شیائومیبروزرسانی های نرم افزاری
موضوعات داغ

رابط کاربری MIUI 14 معرفی شد؛ هر آنچه باید درباره نسل جدید رابط کاربری شیائومی بدانید.

امروز عصر علاوه بر سری گوشی های 13، شیائومی پرده از رابط کاربری نسل جدید خود موسوم به MIUI 14 پرده برداشت. این رابط کاربری علاوه بر اینکه بر پایه اندروید 13 بنا شده است، ویژگی های جالبی را با خود به همراه دارد، که قطعاً برای کاربران محصولات شیائومی جذاب خواهد بود. در این مطلب اختصاصی سعی داریم تمامی تغییرات رابط کاربری جدید غول چینی را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی

در بخش طراحی، MIUI 14 با خود بهینه سازی های بسیار زیادی را به همراه دارد. شیائومی سعی کرده است این تغییرات را در آیکن ها و شکل کلی رابط کاربری پیاده سازی کند. جالب اینجاست که آیکن ها میتوانند به دلخواه در تمامی ابعاد بزرگ و کوچک شده و کش بیایند! علاوه بر این ویژگی، رابط کاربری جدید با خود فرمت جدید ویجت ها و فولدرها را به ارمغان آورده است، که دست کاربر را در شخصی سازی باز میگذارد.

همچنین، این نسخه از رابط کاربری ویژگی خاصی شبیه به Pixel Pals (برای iOS) را با خود به همراه آورده است و به محض اضافه شدن حیوان دست آموز، میتوانید در صفحه خانگی خود با آن بازی کنید! غول چینی این قابلیت را در قالب یک ویجت با نام « Pet and Plant » برای کاربران در دسترس قرار داده است و برخلاف سیستم عامل iOS، خبری از یک برنامه مجزا برای بازی کردن نیست.

کارایی

شیائومی در مراسم امروز عصر درباره بهبودهای MIUI 14 صحبت های زیادی کرد. غول چینی تمام تلاش خود را کرده است تا رابط کاربری جدید به سبکی یک پر شود! در این نسخه شاهد بهره گیری از موتور جدیدی برای نمایش تصاویر تحت عنوان « MIUI Photo Engine » هستیم، که به صورت انحصاری بر پایه کرنل سیستم عامل اندروید بنا شده است. این موتور اختصاصی باعث میشود توسعه دهندگان برنامه های ثالث با دست بازتری به طراحی برنامه های گالری برای رابط کاربری این کمپانی بپردازند.

به این ترتیب، کاربران برنامه های ثالث نیز میتوانند سرعت و مصرف باتری پایین تری را هنگام کار با این برنامه ها تجربه کنند. همچنین، ردپای برنامه ها در حافظه موقت کاهش یافته است و حالا تنها 8 برنامه در کل نمیتوانند پاک شوند! همچنین گفته میشود سرعت کلی رابط کاربری تا 60 درصد افزایش یافته است. این افزایش سرعت نه تنها در برنامه های سیستمی، بلکه در برنامه های ثالث نیز قابل لمس خواهد بود.

ویژگی های جدید

شاید باور نکنید اما بزرگترین ویژگی MIUI 14، سایز کوچک آن میباشد! اکنون پکیج کامل رابط کاربری جدید غول چینی تنها 13.09 گیگابایت حجم دارد، که نسبت به نسخه های قبل بسیار کمتر شده است. سیستم جدیدی برای پاکسازی برنامه های کش شده نیز در مراسم امروز معرفی شد، که باعث میشود برنامه های با استفاده پایین فشرده شده و تنها یک نسخه از فایل آنها در حافظه موقت نگهداری میشود. در بخش اعلانیه ها نیز یک حق انتخاب جدید به کاربران داده شده است.

حالا کاربران میتوانند اعلانیه برنامه های حساس سیستمی را نیز با یک حرکت مخفی کنند! برنامه های جدید نصب شده نیز حالا باید مجوزهای لازم را برای بهره گرفتن از بخش اعلانیه ها دریافت کنند. حریم خصوصی نیز بهبود یافته است و اکنون دیگر هیچ اطلاعاتی از کاربران در فضای ابری ذخیره نمیشود! به این ترتیب، تمامی فعالیت های کاربر تنها در گوشی اش به صورت آفلاین ذخیره و مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی

با توجه به اینکه دنیای سخت افزار با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت به سوی هوش مصنوعی میباشد، کمپانی های دخیل در بخش نرم افزار نیز سعی کرده اند رابط کاربری خود را با ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا بخشند. شیائومی نیز در MIUI 14 دست به وارد کردن ویژگی های خاصی زده است. من باب مثال حالا کاربران میتوانند از هر عکسی که متنی در داخل آن میباشد، متن را استخراج کنند. این کار تنها با نگه داشتن انگشت بر روی متن در عکس به سادگی امکانپذیر است!

غول چینی میگوید فعلاً 8 زبان زنده دنیا پشتیبانی میشوند و در آینده زبان های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. همچنین ویژگی جدیدی برای کنفرانس های ویدئویی زنده موسوم به « زیرنویس زنده » برای کاربران تعبیه شده است. دستیار صوتی اختصاصی غول چینی (Xiao-AI) نیز با کمک هوش مصنوعی پیشرفت های قابل توجهی کرده است و کاربران میتوانند به کمک آن اسناد را اسکن کنند، متون را ترجمه کنند و حتی تماس های مزاحم را فیلتر کنند! همچنین، با ساده ترین دستورات صوتی، اکنون پیچیده ترین فرامین انجام خواهند شد.

اتصالات داخلی MIUI

حالا کاربران به کمک MIUI 14 میتوانند به سادگی هر چه تمام تر، محصولات اکوسیستم شیائومی را به یکدیگر متصل کنند. شیائومی میگوید اکنون بیش از 1 میلیارد از دستگاههای ساخت این کمپانی و کمپانی های ثالث از سیستم اتصالات داخلی سریع MIUI پشتیبانی میکنند. هر برنامه نیز برای ورود به رابط کاربری جای مخصوص به خود را دارد و در صورتی که یک محصول به اکوسیستم خود اضافه کنید، به صورت اتوماتیک بخشی از صفحه را برای مدیریت به خود اختصاص میدهد.

غول چینی نام این بخش را « Xiaomi Magic Center » یا مرکز کنترل جادویی گذاشته است و کاربران میتوانند در آن کلیه ابزارهای متصل به اینترنت اشیاء خود را به صورت یکجا کنترل کنند. گویا سرعت اتصال نیز بهبود یافته است و حالا با بالا رفتن 50 درصدی سرعت اتصال در گجت های هوشمند و 12 درصدی در تلویزیون های هوشمند، انتقال تصاویر با سرعتی بالغ بر 77 درصد بالاتر انجام میشود!

سرویس خانواده

گفته میشود رابط کاربری جدید شیائومی خانواده محورتر شده است. این بدان معناست که رابط کاربری جدید با ابزارهای بیشتری برای خانواده ها آمده است تا گروههای با 8 عضو یا بیشتر را به هم متصل و به راحتی فرامین زمانبندی شده را اجرا کند. با این ویژگی کاربران رابط کاربری MIUI میتوانند آلبوم های عکس را با گروه های خانوادگی به اشتراک بگذارند و سایر اعضا میتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند (با آپلود تصاویر بیشتر).

همچنین به واسطه این سرویس، خانواده ها میتوانند اطلاعات حیاتی سلامت محور همچون ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و حتی اطلاعات مربوط به خواب سایر اعضای خانواده را زیر نظر داشته باشند (به کمک گجت های سلامت محوری چون ساعت و دستبند هوشمند). در پایان گفتنی است اکنون ابزارهای بیشتری برای والدین در دسترس قرار دارد تا بتوانند محدودیت هایی را برای اطفال (محدود کردن زمان صفحه، محدود کردن استفاده از برنامه ها، ایجاد محیطی امن برای طفل و …) خود ایجاد کنند.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Nfs
Nfs
میهمان
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۱:۰۴

سلام
من گوشیم شیائومی نوت ۹ اس هست . نسخه miui ام هنوز رو ۱۲.۵ هست . چرا اپدیت برام نمیاد ؟

احمد
احمد
میهمان
پاسخ به  Nfs
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۲۱:۵۰

سلام رجین یا همان منطقه گوشیتو عوض کن

Mohammad
Mohammad
میهمان
پاسخ به  احمد
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۷:۵۳

چجوری عوض کنیم؟؟

بدون نام
بدون نام
میهمان
پاسخ به  Nfs
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۰۹:۲۵

سلام من گوشیم شیائمی 11lit5G هستش اپدیت MIUI14 براش میاد یا نه؟

Farahani
Farahani(@farahani)
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۱۷:۱۵

وقت بخیر_هنوزچیزی برای من نیومده_۱۱تی پرو مدل گوشی وریجنش هم هنده

احمد
احمد
میهمان
۱۴۰۱-۱۰-۰۴ ۱۳:۲۴

سلام من کوشیم نوت ده پرومکس هست میوای 14براش میاد

سارا
سارا
میهمان
۱۴۰۱-۱۰-۰۷ ۱۰:۴۲

سلام من گوشیم mi11lite ne هست فقط میزنه با وایفا باید بروزرسانی بشه با وایفا هم ک میزنم تا ۶۰ درصد میره باز برمیگرده عقب نمیدونم چیکار کنم واقعا لطفا کمک کنین

Sahar
Sahar
میهمان
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۱۴:۱۷

سلام من گوشیم poco x4 pro هس MIUI 14 براش میاد؟

پویان
پویان
میهمان
۱۴۰۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۳

سلام
گوشی من POCO X3 GT هست برای من میوای14 اومد ومن بروز کردم ولی هیچی از اون ویژگی های که قرار بود باشه نداره میشه کمک کنید

دکمه بازگشت به بالا