شیائومیمی

گوشی Mi 11 ، پرچمدار جدید شیائومی رسماً برای بازارهای جهانی معرفی شد !

همانطور که انتظار میرفت ، شیائومی ساعاتی پیش پرده از پرچمدار محبوب خود ، گوشی Mi 11 برای بازارهای جهانی برداشت . این گوشی هوشمند پیش از این برای اولین بار در تاریخ 28 دسامبر 2020 میلادی در کشور چین معرفی شده بود و لقب اولین گوشی هوشمند دنیا با چیپست اسنپدراگون 888 را به دوش میکشد . نکته جالب اینجاست که همچون مراسم معرفی این گوشی در کشور چین ، Mi 11 تنها ستاره مراسم بود و فعلاً خبری از نسخه Pro نیست . با ما در ادامه این مقاله جذاب همراه باشید …

 

« مشخصات و ویژگی های گوشی Mi 11 »

گوشی Mi 11 به صفحه نمایشی خمیده از 4 طرف با سایز 6.81 اینچ و پنلی از نوه AMOLED بهره میبرد . این صفحه نمایش رزلوشن 2K یا 1440×3200 را در مقابل چشمان کاربر قرار میدهد و به سلفی حفره ای بسیار کوچکی در سمت چپ صفحه نمایش مجهز است . شیائومی برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره گرفته است ، اما به لطف موتور اختصاصی ، نرخ نوسازی میتواند توسط کاربر یا به صورت اتوماتیک ( در باز 30 هرتز تا 120 هرتز ) تغییر یابد تا مصرف باتری کنترل شود .

پوشش محافظ صفحه نمایش Mi 11 از جنس گوریلاگلس نسل 7 یا همان Victus میباشد ، اما پوشش محافظ قسمت پشت گوشی گوریلاگلس نسل 5 میباشد . شیائومی در مراسم معرفی Mi 11 اعلام کرد صفحه نمایش این گوشی هوشمند 13 رکورد خیره کننده از خود به جای گذاشته است و نتایج بنیاد Display Mate را زیر و رو کرده است . برخی از این رکوردهای مهم شامل بالاترین بازه رنگ های بومی ، بالاترین میزان کنتراست و بالاترین رزولوشن ممکن قابل دیدن در یک گوشی هوشمند میباشد .

با سیستم پیشرفته ای ، گوشی Mi 11 توانایی افزایش کیفیت 3 برابری تصاویر و ویدئوها برای نمایش بهتر را دارد . گفتنی است یکی از برتری های صفحه نمایش این گوشی نیز ، مجهز بودن به سنسور سنجش ضربان قلب است ؛ به این ترتیب هر بار که کاربر سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را لمس میکند ، میتواند از ضربان قلب خود آگاهی یابد .

این گوشی هوشمند به سیستم دوربینی 3 گانه مجهز است . سنسور اصلی ، یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض میباشد ، که توسط سنسورهای 13 مگاپیکسلی با لنز زاویه فوق عریض ( 123 میلی متری ) و 5 مگاپیکسلی تله ماکرو همراهی خواهد شد . گفتنی است به جز سنسور 5 مگاپیکسلی تله ماکرو که کارایی بسیار ویژه ای دارد ، تمامی سنسورهای دوربین این گوشی من جمله سلفی 20 مگاپیکسلی این محصول به حالت ویژه تصویربرداری شب مجهز هستند .

شیائومی Mi 11 را به عنوان یک گوشی دوربین محور در دنیا معرفی کرده است ، که توانایی ثبت و ضبط تصاویر و ویدئوهای حرفه ای را دارد . 2 مورد از ویژگی های برتر فیلمبرداری این گوشی هوشمند شامل فیلمبرداری با رزلوشن 8K و ثبت ویدئوهایی با بازه وسیع رنگ +HDR10 میباشند . همچنین ، شیائومی در این گوشی هوشمند حالت ویژه ای را با نام “حالت فوق العاده شب” به بخش فیلمبرداری آورده ، که در کنار 8 فیلتر سینماتیک ، از Mi 11 یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای دیجیتال ساخته است .

در بخش باتری شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری 4.600 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، که با شارژ سیمی 55 وات ، بیسیم 50 وات و 10 وات معکوس همراه خواهد شد . هر 2 فناوری های شارژ بیسیم و سیمی این گوشی هوشمند توانایی شارژ Mi 11 از 0 تا 100 درصد را در زیر 1 ساعت دارند ! اما برخلاف نسخه چین که به کاربران این حق انتخاب داده شده بود که نسخه بدون شارژر یا با شارژر را تهیه کنند ، شیائومی برای نسخه گلوبال برنامه دیگری پیاده کرده است و همچون قبل با احترام به کاربر ، شارژر سریع اختصاصی 55 واتی با فناوری GaN را در جعبه این محصول قرار داده است .

این گوشی هوشمند همچون نسخه چین به چیپست اسنپدراگون 888 مجهز میباشد ، اما برخلاف نسخه چین که در 2 حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی عرضه شده بود ، به دلیل افزایش پیدا نکردن قیمت ، تنها در رم 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد و به این ترتیب در 2 نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

همچنین ، به دلیل همه گیری کرونا ، شیائومی یک پوشش محافظ صفحه نمایش و گارد آنتی باکتریال را نیز در جعبه این گوشی برای خریدار قرار داده است . سایر ویژگی های این گوشی هوشمند شامل بلوتوث 5.2 ، وایفای 6 ، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش ، بلندگوهای استریوی قدرتمند ( شخصی سازی شده توسط هارمن کاردن ) ، درگاه اینفرارد ، پورت شارژ USB نوع C ، اندروید 11 و MIUI 12.5 میباشد .

 

« قیمت ، رنگ ها و زمان عرضه »

گوشی Mi 11 در نسخه پایه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 749 یورو به فروش خواهد رسید ؛ در حالی که نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 799 یورو در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت . این گوشی هوشمند برای بازارهای جهانی تنها در نسخه با پشت شیشه ای و در رنگ های جذاب سفید ، خاکستری و آبی عرضه خواهد شد . همچنین ، شیائومی اعلام کرده است نسخه اختصاصی Lei Jun کمی دیرتر در تعداد بسیار محدود عرضه خواهد شد .

عرضه این گوشی از فردا در سراسر اروپا آغاز خواهد شد و خرده فروشی های آنلاین و فیزیکی متعددی در سرتاسر قاره اروپا این گوشی هوشمند را برای فروش در دسترس علاقه مندان قرار خواهد داد . همچنین ، شیائومی برنامه ویژه ای را برای خریداران این گوشی هوشمند در اروپا در نظر گرفته است ، که شامل 2 سال گارانتی بی قید و شرط و 1 سال تعویض رایگان صفحه نمایش ( در صورت شکستن ) میباشد .

نکته بسیار مهم : قیمت این گوشی برای بازار اروپا با احتساب مالیات های سنگین در نظر گرفته شده است . قطعاً این گوشی هوشمند به زودی پا به کشور عزیزمان ایران خواهد گذاشت و به هیچ عنوان با چنین قیمتی به دست مشتریان نخواهد رسید ، چون قیمت بازاهای آسیایی و خاورمیانه بسیار کمتر از این رقم میباشد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا