بروزرسانی های نرم افزاریترفند شیائومیترفندهاشیائومی

13 ترفند تضمینی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی + آموزش تصویری .

شیائومی به خوبی جای خود را در بازار موبایل ایران باز کرده و حالا کاربران ایرانی زیادی دارد. کاربران قدیمی تر برخی از مدل های گوشی های شیائومی از عمر باتری گوشی هایشان شکایت می کنند که در این مطلب در شیائومی پارس قصد داریم تا 7 ترفند برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما معرفی کنیم. در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید.

خاموش کردن انیمیشن های رابط کاربری

یکی از پرمصرف ترین بخش های رابط کاربری MIUI، انیمیشن های آن است. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی، خاموش کردن انیمیشن های رابط کاربری آن خواهد بود. برای خاموش کردن انیمیشن های رابط کاربری شیائومی طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا Developer Option را در تنظیمات دستگاه خود فعال کنید.
  2. حالا وارد از تنظیمات دستگاه وارد بخش Developer Option شوید.
  3. صفحه را به بالا بکشید تا به بخش Window Animation برسید.
  4. مقادیر Window Animaion ، Transition Animation و Animator Duration را روی Animation Off یا 0x قرار دهید.

روشن کردن حالت ذخیره باتری (Battery Saver)

یکی از قابلیت هایی که رابط کاربری MIUI بصورت پیش فرض در اختیار کاربر قرار می دهد، حالت ذخیره باتری است که تاثیر بسیار محسوسی در افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما دارد. حالت ذخیره باتری (Battery Saver) دو حالت دارد : Battery Saver که با غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه، مصرف باتری را کاهش می دهد. حالت Ultra Battery Saver که تمامی قابلیت های گوشی شما را غیرفعال کرده و تنها به شما امکان دسترسی به مخاطبین، نرم افزار تماس و پیام رسان را می دهد.

همچنین با روشن کردن این قابلیت حالت تاریک (Dark Mode) بصورت خودکار فعال شده و رنگ تصویر زمینه به مشکی تغییر خواهد کرد. برای فعال کردن هر کدام از حالت های ذخیره باتری از مراحل زیر اقدام کنید.

راه اول

  1. صفحه اصلی را از بالا به سمت پایین بکشید تا کنترل سنتر نمایش داده شود.
  2. حال از بین گزینه ها می توانید Battery Saver و Ultra Battery Saver را فعال کنید.

راه دوم

  1. وارد تنظیمات دستگاه شوید.
  2. سپس وارد بخش باتری (Battery) شوید.
  3. حال با قرار دادن نوار روی Power حالت ذخیره باتری معمولی را فعال می کنید.
  4. حالت ذخیره باتری پیشرفته را نیز با فعال کردن گزینه Ultra battery Saver می توانید فعال کنید.

بررسی نرم افزارهای پرمصرف

اگر مراحل قبلی به افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما کمکی نکرد، ممکن است نرم افزاری داشته باشید که پرمصرف است. با ورود به بخش باتری از طریق تنظیمات دستگاه، می توانید لیست نرم افزارهای مصرف کننده باتری را ببینید. اگر نرم افزاری مشاهده کردید که بیش از مقدار استفاده شما باتری مصرف می کرد، آن را غیرفعال کرده یا کاملا از گوشی خود پاک کنید تا با افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود روبرو شوید.

حذف نرم افزارهای پیش فرض اضافی

رابط کاربری MIUI بصورت پیش فرض نرم افزارهای زیادی دارد که با افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما مقابله می کنند. برخی از آن ها را می توانید به سادگی از گوشی خود پاک کنید. با پاک کردن این نرم افزارهای اضافی می توانید به افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود کمک کنید.

بروزرسانی نرم افزاری دستگاه

شیائومی بطور معمول برای گوشی های خود هر دو ماه یک بار بروزرسانی منتشر می کند. این حداقل تا دو سال پس از رونمایی از گوشی ادامه خواهد داشت (تعداد آپدیت ها و طول پشتیبانی نرم افزاری وابسته به مدل گوشی می باشد) . برای کاهش مصرف باتری و افزایش طول عمر آن همیشه گوشی خود را از نظر نرم افزاری بروز نگه دارد. برای بروزرسانی گوشی های شیائومی طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. وارد تنظیمات دستگاه شوید.
  2. وارد بخش About Phone شوید.
  3. روی لوگوی MIUI بزنید تا برای دریافت بروزرسانی جدید اقدام کنید.

خاموش کردن اتصالات اضافی

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که وایفای یا بلوتوث دستگاه شما بی دلیل روشن است، جالب است بدانید با روشن بودن آن ها، دستگاه بصورت پیوسته به دنبال وایفای یا دستگاهی برای اتصال از طریق بلوتوث می گردد. بهتر است اگر از این قابلیت ها استفاده نمی کنید، آن ها را خاموش کنید.

مدیریت بخش سیمکارت و اینترنت دیتا

یکی از پرمصرف ترین بخش های گوشی های هوشمند، بخش مدیریت سیمکارت و اینترنت سیمکارت است که پس از موارد ذکر شده در بالا، تاثیر بسیار خوبی در افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما دارد.

اگر بطور کلی نیازی به سیمکارت ندارید، می توانید دستگاه خود را روی حالت پرواز (Airplane Mode) قرار دهید. اما اگر به سیمکارت خود نیاز دارید اما نیازی به اینترنت ندارید، می توانید اینترنت خود را خاموش کرده و از طریق مراحل زیر، شبکه دستگاه خود را روی حالت 2G قرار دهید تا عمر باتری شما افزایش پیدا کند:

  1. وارد تنظیمات دستگاه شوید.
  2. وارد بخش SIM Cards & mobile networks شوید.
  3. اگر دستگاه شما دو سیمکارته است وارد سیمکارت مدنظر شوید.
  4. حالا از بخش Prefered network type گزینه 2G Only را انتخاب کنید.

کاهش نور صفحه نمایش

هرچقدر نور صفحه نمایش گوشی شما بیشتر باشد، مصرف باتری نیز بیشتر خواهد شد. برای حل این مشکل، بهتر است حالت Auto Brightness را در گوشی خود فعال کنید یا همواره بصورت دستی نور صفحه نمایش گوشی را در کمترین حالتی که می توانید صفحه نمایش را ببینید قرار دهید.

بروز کردن نرم افزارها

نرم افزارهایی که بصورت دستی نصب شده اند نیز در بروزرسانی های جدیدتر باتری کمتری مصرف خواهند کرد، لذا سعی کنید هر چند وقت یک بار به بروزرسانی آن ها نیز از طریق فروشگاه گوگل پلی بپردازید. برای بروزرسانی نرم افزارها از طریق فروشگاه گوگل پلی می توانید طبق تصاویر زیر پیش بروید:

کاهش رفرش ریت صفحه نمایش

در گوشی های جدیدتر شیائومی شاهد نرخ تازه سازی تصویر (refresh rate) های بالاتر از 60 هرتز (90 و 120 و 144 هرتز) هستیم. شیائومی در رابط کاربری این گوشی ها تدبیری اندیشیده تا کاربران بتوانند رفرش ریت صفحه نمایش را برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود به 60 هرتز کاهش دهند.

برای انجام این کار باید وارد تنظیمات دستگاه و بخش Display (صفحه نمایش) شوید. حالا از بخش Refresh Rate مقدار آن را روی 60Hz قرار دهید. مراحل را می توانید بصورت تصویری در پایین دنبال کنید:

ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر با انجام مراحل بالا تغییر محسوسی در افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود مشاهده نکردید، احتمالا یک بدافزار روی گوشی شما نصب شده است که توانایی پیدا کردن آن را ندارید. در این صورت بهتر است اقدام به Reset Factory (بازگشت به تنظیمات کارخانه) کنید. دقت داشته باشید با انجام این کار تمامی اطلاعات، شماره تلفن ها، ایمیل ها، و نرم افزارهایی که بصورت دستی نصب شده اند پاک شده و نیاز به نصب دوباره دارند.

فلش کردن گوشی شیائومی

در صورتی که حتی بازگشت به تنظیمات کارخانه در افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی شما موثر واقع نشد، قدم آخر فلش کردن گوشی شیائومی تان است. در برخی مواقع آپدیت های سیستمی موجب بروز باگ های نرم افزاری می شوند که طول عمر باتری را کاهش می دهند. در همین جهت می توانید نسخه دیگری از سیستم عامل خود را روی گوشی شیائومی تان فلش کنید.

تعویض باتری

تا اینجا به 12 روش نرم افزاری اشاره شد که به کمک آن ها می توانید طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. اما اگر تمام این مراحل را طی کردید و تغییری در وضعیت شارژدهی باتری گوشی خود مشاهده نکردید، مشکل از بخش سخت افزاری دستگاه شما خواهد بود. همانطور که می دانید باتری یک بخش مصرفی بوده و با هر بار شارژ و دشارژ (خالی شدن) مقداری از ظرفیت آن کم خواهد شد.

همین موضوع باعث شده تا پس از شارژ کردن های مداوم و گاها غیر اصولی، مقدار شارژدهی و ظرفیت آن ها کاهش پیدا کرده و در این حالت برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود مجبور به تعویض باتری قبلی با یک باتری جدید شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا