شیائومی

شیائومی پتنت چند گوشی با ماژول دوربین بسیار بزرگ و صفحه نمایش خمیده را به ثبت رساند .

وقتی صحبت از طرح های صنعتی میشود ، در زمینه گوشی های هوشمند ناگهان نام کمپانی شیائومی نیز به ذهن خطور میکند ، چون غول چینی دنیای تکنولوژی ید طولایی در به ثبت رساندن طرح های مفهومی برای گوشی های آینده خود دارد . تا به امروز ما طرح های مفهومی زیادی از شیائومی دیده ایم ، که برخی از آنها روشنایی روز را دیده اند و برخی دیگر هرگز پا به دنیا نگذاشتند .

حال شیائومی چندی پیش طرح چند گوشی را به ثبت رسانده است ، که در بین آنها یک مجموعه با ماژول دوربین بسیار بزرگ و یک مجموعه با صفحه نمایشی خمیده ، اما سنسور اثر انگشت در بدنه کناری مجهز هستند . ابتدا برویم سراغ طرح دوم که بسیار عجیب است . دلیل اینکه از واژه عجیب در اینجا استفاده میکنیم ، تجمیع صفحه نمایشی خمیده ، که معمولاً در گوشی های پرچمدار دیده میشود با سنسور اثر انگشت در بدنه کناری ، که معمولاً در گوشی های اقتصادی میشود میباشد .

اما اینطور که به نظر میرسد ، شیائومی این کار را میخواهد انجام دهد و به نظر با گوشی هوشمند پرچمداری مواجه هستیم که از صفحه خمیده در دو طرف بهره میبرد ، اما سنسور اثر انگشت آن در بدنه کناری گنجانده شده است . به این ترتیب باید گوشی هوشمندی را در نظر داشته باشیم که برای اولین بار به صفحه نمایشی خمیده از نوع IPS LCD به جای AMOLED مجهز خواهد شد . این موضوع یعنی شیائومی قصد دارد زیبایی و طراحی پرچمداران را حالا وارد گوشی های میانرده و اقتصادی کند .

در طرح دوم ، شیائومی 3 مدل گوشی هوشمند را با ماژول دوربین بسیار بزرگ به ثبت رسانده است . این موضوع مبین آن است که احتمالاً کمپانی شیائومی در نظر دارد به زودی گوشی هوشمند جدیدی را با تمرکز بر روی عکاسی دیجیتال معرفی و روانه بازار کند . در طراحی اول ما گوشی هوشمندی با دوربین 4 گانه به صورت عمودی را شاهد هستیم ، که شامل 3 سنسور عادی و یک سنسور پریسکوپی میباشد .

مدل دوم به ما طرحی شبیه به سری گوشی های Redmi K40 را نشان میدهد ، که 2 ماژول بزرگ دوربین در بالا و پایین ( به شکل دایره ای ) دارد و در قسمت وسط نیز دو سنسور ناشناخته با فلش LED دیده میشود . در نهایت ، طرح یک گوشی با دوربین 3 گانه را میتوانیم شاهد باشیم ، که به سنسوری بسیار بزرگ در قسمت بالا و 2 سنسور کوچک در قسمت پایین مجهز میباشد . متأسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی از این گوشی ها در دسترس نیست .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا