب بصورت کامل بررسی کردیم. اما در کنار گوشی های پرچمدار، شاهد تب لت های پرچمدار سال 2022 با نام Tab S8 هستیم. در ادامه به بررسی کامل جزئیات سه عضو این خانواده خواهیم پرداخت.

گلکسی Tab S8 Ultra

گلکسی Tab S8 Ultra را بدون شک می توان یک جهش بزرگ در صنعت تب لت ها دانست! این تب لت قوی ترین عضو خانواده Tab S8 است و می توان آن را بعنوان قوی ترین تب لت اندروید دنیا شناخت. Tab S8 Ultra از صفحه نمایش 14.6 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 2960×1848 پیکسل برخوردار است و از رفرش ریت متغیر 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند. نکته جالب اینجاست با اینکه سامسونگ بارها ناچ محصولات اپل را به تمسخر گرفته بود، صفحه نمایش این تب لت میزبان یک ناچ شبیه به ناچ محصولات اپل است.

سامسونگ تمام تلاش خود را کرده است تا حاشیه صفحه نمایش را به حداقل برساند و حالا با جدا دادن دو سنسور 12 مگاپیکسلی ، یکی با لنز عریض و دیگر با لنز فوق عریض و زاویه دید 120 درجه، در بریدگی صفحه نمایش توانست حاشیه صفحه نمایش را به 6.3 میلی متر برساند. دوربین های سلفی امکان ثبت ویدیوهای با رزولوشن 4K را دارد و در بدنه پشتی دستگاه هم شاهد ماژول دوربین دوگانه ترکیبی از سنسور 13 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی و سنسور 6 مگاپیکسلی بعنوان دوربین فوق عریض هستیم.

گلکسی Tab S8 Ultra میزبان اسپیکر های استریو چهارگانه است که توسط کمپانی AKG تنظیم شده اند. در زیر صفحه نمایش هم شاهد حسگر اثرانگشت اپتیکال هستیم. هر سه مدل Tab S8 با قلم S Pen عرضه می شوند. پوسته هر سه تبلت از آلومینیوم ساخته شده است و سامسونگ ادعا می کند نسبت به سری Tab S7 بادوام تر و در برابر خم شدن مقاومت تر است.

سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بعنوان پردازنده این تب لت بهره گرفته است. گلکسی Tab S8 Ultra با 8/12/16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد که به لطف پشتیبانی از SD Card امکان افزایش حافظه توسط کارت حافظه خارجی نیز امکان پذیر خواهد بود. در بخش نرم افزاری نیز شاهد اندروید 12 در ظاهر One UI 4.1  هستیم. سامسونگ امکان یکپارچه کردن گلکسی Tab S8 Ultra با گلکسی S22 Ultra را فراهم کرده است تا از صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra بعنوان یک صفحه نمایش مکمل برای Tab S8 Ultra استفاده کنید.

سامسونگ یک باتری 11200 میلی آمپری را درون این تب لت جای داده که می توانید آن را توسط شارژر 45 وات شارژ کنید، اما خبری از شارژر در بسته بندی محصول نیست. هر سه مدل تب لت های سری Tab S8 با مودم WiFi 6E عرضه خواهند شد و می توانید در صورت تمایل نسخه 5G آن را خریداری کنید. قیمت این تب لت از 1100 دلار آغاز خواهد شد.

گلکسی Tab S8 و Tab S8 Plus

اگر تب لت 14.6 اینچی نسخه الترا باب میل شما نیست، سامسونگ برای شما نسخه های کوچک تر و خوش قیمت تر را معرفی کرده است. Tab S8 Plus از یک صفحه نمایش 12.4 اینچی از نوع Super AMOLED و نسخه استاندارد Tab S8 از یک صفحه نمایش 11 اینچی از نوع IPS TFT بهره می برد. هر دو این صفحه نمایش ها از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کنند. در این دو تب لت هیچ گونه ناچ یا بریدگی در صفحه نمایش دیده نمی شود.

هر دو تب لت از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند و بدنه ای آلومینیومی شبیه به نسخه الترا دارند. رنگ بندی این دو نسخه بصورت نقره ای، صورتی طلایی خواهد بود ولی در نسخه الترا تنها امکان خرید رنگ گرافیتی وجود دارد.

در نسخه استاندارد حسگر اثرانگشت در لبه کناری دستگاه گنچانده شده است در حالی که در نسخه پلاس شاهد همان حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هستیم. چیدمان دوربین نسخه استاندارد و پلاس به یک شکل است: سنسور 12 مگاپیکسلی سلفی، سلفی 13 مگاپیکسلی با میدان دید عریض در کنار سنسور 6 مگاپیکسلی با میدان دید فوق عریض در پشت دستگاه. هر دو تب لت مانند نسخه الترا از بلندگوی چهارگانه تنظیم شده توسط AKG بهره مندند و همراه با قلم S-Pen عرضه می شوند.

هر دو تب لت با جافظه رم 8/12 و حافظه داخلی 256/512 گیگابایتی عرضه می شوند. Tab S8 از یک باتری 8000 میلی آمپری و نسخه پلاس از یک باتری 10090 میلی آمپری بهره می برد که هر دو تب لت را می توانید با شارژر 45 وات شارژ کنید، اما باز هم خبری از اداپتور درون بسته بندی دستگاه نیست.

اگر قصد خرید این تب لت ها را دارید جالب است بدانید قیمت نسخه استاندارد از 700 دلار و قیمت نسخه پلاس از 900 دلار آغاز می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Amirreza
Amirreza
میهمان
۱۴۰۰-۱۱-۲۱ ۰۴:۲۳

🤏🏻✨

دکمه بازگشت به بالا