شیائومیلپتاپمی

بزرگترین مراسم تاریخ شیائومی : روز 29 مارس خاطره انگیز خواهد شد !

شیائومی این روزها در حال انتشار تیزرهایی برای محصولات آینده خود میباشد ، که در روز 29 مارس ( 9 فروردین ) برگزار خواهد شد . فارغ از اطلاعات بسیار جالبی که این روزها به دست ما میرسد ، به نظر میرسد با بزرگترین مراسم تاریخ کمپانی شیائومی مواجه هستیم ! غول چینی دنیای تکنولوژی در این مراسم پرده از گوشی های Mi 11 Pro و Mi 11 Ultra در کنار لپتاپ حرفه ای جدید می خواهد برداشت .

چندی پیش مطلع شدیم شیائومی در این مراسم قصد دارد از گوشی بسیار مورد انتظار می میکس بعدی نیز پرده برداری کند ، که به احتمال زیاد اولین گوشی تاشونده این کمپانی خواهد بود . حال شیائومی با انتشار تیزرهایی تأیید کرده است می میکس بعدی اولین گوشی هوشمند دنیا با لنز مایع خواهد بود ، که عملکردی همچون چشم انسان دارد .

تا به امروز ما شایعات و خبرهای زیادی از می میکس بعدی را با شما در میان گذاشته ایم ، اما کمتر کسی فکرش را میکرد که شیائومی چنین برنامه ای برای میکس بعدی در سر داشته باشد . شیائومی در تشریح لنزهای مایع میگوید این لنزهای اپتیکال عملکردی شبیه به چشم انسان دارند و علاوه بر کوچکتر بودن ، از سرعت بسیار بالا ، دقت بسیار بالا و قدرت فوکوس بینظیری برخوردار هستند .

شیائومی میگوید لنزهای مایع 2 عملکرد خارق العاده را با هم در یکجا جمع میکند ؛ عملکرد ماکرو و تله فوتو به صورت توأمان . این لنز که شخصاً توسط شیائومی توسعه پیدا کرده است ، از مکانیزم بسیار پیچیده ای برخوردار است . در واقع با موتوری که در داخل این لنز میباشد ، سطح مایع داخل لنز کنترل شده و فوکوس بینهایتی با سرعت خارق العاده رقم میخورد !

اما این تازه ابتدای ماجراست … علاوه بر می میکس جدید ، شیائومی تکنولوژی های دیگری را نیز برای این مراسم در نظر گرفته است ، که برای اولین بار در گوشی های هوشمند به کار گرفته خواهد شد . من باب مثال میتوانیم به باتری های نسل جدید گوشی های Mi 11 Pro و Mi 11 Ultra اشاره کنیم ، که از جنس سیلیکون اکسیژن میباشد .

اما این باتری ها چه مزیتی نسبت به باتری های عادی دارند ؟ اگر بخواهیم به صورت بسیار ساده بگوییم ، بزرگترین تفاوت باتری های نسل جدید ، سرعت بیشتر شارژ در کنار قطر بسیار کمتر میباشد . به این ترتیب علاوه بر کم شدن قطر گوشی های جدید ، سرعت شارژ آنها حتی بالاتر از نسل قبل خواهد بود .

این تکنولوژی دقیقاً همانند تکنولوژی به کار رفته در باتری خودروهای الکتریکی است و با اضافه کردن نانو سیلیکون به الکترودهای منفی ، میتواند علاوه بر قطر کمتر باعث بیشتر شدن حجم باتری تا 10 برابر نسبت به گرافیت به صورت تئوری شود . به این ترتیب گوشی های جدید غول چینی میتوانند علاوه بر قطر کمتر ، از باتری بزرگتری با سرعت شارژ بسیار بالا بهره ببرند .

همچنین ، زمانی که در حال نگارش این خبر بودیم ، شیائومی با انتشار تیزری جدید تأیید کرد در مراسم پیشِ رو از چیپ جدید خود رونمایی خواهد کرد ، اما این چیپ مخصوص پردازش تصاویر دوربین میباشد ! در واقع چیپست های حال حاضر به چیپ پردازش سیگنال تصاویر مجهز هستند ، اما شیائومی به صورت اختصاصی دست به توسعه چیپی زده است که میتواند انحصاراً جزئیات مربوط به رنگ و نور را دریافت کرده و خارق العاده ترین خروجی تصویر را به ثبت برساند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا