اسلایدراسلایدر 2شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیمی

ویژه : کامل ترین پوشش رسانه ای مراسم 29 مارس شیائومی .

پیش از این گفته بودیم روز 29 مارس خاطره انگیز خواهد شد و امروز شیائومی در بزرگترین مراسم تاریخ خود ، حسابی سنگ تمام گذاشت ! همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، در مراسم امروز که در چین و به صورت جهانی برگزار شد ، گوشی های Mi 11 Pro ، Mi 11i ، Mi 11 Lite و Mi 11 Ultra رسماً معرفی شدند . در ادامه این خبر با کامل ترین پوشش رسانه ای این مراسم با ما همراه باشید …

 

« گوشی Mi 11 Lite 4G/5G »

از کوچکترین برادری که امروز در مراسم بزرگ شیائومی معرفی شد شروع میکنیم . بالأخره پس از کش و قوس های فراوان و خبرها ، تصاویر و اطلاعات بیشماری که از Mi 11 Lite به بیرون درز پیدا کرده بود ، ساعاتی پیش این گوشی رسماً معرفی شد . این محصول در 2 نسخه 5G و 4G معرفی شده است ، که با هم تفاوت هایی دارند .

در واقع تفاوت بزرگ این گوشی ها تنها در چیپست و باندهای کاری میباشد و در سایر مسایل یکسان هستند . هر دو گوشی به صفحه نمایشی 6.55 اینچی با پنل AMOLED ، رزلوشن تصویر +FHD ، سلفی حفره ای در سمت چپ صفحه نمایش ، نرخ نوسازی 90 هرتز ، سرعت لمس 240 هرتز ، قابلیت نمایش رنگ های غنی 10 بیتی و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری مجهز میباشند .

نسخه 5G این گوشی هوشمند اولین گوشی دنیا با چیپست اسنپدراگون 780 میباشد . پردازنده این محصول بر روی فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی قفل شده است و چیپ گرافیکی نیز آدرنو 642 میباشد . گفته میشود این چیپست اولین چیپست سری 7 میباشد که کارایی پرچمداران سری 800 را دارد و در بحث قدرت ، چیزی بین اسنپدراگون 855 و 865 میباشد .

طراحی قسمت دوربین های این گوشی بسیار به پرچمدار این سری ، گوشی Mi 11 شباهت دارد و آرایشی 3 گانه دارد . شیائومی برای دوربین اصلی از سنسوری 64 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/1.8 و سایز 1/1.97 اینچی بهره گرفته است ، که با یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ، گشادی دیافراگم f/2.2 و سایز سایز 1/4 اینچی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو ( که قابلیت فوکوس اتوماتیک از فاصله 3 تا 7 سانتی متری را دارد ) همراه شده است . دوربین سلفی نیز به یک سنسور 16 مگاپپیکسلی با کیفیت مجهز میباشد .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری 4.250 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی بهره گرفته است . این محصول به بلندگوی استریوی قدرتمند مجهز میباشد و در نسخه 5G به تراشه NFC مجهز است . دقیقاً ما همین مشخصات را در Mi 11 Lite 4G هم داریم ، اما چیپست اسنپدراگون 732 میباشد ( در چین ما تنها نسخه 5G را داریم ، اما در بازارهای جهانی هر دو نسخه 4G و 5G در دسترس کاربران قرار دارد ) .

این گوشی هوشمند لقب سبک ترین و نازک ترین گوشی هوشمند 5G دنیا را به دوش میکشد ، چون دارای ابعادی معادل 6.81×75.72×169.53 و وزنی معادل 159 گرم میباشد ! نکته جالب اینجاست نسخه 5G این گوشی به محافظ گوریلاگلس نسل 6 ، بلوتوث 5.2 و وایفای 6E مجهز میباشد ، اما نسخه 4G به محافظ گوریلاگلس نسل 5 ، بلوتوث 5.1 و وایفای 6 مجهز شده است .

[ رنگ های گوشی Mi 11 Lite 4G ]

نسخه 4G این گوشی هوشمند در 3 رنگ جذاب مشکی ، صورتی و آبی در 3 نسخه با حافظه رم و داخلی 64/6 ، 128/6 و 128/8 با شروع قیمتی 299 یورو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت ، در حالی که نسخه 5G در 3 رنگ متفاوت مشکی ، سبز و زرد ، اما در همان 3 نسخه با حافظه های رم و داخلی یکسان با شروع قیمتی 369 یورو در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

[ رنگ های گوشی Mi 11 Lite 5G ]

 

« گوشی Mi 11i »

شیائومی نهایتاً تصمیم گرفت گوشی +Redmi K40 Pro را با نام Mi 11i به بازارهای جهانی بیاورد . این گوشی هوشمند به چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 ، صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED ، نرخ نوسازی 120 هرتز و سرعت لمس 360 هرتز مجهز است .

این گوشی هوشمند به سیستم دوربینی 3 گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی سامسونگ (HM2) با سایز 1/1.52 اینچی ، تکنولوژی ادغام 9 پیکسل در 1 پیسکل بزرگ ( 2.1 میکرونی ) ، زوم 3 برابری بدون افت کیفیت دیجیتال ، سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه 119 درجه ای و سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو مجهز میباشد .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری 4.520 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی اختصاصی بهره گرفته است ، که در عرض 52 دقیقه فول شارژ میشود . محافظ صفحه نمایش و بدنه این گوشی هوشمند گوریلاگلس نسل 5 میباشد و با استاندارد IP53 در مقابل پاشش آب مقاوم میباشد .

این گوشی هوشمند در 2 نسخه با حافظه های رم و داخلی 128/8 و 256/8 با قیمت های 649 یورو و 699 یورو در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت . شیائومی برای این گوشی هوشمند در بازارهای جهانی از رنگ های بسیار جذاب و شکیل نقره ای ، سفید و مشکی ( بدون طرح ، برخلاف نسخه چین ) بهره گرفته است .

 

« گوشی Mi 11 Pro »

شیائومی امروز مراسم خود را در کشور چین با معرفی Mi 11 Pro آغاز کرد . به زعم مؤسس شیائومی ، آقایِ Lei Jun ، گوشی Mi 11 Pro “شاه گوشی های اندرویدی” است ! این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.81 اینچی با پنلی خمیده از 4 طرف از نوع AMOLED ، رزلوشن تصویر Quad-HD ، نرخ نوسازی 120 هرتز و تکنولوژی دالبی ویژن مجهز شده است .

شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی سراغ گوریلاگلس نسل 7 یا گوریلاگلس Victus رفته است و نکته جالب اینجاست که از درب کارخانه با محافظ صفحه نمایش از پیش نصب شده حرارت دیده ای به دست کاربران خواهد رسید . شیائومی در این گوشی هوشمند از بلندگوهای استریوی قدرتمندی بهره گرفته است که شخصاً توسط Harman Kardon بهینه شده اند .

سلفی این محصول که در یک بریدگی حفره ای در سمت چپ صفحه نمایش جا خوش کرده است مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی قدرتمند است . بحث از دوربین شد ! گوشی Mi 11 Pro اولین گوشی هوشمند دنیاست که به سنسور تازه معرفی شده و بسیار قدرتمند سامسونگ ، GN2 مجهز شده است .

این سنسور غول پیکر که سایزی برابر با 1/1.2 اینچ دارد ، بزرگترین سنسور به کار رفته در یک گوشی هوشمند تا به امروز میباشد ! این سنسور پیکسل هایی به بزرگی 1.4 میکرونی دارد و از تکنولوژی های برتری چون فوکوس دوآل پیکسل حرفه ای ، ثبت تصاویر غنی HDR و ISO حرفه ای بهره میبرد . این سنسور از فیلمبرداری با رزلوشن 8K به صورت مستقیم پشتیبانی میکند . سنسور دوم یک ماژول دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری اپتیکال و 50 برابری دیجیتال میباشد ، که به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است . سنسور سوم نیز یک ماژول 13 مگاپیکسلی فوق عریض است .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از چیپست اسنپدراگون 888 بهره گرفته است ، اما سیستم خنک کننده این گوشی هوشمند همانطور که برای شما پیش از این تشریح شد ، یکی از بزرگترین و مؤثرترین خنک کننده های دنیا در یک گوشی هوشمند میباشد ، که 150 میلی متری بوده و با یک نوآوری خارق العاده ، در 3 حالت جامد ، مایع و گاز قابل تغییر است .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، اما بهتر است این باتری را با باتری های عادی اشتباه نگیرید ! همانطور که پیش از این گفته بودیم ، شیائومی از تکنولوژی جدید باتری خود با نام “سیلیکون اکسیژن” در این گوشی هوشمند بهره گرفته است ، که برای اولین بار در دنیا میباشد .

به گفته شیائومی ، این باتری از قدرت بیشتری برای نگهداری انرژی برخوردار است ، نازک تر و حجیم تر میباشد ، عملکرد بهتری در شارژ خواهد داشت و در نهایت بسیار سریعتر شارژ میشود ؛ دقیقاً همانند چیزی که پیش از این در ماشین های الکترونیکی به کار گرفته شده بود . شیائومی برای این گوشی هوشمند از شارژ سریع 67 واتی سیمی و بیسیم بهره گرفته است ، که با توجه به ماهیت باتری جدید این گوشی ، آنرا در طی تنها 36 دقیقه فول شارژ میکند !

شیائومی برای اولین بار در این گوشی هوشمند از رابط کاربری تازه خود ، MIUI 12.5 بر پایه اندروید 11 بهره گرفته است . این گوشی هوشمند در مقابل آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 مقاوم شده است و مجهز به درگاه اینفرارد نیز میباشد . شیائومی برای این گوشی هوشمند بسیار با ارزش 3 رنگ جذاب مشکی ، سبز و بنفش را در نظر گرفته است .

این گوشی هوشمند در 3 نسخه با حافظه های رم و داخلی 128/8 ، 256/8 و 256/12 با قیمت های 4.999 یوآن ( 762 دلار ) ، 5.299 یوآن ( 807 دلار ) و 5.699 یوآن ( 868 دلار ) از روز دوم آوریل ( 13 فروردین ) عرضه خواهد شد . همچون گوشی Mi 11 ، شیائومی برای این گوشی هوشمند نیز 2 پکیج ، یکی با شارژر و کابل و دیگری بدون شارژر با کابل ( نسخه سبز ) را در نظر گرفته است .

نکته جالب اینجاست که همچون Mi 11 ، برای احترام به مشتری نسخه با شارژر و بدون شارژر با یک قیمت در دسترس کاربران قرار دارد و به این ترتیب کاربر باید خودش تصمیم بگیرد که سراغ نسخه سبز برود یا خیر . شیائومی در کنار این گوشی هوشمند از شارژر ایستاده جدید خود با قدرت شارژ بیسیم 80 واتی با آداپتور 120 واتی نیز با قیمت 599 یوآن یا 91 دلار پرده برداشته است .

 

« گوشی Mi 11 Ultra »

شیائومی تمام حیثیت 10 ساله خود در زمینه ساخت گوشی های هوشمند را در ابر گوشی Mi 11 Ultra گذاشته است ! این گوشی هوشمند به جرأت کامل ترین گوشی هوشمند دنیا تا به امروز میباشد . شیائومی به احترام کاربران خود در سراسر دنیا ، که لایق بهترین ها هستند ، این گوشی را علاوه بر بازار چین در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد کرد .

این گوشی هوشمند همچون برادر کوچکترش مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 سامسونگ میباشد . پیش از این گفتیم این سنسور بزرگترین سنسور دوربین در یک گوشی هوشمند میباشد و به بزرگترین پیکسل های دوربین در یک گوشی هوشمند مجهز است . این سنسور توانایی ادغام 4 پیکسل در 1 پیکسل را دارد ، به این معنا که با ادغام 4 پیکسل 1.4 میکرونی ، توانایی خلق سوپرپیکسل های 2.8 میکرونی را دارد !

این سنسور غول پیکر با یک لرزشگیر اپتیکال اختصاصی کنترل میشود و برای اولین بار در دنیا ، از تکنولوژی پیکسل های دوگانه حرفه ای بهره میبرد ، که باعث میشود سرعت و دقت فوکوس خودکار افزایش پیدا کند . همچنین ، شیائومی برای اولین بار در این گوشی هوشمند از تکنولوژی تصویربرداری خاصی به نام کنترل ISO حرفه ای بهره گرفته است ، که باعث میشود تصاویر HDR به صورت زنده و در مقابل چشم کاربر به ثبت برسند !

اما این تمام شگفتی های دوربین Mi 11 Ultra نیست و دو سنسور دیگر هم فراتر از یک گوشی هوشمند عمل میکنند ! شیائومی برای سنسور دوم از یک ماژول دوربین 48 مگاپیکسلی پریسکوپی ( IMX586 ) بهره گرفته است ، که به زوم 5 برابری اپتیکال و 10 برابری هیبریدی مجهز بوده و در نوع خود یکی از بزرگترین سنسورهای دنیا با سایز 1/2.0 اینچی و پیکسل هایی با سایز 0.8 میکرونی ( بعد از ادغام به پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی میرسد ) میباشد .

برای مقایسه ، گوشی Galaxy S21 Ultra سامسونگ از یک سنسور 10 مگاپیکسلی پریسکوپی با سایز 1/3.24 اینچی با پیکسل های 1.22 میکرونی مجهز است ، که در مقابل این سنسور حرفی برای گفتن ندارد . به علاوه ، سنسور Mi 11 Ultra قابلیت ثبت فیلم های 8K را نیز دارد ، که برای اولین بار در یک سنسور پریسکوپی در دنیا مورد بهره برداری قرار گرفته است . البته به دلیل استفاده از لرزشگیر اپتیکال برای این سنسور ، گشادی دیافراگم آن به f/4.1 رسیده است .

و در نهایت ، سنسور فوق عریض قرار دارد ، که مجهز به یک لنز 128 درجه ای بوده و مجهز به یک ماژول 48 مگاپیکسلی دیگر ( IMX586 ) با سایز 1/2.0 اینچ میباشد . نکته جالب اینجاست این سنسور از فوکوس خودکار بسیار پیشرفته ای بهره میبرد و حتی توانایی شکار تصاویر ماکرو را نیز دارد ! همچون دو سنسور دیگر این گوشی هوشمند ، این سنسور نیز از فیلمبرداری 8K پشتیبانی به عمل می آورد و ناگفته باقی نماند که هر 3 سنسور از حالت فوق ویژه شب بهره میبرند !

همچون برادر کوچکتر ، این گوشی هوشمند نیز به یک باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی با تکنولوژی سیلیکون اکسیژن مجهز است ، که توانایی شارژ 67 واتی سیمی و بیسیم آنرا در طی تنها 36 دقیقه دارد ! اما نکته جالب اینجاست که شیائومی برای بالاتر بردن سرعت شارژ بیسیم در این گوشی هوشمند از یک چیپ مخصوص بهره گرفته است ، که تا 6 برابر سرعت سوپرشارژ آنرا در حالت بیسیم افزایش داده و 10 درصد عملکرد بهتر را نسبت به حالت عادی برای آن فراهم می آورد . همچمین ، این گوشی از شارژ معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی میکند .

خب ، زمان به چیزهای عادی رسید . این گوشی هوشمند همچون برادر خونی خود ، گوشی Mi 11 Pro به صفحه نمایشی 6.81 اینچی با پنل AMOLED ، رزلوشن 2K یا +1440p و محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 7 ( ویکتوس ) مجهز میباشد . این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره برده و سرعت لمس 480 هرتز را در اختیار کاربران میگذارد .

این صفحه نمایش از بنیاد Display Mate امتیاز خارق العاده +A را دریافت کرده است ، که آنرا مرهون تکنولوژی نمایش رنگ های غنی +HDR10 و فناوری دالبی ویژن میباشد . این صفحه نمایش توانایی پوشش رنگ های DCI-P3 را به صورت کامل دارد و از درخشندگی پایه 900 نیت و درخشندگی حدأکثری خارق العاده 1.700 نیت بهره میبرد !

همچون سایر گوشی های پرچمدار بازار ، این گوشی هوشمند نیز از چیپست اسنپدراگون 888 کوآلکام بهره میبرد . شیائومی در این همچون Mi 11 Pro از سیستم خنک کننده پیشرفته ای که دارای 3 فاز اختصاصی میباشد بهره گرفته است و 12 گیگابایت حافظه رم نسل 5 یا LPDDR5 در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی فوق سریع UFS3.1 در دسترس کاربران قرار دارد . همانطور که پیشتر نیز اشاره شده بود ، شیائومی در این گوشی هوشمند از یک چیپ اختصاصی برای بهره گیری از هر 3 سنسور دوربین اصلی بهره گرفته است ، که امکان فیلمبرداری با هر 3 سنسور دوربین را در آن واحد امکان پذیر میکند .

این گوشی هوشمند نیز به بلندگوی استریوی قدرتمندی مجهز است ، که توسط Harman Kardon شخصی سازی شده است . شیائومی برای این گوشی هوشمند از تکنولوژی صدای غنی Hi-Res نیز بهره گرفته است ، اما خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نیست ! همچنین ، در این گوشی از بلوتوث 5.2 ، وایفای 6E ، دوسیمکارت همزمان نسل 5 ، تراشه NFC و درگاه اینفرارد نیز بهره گرفته شده است .

شیائومی بدنه این گوشی هوشمند را از جنس سرامیک ساخته است ، که معمولاً برای گوشی های بسیار خاص از این گوشی استفاده میکند . این گوشی در 2 رنگ مشکی و سفید در دسترس خواهد بود . این گوشی هوشمند در مقابل آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 مقاوم سازی شده است ، بدین معنا که تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاوم میباشد .

اما برویم سراغ یکی دیگر از ویژگی های بارز Mi 11 Ultra … این گوشی هوشمند دارای 2 صفحه نمایش میباشد . درباره صفحه نمایش اصلی گوشی صحبت کردیم ، حال برویم سراغ صفحه نمایش ثانویه . این صفحه نمایش که در کنار ماژول دوربین اصلی در قسمت پشت قرار دارد ، 1.1 اینچی بوده و پنل آن AMOLED میباشد . این صفحه نمایش سایزی برابر با 126 در 294 پیکسل دارد و دارای درخشندگی 450 نیت میباشد . این صفحه توانایی نمایش دادن اطلاعات مختلفی همچون تماس های دریافتی را دارد و میتواند به عنوان یک دستیار برای شکار تصاویر سلفی با دوربین اصلی مورد استفاده قرار گیرد . تا فراموشمان نشده بگوییم که این صفحه از حالت همیشه روشن نیز بهره میبرد .

گفتیم این گوشی هوشمند برای بازارهای جهانی نیز در دسترس کاربران خواهد بود . در چین ، این گوشی در سه نسخه با حافظه های رم و داخلی 256/8 ، 256/12 و 512/12 گیگابایتی به ترتیب با قیمت های 5.999 یوآن ( 914 دلار ) ، 6.499 یوآن ( 990 دلار ) و 6.999 یوآن ( 1065 دلار ) عرضه خواهد شد . در بازار جهانی نیز تنها نسخه های 256/8 و 256/12 با قیمت های 775 یورو و 1200 یورو عرضه خواهد شد .

همچنین ، عرضه این گوشی ها از روز 2 آوریل ( 13 فروردین ) آغاز خواهد شد . اما به جز نسخه های سفید و مشکی ، شیائومی نسخه ای با بدنه مرمری را نیز تنها در نسخه 512/12 با قیمت 7.000 یوآن برای بازار چین در دسترس علاقه مندان قرار داده است . شیائومی توصیه میکند اگر کاربران میخواهند بدنه مرمری این نسخه را در امنیت کامل نگاه دارند ، میتوانند گارد محافظ چرم گیاهی یا محافظ شیشه ای را با قیمت های 150 یوآن و 200 یوآن تهیه کنند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا