شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

الهه زیبایی : گوشی Xiaomi CIVI رسماً معرفی شد .

شیائومی سیاست تغییر نام محصولات خود را همچنان ادامه میدهد و در پی همین سیاست که چندی پیش زیرمجموعه “Mi” را کنار گذاشته بود ، اکنون لاین محصولات CC را با CiVi عوض کرده است . همانطور که برایتان گفته بودیم ، ساعاتی پیش اولین گوشی از سری CIVI امروز با نام Xiaomi CIVI معرفی شد . اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله جذاب همراه باشید …

 

 

« مشخصات و طراحی »

شیائومی برای گوشی Xiaomi CIVI از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 778G بهره گرفته است ، که یکی از بهترین های کوآلکام میباشد . این چیپست بر اساس فناوری 6 نانومتری TSMC بنا شده است و نسخه ای بهینه شده از چیپست اسنپدراگون 780 میباشد . این چیپست دارای هسته های قدرتمند Cortex-A78 با حدأکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز میباشد و چیپ گرافیکی آن آدرنوی 642L است .

کوآلکام برای این چیپست از مودم 5G قدرتمندی بهره گرفته است ( X53 ) ، که توانایی ارائه سرعتی خارق العاده ( تا 3.3 گیگاهرتز ) را دارد . در کنار این سرعت بسیار بالا ، تراشه WiFi 6E نیز سرعتی بینظیر تا 3.6 گیگاهرتز در اختیار کاربران قرار میدهد . شیائومی برای اطمینان از خنک ماندن این چیپست ، از 9 لایه گرافین بهره گرفته است تا گرما تحت کنترل باشد .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED با خمیدگی در دو طرف بهره گرفته است ، که نرخ نوسازی 120 هرتز را در اختیار کاربران میگذارد . حاشیه های دور صفحه نمایش این گوشی بسیار باریک است ، تا جایی که قطورترین قسمت آن ، فاصله قسمت پایین صفحه نمایش با بدنه است ، که تنها 2.55 میلی متر فاصله را ایجاد کرده است ( 1.10 اینچ ) .

از دیگر امکانات صفحه نمایش این گوشی میتوان به رزلوشن +FHD ، فناوری +HDR10 ، فناوری Dolby Vision و دلتای 0.36 اشاره کرد . این صفحه نمایش درخشندگی پایه 950 نیت را در مقابل چشم کاربران به نمایش بیرون می آورد و این یعنی در نور مستقیم خورشید مشکلی نخواهید داشت . در قسمت پشت ، این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با لنز عریض مجهز شده است .

این سنسور سایزی برابر با 1/2.0 اینچ ، پیکسل هایی 0.7 میکرونی ( که به واسطه سیستم ادغام پیکسل ها میتواند پیکسل هایی تا 1.4 میکرون را بسازد ) و گشادی دیافراگمی برابر با f/1.8 دارد . میرویم سراغ دوربین دوم ، که پشت آن سنسوری 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض با زاویه 120 درجه ای وجود دارد و گشادی دیافراگمی برابر با f/2.2 دارد . دوربین سوم نیز ، مجهز به سنسوری 2 مگاپیکسلی برای شکار تصاویر ماکرو میباشد .

اما میرویم سراغ دوربین سلفی ! این گوشی یکی از معدود محصولات شیائومی با سلفی 32 مگاپیکسلی است . به دلیل اینکه هدف این گوشی خانم ها هستند ، شیائومی از سنسوری بسیار با کیفیت ( GD1 سامسونگ ) برای دوربین سلفی بهره گرفته است ، که مجهز به لنز Autofocus میباشد . پیشتر در مقاله ای درباره تکنولوژی منحصر به فرد پشت دوربین سلفی این محصول سخن گفته ایم .

شیائومی برای این گوشی از یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، که تا 24 ساعت میتواند به صورت مداوم همراه شما باشد . این باتری با شارژ سیمی 55 واتی شیائومی میتواند در عرض تنها 45 دقیقه از 0 تا 100 شارژ شود . شیائومی برای این گوشی از بلندگوی استریوی قدرتمندی بهره گرفته است ، که علاوه بر پشتیبانی از صدای Dolby Atmos ، گواهینامه Hi-Res را نیز کسب کرده است . همچون بیشتر گوشی های امروزی ، این گوشی نیز فاقد جک 3.5 میلی متری است .

شیائومی سرمایه گذاری ویژه ای بر روی طراحی این گوشی کرده است . این گوشی در حال حاضر نازک ترین و سبک ترین گوشی 5G دنیاست . جنس فریم این گوشی فلزی است ، اما جنس بدنه آن از شیشه AG میباشد ، که در عین مات بودن ، لطافت خاصی دارد . حدأکثر حافظه رم در نظر گرفته شده برای این گوشی 12 گیگابایت ( از نوع LPDDR4x ) و حدأکثر حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن 256 گیگابایت ( از نوع UFS 3.1 ) میباشد . این گوشی همچنین به بلوتوث 5.2 مجهز میباشد و علاوه بر بهره گیری از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش ، با اندروید 11 و MIUI 12.5 به دست کاربران خواهد رسید .

 

« قیمت ، رنگ ها و زمان عرضه »

پیش فروش این گوشی هوشمند از هم اکنون در کشور چین آغاز شده است و فروش فیزیکی آن از روز 30 سپتامبر ( 8 مهر ) آغاز خواهد شد . این گوشی در 3 رنگ جذاب و بسیار زیبای مشکی ، آبی و صورتی عرضه خواهد شد . شیائومی این گوشی را در 3 نسخه عرضه میکند ، که در زیر میتوانید قیمت هر کدام از نسخه های این گوشی را مشاهده کنید :

قیمت نسخه های مختلف Xiaomi CiVi

– نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و داخلی 128 گیگابایتی = 2.599 یوآن یا 404 دلار

– نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و داخلی 256 گیگابایتی = 2.899 یوآن یا 449 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و داخلی 256 گیگابایتی = 3.199 یوآن یا 495 دلار

همانطور که اشاره شد ، این گوشی برای بازار چین معرفی شده است ؛ اما آیا این گوشی در سایر نقاط دنیا نیز معرفی خواهد شد ؟ بر اساس آمارهای رسیده به تحریریه شیائومی پارس ، به نظر میرسد که غول چینی دنیای تکنولوژی قصد معرفی این محصول برای بازارهای جهانی را ندارد . با این حساب Xiaomi CIVI در انحصار بازار چین باقی خواهد ماند ، اما ممکن است نسخه ای ریبرند شده از آن برای بازارهای جهانی معرفی شود .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا