سایر برندهاکوآلکام

مشخصات اولیه تراشه های اسنپدراگون 898 از کوآلکام و دایمنسیتی 2000 از مدیاتک لو رفت .

به لطف یکی از افشاکنندگان حوزه تکنولوژی در فضای Weibo و برخی از توییت های همین افشاکنندگان مشخصات بسیار مفیدی از دو تراشه پرچمدار جدید کمپانی های کوالکام و مدیاتک منتشر شده است. پیش تر هم اطلاعات جزئی درباره این تراشه ها به گوش رسیده بود، ولی اطلاعات جدید یک تصویر بهتر و کامل تر از این تراشه ها را به ما نشان می دهد.

تراشه اسنپدراگون 898 در کارخانه سامسونگ بر پایه معماری 4 نانومتری تولید خواهد شد. این تراشه هشت هسته ای خواهد بود که متشکل از یک هسته Cortex-X2 با فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز در کنار 3 هسته Cortex-A710 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و نهایتا 4 هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس کاری 1.79 گیگاهرتز است. برای پردازش فعالیت های گرافیکی نیز از تراشه Adreno 730 در این تراشه استفاده شده است.

در تراشه دایمنسیتی 2000 نیز ساختار به همین شکل است با این تفاوت که سه هسته 2.5 گیگاهرتزی در اسنپدراگون 898، در این تراشه روی فرکانس 2.85 گیگاهرتز قفل شده اند. همچنین به نظر می رسد که از تراشه Mali-G710 MC1 بعنوان پردازنده گرافیکی بهره گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که ساختار این تراشه نیز بر پایه معماری 4 نانومتری خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا