سایر برندهامتفرقه

غول چیپست‌های میانرده: Dimensity 8200 رسماً توسط مدیاتک معرفی و اولین گوشی شیائومی با آن مشخص شد!

چیپست جدید مدیاتک هم یکی از قربانیان حادثه 1 دسامبر شد و متأسفانه معرفی این محصول نیز تا به امروز به تأخیر افتاد؛ اما نهایتاً ساعاتی پیش، غول نیمه هادی تایوانی از چیپست Dimensity 8200 پرده برداشت، تا حسابی برای کوالکام خط و نشان بکشد. چیپست Dimensity 8200 به جرأت قدرتمندترین سیستم روی یک چیپ برای گوشی های میانرده محسوب میشود، که قاعده بازی را برهم خواهد زد. توصیه میکنیم با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید…

آرایش هسته ها

این چیپست برای اولین بار از آرایش هسته های محصولات پرچمدار بهره میبرد. در این چیپست برای اولین بار در یک چیپست میانرده شاهد بهره گیری از یک هسته بسیار بزرگ و اعلای Cortex-A78 در خوشه اول هستیم، که از فرکانس خارق العاده 3.1 گیگاهرتز بهره میبرد! در کنار این هسته، 3 هسته دیگر Cortex-A78 در خوشه دوم با فرکانس 3.0 گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد و نهایتاً در خوشه سوم، 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 داریم که در فرکانس 2.0 گیگاهرتز کار میکنند.

ویژگی های برتر

اگر بگوییم این چیپست پا در کفش پرچمداران کرده است اشتباه نکرده ایم، چون Dimensity 8200 بر پایه فناروی ساخت 4 نانومتری TSMC بنا شده است، که پیشتر در چیپست های بزرگی چون اسنپدراگون 8+ نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته بود. علاوه بر این، چیپست مورد بحث از قابلیت Ray-Tracing سخت افزاری بهره میبرد، که تنها در چیپست های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 و Dimensity 9200 یافت میشود!

مقایسه Dimensity 8200 با نسل های قبل
مقایسه Dimensity 8200 با نسل های قبل

این چیپست از فناوری HyperEngine نسل 6.0 پشتیبانی به عمل می آورد و به این ترتیب، با پشتیبانی از Vulkan SDK، به صورت سخت افزاری باعث بالا رفتن FPS و پایین آمدن استفاده از منابع در بازی ها میشود. به لطف Imagiq 785 ISP، حالا این چیپست از دوربین هایی با مگاپیکسل بالاتر پشتیبانی میکند. گوشی های مجهز به این چیپست از نرخ نوسازی پویا بهره خواهند برد. همچنین، این چیپست از شبکه های نسل 5، وایفای 6E و بلوتوث 5.3 بهره میبرد.

اولین گوشی ها

در مراسم معرفی این چیپست اعلام شد اولین گوشی دنیا با این محصول، iQOO Neo 7 SE خواهد بود. همچنین، همانطور که انتظار میرفت، شیائومی نیز بلافاصله به عنوان کمپانی دوم اعلام کرد گوشی Redmi K60E به عنوان اولین محصول از این کمپانی به چیپست مورد بحث مجهز میشود. حال با توجه به اینکه اولین تیزر تبلیغاتی از سری K60 منتشر شده است، مشخص نیست در ماه جاری میلادی میتوانیم منتظر معرفی این محصولات باشیم یا خیر.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا