سایر برندهامتفرقه

با قابلیت های جدید نسخه 8.0.1 پیام رسان تلگرام آشنا شوید + لینک دانلود!

هنوز یک ماه از آخرین بروزرسانی پیام رسان محبوب تلگرام نمی گذرد که حالا آپدیت جدیدی با قابلیت های جدیدتری برای آن عرضه شده است. پیام رسان تلگرام با وجود محدودیت هایش در خاک ایران، همچنان یکی از پرطرفدار ترین پیام رسان هایی است که در بین کاربران ایرانی استفاده می شود. در ادامه این مطلب به بررسی قابلیت های جدید و نحوه دانلود نسخه 8.0.1 پیام رسان تلگرام می پردازیم.

قابلیت هایی که در بروزرسانی 8.0.1 به تلگرام اضافه شده اند:

  • تم های محیط چت
  • ایموجی های تعاملی
  • مشاهده بینندگان پیام در گروه های کوچک
  • ضبط استریم های زنده و تماس های ویدیویی

تم های محیط چت

تلگرام امکانات زیادی را تا امروز در جهت دسته بندی کردن چت ها و گقتگوها برای کاربران در دسترس قرار داده است، مانند پوشه های چت تا تصاویر پس زمینه متحرک. این بار تلگرام در آپدیت جدیدش امکان قرار دادن تم ها مختلف برای چت های مختلف را فراهم کرده است.

در حال حاضر 8 تم پیش فرض وجود دارد که کاربران می توانند از هر پوسته برای یک گفتگوی خاص استفاده کنند. هر تم بصورت اختصاصی دارای ترکیب رنگ خاص، پس زمینه متحرک و طرح پس زمینه خاص می باشد.

 

همچنین این امکان وجود دارد که کاربران پوسته را برای خود و همچنین مخاطبشان فعال کنند. در این صورت می توانید پوسته گفتگوهایتان با همکارانتان را از گفتگوهایتان با فامیل ها را جدا کنید تا اشتباها یک استکیر منکراتی و مثبت 18 را برای همکارانتان ارسال نکنید!

  • برای فعال کردن پوسته در نسخه اندروید باید روی بخش هدر گفتگو ضربه بزنید، سه نقطه روی هم را انتخاب کرده و سپس به بخش رنگ ها بروید. در نسخه iOS پس از ضربه زدن روی هدر گفتگو و انتخاب … باید روی گزینه تغییر رنگ ها بزنید. مخاطب شما نیز پوسته انتخاب شده شما را در صورتی که از آخرین نسخه تلگرام استفاده کند، خواهد دید.

هر کدام از این 6 پوسته دارای نسخه تاریک و عادی هستند. در صورتی که از حالت شب در نرم افزار یا گوشی خود استفاده کنید پوسته ها نیز با آن ها همگام خواهند شد.

ایموجی های تعاملی

به شخصه دوست دار ایموجی های متحرک هستم، اما گاهی یک قلب متحرک تپنده که در هر تپش ویبره گوشی شما را فعال می کند نیز نمی تواند حق مطلب را ادا کند!

تلگرام با کمی تغییرات و البته زحمت فراوان راه و روشی جدید برای انتقال احساسات شما را بوجود آورده است. کافیست یکی از ایموجی های زیر را در گفتگوهای خصوصی ارسال کنید و سپس روی ایموجی های متحرک ضربه بزنید تا یک افکت تمام صفحه را مشاهده کنید!

اگر شما و مخاطبتان از آخرین نسخه تلگرام استفاده کنید و همچنین همزمان در صفحه چت باشید، شاهد ویبره و انیمیشن های همزمان در گوشی هایتان خواهید بود که حس دور بودن را از بین خواهد برد. البته تلگرام وعده داده است که به زودی و در بروزرسانی های بعدی ایموجی ها بیشتری را بصورت تمام صفحه در آورد.

مشاهده بینندگان پیام در گروه های کوچک

دو قابلیت قبلی که آن ها را توضیح دادیم، مختص به گفتگو های اختصاصی است، ولی در این آپدیت قابلیت هایی به بخش گفتگو های عمومی و گروه ها نیز اضافه شده است. در گروه ها به محض اینکه یکی از اعضای گروه پیام شما را مشاهده کند علامت  (✓✓) در کنار پیام نمایش داده می شود. از این به بعد در گروه های کوچک با اعضای کم می توانید ببینید چه کسانی پیام شما را خوانده اند.

 

  • برای حفظ حریم خصوصی کاربران، مشاهده کسانی که پیام شما را خوانده اند تنها تا 7 روز پس از ارسال پیام امکان پذیر خواهد بود و پس از آن دیگر به این بخش دسترسی نخواهید داشت.

امکان ضبط استریم های زنده و تماس های ویدیویی

تلگرام در آخرین بروزرسانی خود امکان استریم های زنده با بی نهایت بازدید کننده را فراهم کرده است. حالا در بروزرسانی جدیدش چیزی شبیه به اینستاگرام را در دسترس کاربران قرار داده است تا در صورت از دست دادن لایو ، بتوانید ویدیو ضبط شده آن را حتی پس از تمام شدن استریم زنده ببینید.

ادمین ها می توانند از پنل استریم زنده یا تماس ویدیویی با دسترسی های خوبی به تنظیمات ویدیو ها را ضبط کنند. امکان ضبط تنها صدا یا صدا به همراه تصویر هم وجود دارد. برای ضبط و انتشار ویدیو در انتهای استریم زنده می توانید حالت عمودی یا افقی را انتخاب کنید. فایل های ضبط شده بصورت مستقیم در بخش پیام های ذخیره شده (Saved Meesages) ذخیره خواهد شد.

 

  • برای ضبط پخش زنده یا تماس ویدیویی در هنگام اجرای آن روی سه نقطه ضربه بزنید و ضبط را شروع کنید. هنگامی که پخش زنده در حال ضبط باشد در کنار موضوع آن نقطه قرمز رنگی نمایش داده خواهد شد.

تلگرام همچنین وعده قابلیت های جدید را در بروزرسانی های بعدی خود به کاربرانش داده است. این بروزرسانی ها به زودی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

و اما در انتها برای دانلود و نصب این نسخه از پیام رسان تلگرام می توانید با فیلــ.ــترشکــ.ــن روشن روی لینک های زیر ضربه بزنید.

[برای مشاهده لینک ها منوی زیر را باز کنید]

لینک های دانلود نسخه 8.0.1 پیام رسان تلگرام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا