شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیمی

اختصاصی : جمع بندی مراسم معرفی گوشی Mi Mix 4 و تبلت های Mi Pad 5 شیائومی .

بر طبق برنامه ریزی های انجام شده ، عصر امروز شیائومی در مراسمی بسیار بزرگ ، پرده از گوشی Mi Mix 4 ، تبلت های Mi Pad 5 ، اسپیکر هوشمند جدید خود و تلویزیون پرچمدار جدیدش پرده برداشت . ما سعی کرده ایم در این مطلب ، مشخصات گوشی Mi Mix 4 و تبلت های Mi Pad 5 را به همراه قیمت و زمان عرضه برای شما پوشش دهیم . با شیائومی پارس ، تنها رسانه تخصصی شیائومی در ایران همراه باشید …

 

« گوشی Mi Mix 4 »

همانطور که انتظار میرفت ، شیائومی در ابتدای مراسم امروز دست به معرفی گوشی افسانه ای Mi Mix 4 زد . تقریباً 3 سال از آخرین محصول با ارزش خانواده لوکس Mi Mix میگذرد و شیائومی امروز جایگزینی به حق را برای Mi Mix 3 معرفی کرده است .این گوشی هوشمند اولین انقلاب بزرگ شیائومی پس از سال 2016 میباشد ، چون Mi Mix 4 اولین گوشی غول چینی دنیای تکنولوژی با سلفی زیر صفحه نمایش میباشد .

پس بزرگترین انقلاب این محصول ، سلفی 20 مگاپیکسلی ( با سایز پیکسل های 1.6 میکرونی و فناوری ادغام 4 در 1 پیکسل ) Mi Mix 4 زیر صفحه نمایش 6.67 اینچی با کیفیت آن است ، که به پنلی AMOLED مجهز شده است . شیائومی در این محصول انقلابی از جدیدترین نسل پنل های انعطاف پذیر بهره گرفته است ، که هیچ بریدگی در خود ندارد و با توجه به پنهان بودن دوربین زیر آن ، هیچ بهم ریختگی تصویری قابل مشاهده نیست .

شیائومی میگوید در صفحه نمایش این محصول از آرایش یا چیدمان میکرو الماس بهره گرفته است ، که با توجه به نور رسانی فوق العاده به دوربین سلفی ، سایز پیکسل ها را بسیار کوچک میکند و درخشندگی آنها را بسیار بیشتر . شیائومی میگوید در قسمت دوربین سلفی 400 پیکسل در هر اینچ وجود دارد ، بنابراین ریزترین متون هم در آن مکان به خوبی قابل مشاهده است .

جالب است بدانید کل این پنل خارق العاده با گوریلاگلس نسل 7 یا Victus پوشیده شده است ، نرخ نوسازی صفحه 120 هرتز میباشد و رزلوشن آن نیز +FHD است . اما کار تمام نشده است . صفحه نمایش این محصول دارای خمیدگی بسیار نازک 3 بعدی است و از فناوری نمایش رنگ های غنی +HDR10 ، نمایش رنگ های واقعی 10 بیتی ، کنتراست خارق العاده 500.000:1 و Dolby Vision بهره میبرد .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از بدنه ای سرامیکی بهره گرفته است ، که در 3 رنگ سفید ، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد و با فناوری خاصی ، 30 درصد سبک تر از نسل های قبل میباشد . اما در قسمت پشت ، این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه مجهز شده است ، که در نوع خود بینظیر میباشد ! شیائومی برای دوربین اصلی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ ( ISOCELL HMX ) با سایز 1/1.33 بهره گرفته است ، که به لرزشگیر اپتیکال ، پیکسل های 1.6 میکرونی با فناوری ادغام 4 در 1 پیکسل ، گشادی دیافراگم f/1.9 و لنز 7 لایه مجهز میباشد .

دوربین دوم به سنسور پریسکوپی 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال ، 50 برابری دیجیتال ، فاصله کانونی 120 میلی متری با لرزشگیر اپتیکال مجهز میباشد و سرانجام ، دوربین سوم به سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض با سایز پیکسل های 1.12 میکرونی گشادی دیافراگم f/2.2 و لنز زاویه عریض 120 میلی متری Free-Form ( با تنها 1% اعوجاج تصویر در مقابل لنزهای استاندارد با 20% اعوجاج تصویر ) 6 لایه مجهز شده است .

اما بد نیست بدانید شیائومی برای اولین بار در دنیا در این گوشی از آخرین دستاورد کوآلکام ، چیپست قدرتمند +Snapdragon 888 بهره گرفته است ، که با رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 ، 256 یا 512 گیگابایتی همراه میشود . این محصول به بلندگوهای استریوی قدرتمندی نیز مجهز میباشد ، که رأساً توسط Harman/Kardon شخصی سازی شده است .

این گوشی به یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی سیمی و 50 واتی بیسیم مجهز شده است . بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیائومی ، شارژ وایرلس این محصول توانایی شارژ کامل باتری آنرا در عرض 28 دقیقه دارد ، در حالی که شارژ سیمی میتواند باتری آنرا در عرض 15 دقیقه فول شارژ کند . شیائومی ادعا میکند شارژ این گوشی با شارژر 120 واتی نهایتاً گرمای قسمت پشت گوشی را به 37 درجه سانتی گراد میرساند .

شیائومی برای Mi Mix 4 از یک خنک کننده بسیار پیشرفته بهره گرفته است ، که تقریباً سطحی برابر با 11588mm² را پوشش میدهد . به صورت دقیق ، این خنک کننده به یک ورق گرافین با ابعاد 4584mm² ، یک لایه خنک کننده گرافینی با ابعاد 1232mm² ، یک ورق گرافیتی با ابعاد 5070mm² و یک ورق گرافیتی دیگر با ابعاد 702mm² درست در میان رابط شارژ وایرلس و بدنه سرامیکی مجهز شده است .

این گوشی از 19 آنتن بهره میبرد و 42 باند فرکانسی را پوشش میدهد . نکته جالب اینجاست شیائومی یک حالت بهینه را با 8 سناریوی مختلف برای Mi Mix 4 به کار گرفته است ، که باعث بالا رفتن کارایی در مکان های شلوغ مثل فرودگاه ، بیمارستان ، ایستگاه اتوبوس و … میشود . همچنین ، این گوشی از باندهای کاری Ultra Wide Band یا UWB که بر روی فرکانس 500 مگاهرتز مخابره میشوند نیز به صورت کامل پشتیبانی میکند .

در پایان ، شیائومی یک ویژگی امنیتی بسیار مهم را به Mi Mix 4 اضافه کرده است ، که در صورت گم شدن گوشی ، حتی در صورت خارج کردن سیمکارت ، گوشی به شبکه اینترنت متصل مانده و به این ترتیب میتوان آنرا ردیابی کرد . نکته جالب تر اینکه حتی اگر شخص سارق گوشی را خاموش کند نیز باز هم امکان ردیابی گوشی وجود دارد و تنها در صورت باز شدن گوشی و از بین رفتن اتصال باتری ، میتوان آنرا از کار انداخت .

اما میرسیم به مهمترین بخش ماجرا … این گوشی هوشمند خارق العاده علاوه بر امکانات بینظیری که در اختیار کاربران قرار میدهد ، با قیمت های بسیار عادلانه زیر عرضه خواهد شد . پیش از اینکه قیمت ها را اعلام کنیم بد نیست اشاره کنیم Mi Mix 4 از امروز برای پیش خرید در سراسر خره فروشی های آنلاین در دسترس علاقه مندان قرار دارد و از روز 16 آگوست ( 25 مرداد ) در تمامی فروشگاههای فیزیکی چین قابل خرید است .

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 4.999 یوآن یا 770 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 5.299 یوآن یا 817 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 5.799 یوآن یا 894 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 6.299 یوآن یا 972 دلار

 

« تبلت های Mi Pad 5 »

بعد از 3 سال غیبت در خانواده تبلت ها ، شیائومی با Mi Pad 5 دوباره این لاین از محصولاتش را احیا کرد . در این سری ما برخلاف شایعات تنها با تبلت مواجه هستیم ؛ Mi Pad 5 و Mi Pad 5 Pro . این تبلت ها با ویژگی های بسیار خوبی همراه شده اند و نسخه نهایی Mi Pad 5 Pro ، علاوه بر تمامی مشخصاتی که خواهید خواند به پشتیبانی از باندهای کاری نسل 5 نیز مجهز میباشد و به صورت مستقیم کاربرانی که چشم به iPad Pro اپل دوخته اند را نشانه گرفته است .

در بخش صفحه نمایش ، تبلت های سری Mi Pad 5 به صفحه نمایشی 11 اینچی با پنل LCD و رزلوشن تصویر 1600×2560 با 275 پیکسل در هر اینچ ، نرخ نوسازی 120 هرتز ، کنتراست 1500:1 ، سیستم سخت افزاری کاهش نورهای آبی مضر و قابلیت نمایش رنگ های طبیعی مجهز میباشند . برای تکمیل شدن تجربه های صوتی/تصویری ، شیائومی برای تمامی مدل ها از فناوری Dolby Atmos نیز بهره گرفته است .

شیائومی برای تبلت Mi Pad 5 از 4 بلندگوی اختصاصی بهره گرفته است ، در حالی که Mi Pad 5 Pro به 8 بلندگو مجهز میباشد . شیائومی در این تبلت ها از سیستم جدیدی برای جدا سازی صدای زیر و بم بهره گرفته است ، که باعث میشود کاربر هر دو صدای زیر و بم را به صورت غنی تجربه کند . اما میرسیم به اصلی ترین تفاوت تبلت های نسل جدید شیائومی ؛ پردازنده آنها .

شیائومی برای تبلت رده بالای Mi Pad 5 Pro از چیپست اسنپدراگون 870 با باندهای کاری نسل 5 بهره گرفته است ، در حالی که Mi Pad 5 به چیپست قدرتمند اسنپدراگون 860 مجهز میباشد . شیائومی سعی کرده است نسخه های متعددی از تبلت های خود را ارائه کند ، تا کاربران با هر بودجه ای بتوانند این محصولات را تهیه کنند . به همین دلیل شاهد استفاده از رم های 6 و 8 گیگابتی + حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی هستیم .

در بخش دوربین نیز ، Mi Pad 5 مجهز به یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است ، در حالی که نسخه Pro مجهز به سیستم دوربینی 2 گانه با سنسورهای 13 مگاپیکسلی عریض و 5 مگاپیکسلی عمق دهنده میباشد . اما این تمام ماجرا نیست و تنها نسخه 5G این تبلت ها به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور 5 مگاپیکسلی عمق دهنده میباشد . در بخش دوربین سلفی اما تمام نسخه ها به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز هستند .

در بخش باتری ، تبلت Mi Pad 5 مجهز به یک باتری غول پیکر 8.720 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی شده است ، اما نسخه Pro به یک باتری 8.600 میلی آمپر/ساعتی با شارژ فوق سریع 67 واتی اختصاصی شده است . اما میرسیم به بخش رابط کاربری . شیائومی همزمان با معرفی پنجمین نسل از تبلت های خود ، دست به معرفی رابط کاربری اختصاصی MiUi For Pad زده است .

اما تفاوت این رابط کاربری با رابط کاربری عادی MIUI چیست ؟ شیائومی میگوید در MIUI برای تبلت ها تقریباً همه چیز را سازگار با صفحات نمایش بزرگ کرده است و حالا کاربران میتوانند تجربه ای نزدیک به کامپیوترهای شخصی داشته باشند . شیائومی میگوید این رابط کاربری در بدو عرضه ( همراه با تبلت های Mi Pad 5 ) دارای بیش از دهها برنامه اختصاصی بوده و با بیش از 300 برنامه ثالث همگام شده است .

همچنین ، MIUI برای تبلت ها از سیستم ورودی جدید ، تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت ، پنجره های کوچک ، صفحات کنار هم و … نیز پشتیبانی به عمل می آورد و محیطی جذاب ، روان و لذت بخش را در اختیار کاربران میگذارد . شیائومی همچنین از کیف مخصوص تبلت های سری Mi Pad 5 و قلم استایلوس اختصاصی این سری نیز در مراسم امروز رونمایی کرد .

نکته جالب اینجاست که قلم استایلوس جدید شیائومی از 2 دکمه فیزیکی بهره میبرد ، که یکی میتواند به یادداشت برداری سریع و جابجایی بین قلم ها و دیگری تهیه اسکرین شات و جابجایی بین رنگ ها کمک کند . همچنین ، این قلم به ویژگی ورق زدن صفحات نیز مجهز است . قسمت کناری سمت راست تبلت Mi Pad 5 Pro آهنربایی بوده و محل شارژ استایلوس جدید است .

شیائومی میگوید شارژ کامل قلم استایلوس جدید Mi حدود 18 دقیقه طول میکشد و با هر بار شارژ کامل ، کاربر میتواند تا 8 ساعت بدون وقفه به یادداشت برداری مشغول شود . همچنین ، کیف مخصوص تبلت های Mi Pad 5 قابلیت محافظت از پشت و روی تبلت های سری جدید را به صورت کامل دارد و با داشتن جایگاهی برای ایستاده شدن تبلت ، به کیبوردی بسیار عالی نیز مجهز است .

قبل از اینکه وارد قیمت گذاری تبلت های جدید شویم ، باید اشاره کنیم که این تبلت ها از هم اکنون قابل خرید در کشور چین هستند ، اما شیائومی هیچ صحبتی از معرفی آنها برای بازارهای جهانی به میان نیاورده است . همچنین ، بد نیست اشاره کنیم این تبلت ها در 3 رنگ جذاب مشکی ، سفید و سبز عرضه خواهند شد .

قیمت نسخه های مختلف تبلت Mi Pad 5 :

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 1.999 یوآن یا 308 دلار

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 2.299 یوآن یا 355 دلار

قیمت نسخه های مختلف تبلت Mi Pad 5 Pro :

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 2.499 یوآن یا 385 دلار

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 2.799 یوآن یا 432 دلار

نسخه با حافظه رم/داخلی 256/8 + پشتیبانی از شبکه های نسل 5 = 3.499 یوآن یا 540 دلار

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا