اسلایدراسلایدر 3شیائومیمی

ویژه : اولین گوشی تاشونده شیائومی با نام Mi Mix Fold رسماً معرفی شد !

شیائومی پس از چند سال دست به احیای سری میکس زده است . این گوشی هوشمند شاید اولین گوشی هوشمند تاشونده شیائومی باشد ، اما اگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید ، متوجه خواهید شد که این موضوع در مقابل ویژگی های برتر و انحصاری این گوشی هوشمند شاید ناچیز به نظر برسد ! در این مقاله جذاب با ما همراه باشید …

 

« مشخصات »

گوشی می میکس فولد در قسمت داخلی به صفحه نمایشی 8.01 اینچی با پنل OLED مجهز است ، که از استاندارد تصویر 4:3 و رزلوشن 2K یا +1440p بهره میبرد . شیائومی ادعا میکند این صفحه نمایش بزرگترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش در یک گوشی هوشمند تاشونده است .

این صفحه تقریباً سایز یک تبلت را دارد و برای همین شیائومی حالتی به نام Desktop Mode را برای گوشی تاشونده اش طراحی کرده ، که به سادگی و با کشیدن 3 انگشت فعال خواهد شد . شیائومی برای این گوشی هوشمند تاشونده از یک لولای U شکل بهره گرفته است ، که از لولاهای به کار گرفته شده در تمامی گوشی های هوشمند دنیا 27 درصد نازکتر است .

شیائومی لولای این محصول را حدود 200.000 بار مورد تست قرار داده و صفحه نمایش تاشونده این محصول نیز حدود 1 میلیون بار مورد تست قرار گرفته است . صفحه نمایش OLED این محصول از فناوری نمایش رنگ های غنی +HDR10 و دالبی ویژن بهره میبرد و رنگ های DCI-P3 را به صورت کامل پوشش میدهد . درخشندگی پایه این صفحه نمایش 600 نیت بوده و حدأکثر درخشندگی 900 نیت را ارائه میدهد .

صفحه نمایش خارجی این محصول نیز یک صفحه 6.52 اینچی با پنل AMOLED و رزلوشن 2520×840 پیکسل میباشد . به این ترتیب استاندارد تصویر صفحه نمایش خارجی 27:9 میباشد . برخلاف صفحه نمایش داخلی که از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره میبرد ، این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 90 هرتز و سرعت لمس 180 هرتز بهره میبرد . این صفحه نمایش در درخشندگی پایه کمی روشنتر است و درخشندگی 650 نیت را ارائه میدهد . البته تکنولوژی های +HDR10 و دالبی ویژن در این صفحه نمایش نیز به کار بسته شده اند .

این مشخصات برای اولین نسل از یک گوشی هوشمند تاشونده خوب هستند ، اما بخش دوربین به کلی داستان را عوض میکند ! شیائومی در طی 2 سال گذشته حدود 140 میلیون یوآن بر روی تحقیق و توسعه چیپ اختصاصی خود هزینه کرده و وقت صرف کرده است . چیپ اختصاصی Surge C1 به صورت انحصاری توسط شیائومی توسعه داده شده است . این چیپ با 3 ویژگی خودکار ( فوکوس اتوماتیک ، نورسنچی خودکار و میزان سفیدی خودکار ) در حالت مصرف بهینه ، یکی از اولین چیپ های اختصاصی مخصوص تصویربرداری در دنیا برای گوشی های هوشمند است .

اما این تازه شروع ماجراست ! شیائومی در گوشی می میکس فولد برای اولین بار در دنیا از لنزهای مایع برای این محصول بهره گرفته است . در واقع سطح درون سنسور با مایعی بی رنگ پر شده است و توانایی تغییر سایز را به صورت بینهایت دارد ؛ دقیقاً همانند چیزی که در چشم انسان شاهد آن هستیم . البته نیاز نیست نگران سلامت این مایع باشید ، چون به گفته شیائومی در دمای زیر 40 درجه سانتی گراد تا بالای 60 درجه سانتی گراد بدون مشکل کار خواهد کرد .

فناوری به کار رفته در این لنز باعث میشود بزرگنمایی اپتیکال بین 3 تا 30 برابر ( تقریباً برابر با فاصله کانونی 80 میلی متری در یک محیط فوق عریض ) برای سنسور تله فوتو رقم بخورد . جالب اینجاست این لنز توانایی تمرکز ( فوکوس ) بر روی جسمی که در 3 سانتی متری را دارد و به این ترتیب میتواند تصاویر ماکروی بسیار خوبی را نیز شکار کند . پشت این لنز یک سنسور 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است ، اما هیج اطلاعی از لرزشگیر اپتیکال در این سنسور به بیرون درز پیدا نکرده است .

سنسور اصلی اما یک ماژول 108 مگاپیکسلی است . این سنسور HM2 سامسونگ است که سایزی برابر با 1/1.52 اینچ و لنزی 7 لایه دارد . این سنسور توانایی ادغام 9 پیکسل در 1 پیکسل و ایجاد تصاویری با پیکسل های 2.1 میکرونی را دارد . این سنسور نیز به ظاهر فاقد لرزشگیر اپتیکال است . سنسور فوق عریض این محصول نیز مجهز به یک ماژول 13 مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض 123 درجه ای و گشادی دیافراگم f/2.4 میباشد ، که توانایی ایجاد تصاویری با پیکسل های 1.2 میکرونی را دارد .

شیائومی برای این محصول از یک باتری 5.020 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، که به 2 نیمه 2.460 سلولی تقسیم شده است . این باتری به شارژ سیمی 67 واتی مجهز است ، که توانایی شارژ آنرا در 37 دقیقه دارد . درباره شارژ وایرلس هیچ حرفی به میان نیامده است ، به این ترتیب میتوانیم تصور کنیم گوشی مذکور فاقد شارژ وایرلس میباشد .

این گوشی هوشمند به چیپست اسنپدراگون 888 و رم های نسل 5 یا LPDDR5 با فرکانس 3.200 مگاهرتز مجهز شده است و حافظه داخلی آن از نوع فوق سریع UFS3.1 میباشد . شیائومی این گوشی هوشمند را در 3 نسخه با حافظه های رم و داخلی 256/12 ، 512/12 و 512/16 در دسترس علاقه مندان قرار داده است ، که نسخه سوم با نام نسخه ویژه عرضه خواهد شد .

شیائومی برای اولین بار در دنیا در این گوشی هوشمند از سیستم خنک کننده پروانه ای بهره گرفته است ، که دارای چندین لایه میباشد و به کاربر اطمینان میدهد به کمک یک ورق عظیم ، ژل های حرارتی و چندین ورق گرافیتی شر گرما را از سر این محصول بردارد . بر اساس اعلام رسمی شیائومی ، سیستم خنک کننده این محصول سایزی برابر با 22.583 میلی متر دارد و نه تنها چیپست ، بلکه کل قطعات و حتی آنتن های 5G را نیز پوشش میدهد !

اما تنها ویژگی بصری مهم نیست . شیائومی برای تکمیل کردن ویژگی های تصویری Mi Mix Fold ، تصمیم به استفاده از 4 بلندگوی بسیار قدرتمند برای این محصول گرفته است ، که شخصاً توسط Harman Kardon بهینه شده اند . تا به این لحظه بلندگوهای 4 گانه تنها برای تبلت ها به کار گرفته شده بود و این اولین باری است که شاهد استفاده از 4 بلندگو در یک گوشی هوشمند هستیم !

به صورت دقیق ، هر کدام از بلندگوهای این محصول قدرتی برابر با 1216cc دارد . نکته جالب اینجاست که شیائومی برای بلندتر شدن صدای هر کدام از این بلندگوها از آمپلی فایری 15 واتی بهره گرفته است ، که باعث بهبود 40 درصدی صدا در این محصول نسبت به Mi 10 Pro میشود . تمام اینها را اگر بخواهیم در کنار سیستم صوتی 3 بعدی شیائومی با الگوریتم جدید بگذاریم ، یک تجربه خارق العاده صوتی رقم میخورد .

نسخه استاندارد این گوشی هوشمند به بدنه ای پوشیده با محافظ گوریلاگلس و حالت سرامیکی مجهز شده است ، اما یک نسخه با بدنه سرامیکی نیز در دسترس کاربران قرار دارد ( نسخه ویژه ) ، که لولا و کلیدهای آن نیز به رنگ طلایی هستند .

 

« قیمت و زمان عرضه »

تمام نسخه های این گوشی هوشمند از امروز قابل سفارش هستند و اولین گوشی های می میکس پیش خرید شده در روز 16 آوریل ( 27 فروردین ) به دست کاربران خواهد رسید . فروش فیزیکی این گوشی ها نیز از همان روز آغاز خواهد شد .

شیائومی برای نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی این گوشی هوشمند قیمت 10.000 یوآنی ( 1.520 دلار یا 1.300 یورو ) ، برای نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی این گوشی قیمت 11.000 یوآن ( 1.675 دلار یا 1.427 یورو ) و برای نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی این گوشی قیمت 13.000 یوآنی ( 1.978 دلار یا 1.687 یورو ) را در نظر گرفته است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا