سامسونگشیائومی

به زودی در پرچمداران شیائومی : سامسونگ از اولین سنسور 200 مگاپیکسلی دنیا پرده برداشت !

از اواخر سال گذشته اعلام کردیم سامسونگ در حال توسعه سنسوری 200 مگاپیکسلی است . حال ، ساعاتی پیش غول کره ای دست به معرفی 2 سنسور جدید زد ، که یکی از آنها سنسور بسیار مورد انتظار 200 مگاپیکسلی و دیگری ، نسل جدید سنسور 50 مگاپیکسلی این کمپانی است . سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP1 نام دارد و سایز پیکسل های آن 0.64 میکرونی است .

در کنار این سنسور ، سامسونگ از نسل جدید سنسور 50 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL GN5 نیز پرده برداشت ، که اولین سنسور دنیا با سیستم فوکوس Dual Pixel Pro همه جانبه است ، که با داشتن 2 دیود نوری ، پیکسل های تکی 1.0 میکرونی را ایجاد میکند . در ISOCELL HP1 نیز ، سامسونگ از فناوری جدیدی موسوم به ChameleonCell بهره گرفته است ، که با ادغام پیکسل ها ، میتواند از الگوریتمی 2 به 2 ، 4 به 4 یا تمام پیکسل بر اساس محیط به تصویربرداری بپردازد .

همچنین ، این سنسور توانایی شکار ویدئوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را با حدأکثر میدان دید دارد . سامسونگ میگوید برای دست یافتن به 200 میلیون پیکسل ، از فناوری ادغام پیکسل های همسایه بهره گرفته است ؛ به این ترتیب با ادغام 4 میدان 50 مگاپیکسلی که توانایی شکار ویدئوهای 8K را دارند ، ثبت ویدئو بدون برش و با حدأکثر میدان دید در این سنسور رقم میخورد .

همچنین ، در محیط های کم نور ، سنسور HP1 خود را به سنسوری 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل های بسیار بزرگ 2.56 میکرونی تبدیل میکند و به این ترتیب با کنار هم قرار دادن 16 میدان با ایم حجم از پیکسل ها ، کمترین اعوجاج نور و بیشترین حساسیت را در کنار تصاویری بسیار روشن و صد البته با کیفیتی مثال زدنی در بین سنسورهای دوربین به خود اختصاص میدهد .

اما تکلیف در محیط های با نور بسیار زیاد چیست ؟ سامسونگ میگوید کاربران میتوانند خارق العاده ترین و با کیفیت ترین تصاویر را در نور زیاد با این سنسور تجربه کنند . از طرفی ، سنسور ISOCELL GN5 که اولین سنسور دنیا با سایز پیکسل های 1.0 میکرونی و تکنولوژی خارق العاده Dual Pixel Pro میباشد ، به صورت عملی توانایی فوکوس خودکار بینهایتی را در اختیار کاربران قرار میدهد .

با کمک این تکنولوژی ، سنسور جدید میتواند 2 دیود نوری را که هر کدام سایز پیکسلی برابر با 1.0 میکرون دارند به صورت عمودی یا افقی در کنار هم قرار دهد و به این ترتیب با شناسایی دقیق الگوی های موجود در صحنه ، تمامی جزئیات را در تمامی جهات ثبت کند ! اما بد نیست کمی وارد جزئیات شویم . در واقع هر کدام از این دیودهای نوری توانایی شناسایی 1.000.000 فاز در هر صحنه را دارند ؛ به این ترتیب سریعترین و بینهایت ترین سیستم فوکوس خودکار دنیا رقم میخورد .

اما این تمام ماجرا نیست و سنسور GN5 علاوه بر تکنولوژی برتری دادن به پپیکسل های جلویی ، توانایی ایجاد محیطی خارق العاده را در یک محصول Dual Pixel دارد . این اولین باری است که در صنعت سنسور گوشی های هوشمند چنین دستاوردی رقم میخورد . همچنین ، علیرغم دیودهای نوری میکروسکوپی ، که باعث دریافت اطلاعات نوری نامحدودی میشوند ، موضوع بهره برداری از تمام قدرت این سنسور به حقیقت تبدیل شده و حتی در حال حرکت نیز تصاویری بسیار با کیفیت به ثبت میرسد .

و میرسیم به اصل ماجرا ! خبر خوش اینکه سامسونگ هر دو سنسور جدید را برای کمپانی های ساخت گوشی ارسال کرده است و پروسه تست این سنسورها بر روی محصولات جدید از هم اکنون آغاز شده است . این بدان معناست که احتمالاً شیائومی به عنوان یکی از شرکای پر و پا قرص سامسونگ احتمالاً اولین کمپانی دنیا خواهد بود که از این سنسور دوربین در سری گوشی های Mi 12 بهره خواهد گرفت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا