شیائومی

ویندوز به سبک شیائومی : تبلت Mi Pad 5 در حال اجرای ویندوز 11 رؤیت شد !

چند ماهی از معرفی تبلت های سری Mi Pad 5 توسط شیائومی با نام های Mi Pad 5 و Mi Pad 5 Pro میگذرد . این تبلت ها به چیپست های اسنپدراگون 860 و 870 مجهز هستند و به صورت پیشفرض ، برای اولین بار در تاریخ محصولات شیائومی ، نسخه ای اختصاصی از رابط کاربری MIUI را با نام انحصاری MIUI For Pad اجرا میکنند ، که در برخی جهات متفاوت با نسخه اصلی MIUI میباشد .

حال یک کاربر چینی موفق شده است ویندوز 11 نسخه ARM را بر روی تبلت Mi Pad 5 اجرا کند . این بدان معناست که نسل قبلی نسخه ARM ویندوز ( ویندوز 10 ) نیز به خوبی میتواند بر روی تبلت های Mi Pad 5 اجرا شود . این کاربر علاوه بر تصاویر ، ویدئویی از اجرای بدون مشکل و بسیار نرم و روان ویندوز 11 با رزلوشن 2K بر روی تبلت Mi Pad 5 نیز منتشر کرده است ، که حرف و حدیثی باقی نماند !

البته این کاربر اشاره میکند برای پایین آوردن مصرف باتری ، فرکانس هسته ها را پایین آورده است ، اما با اینحال باز شاهد اجرای روان ویندوز 11 روی تبلت شیائومی هستیم . پیش از این کاربری که موفق به نصب ویندوز 11 روی می پد 5 شده است ، موفق شده بود ویندوز 11 را بر روی گوشی های Lumia 950 و 950XL ، شیائومی می 8 ، می میکس 2 و می 6 در کنار OnePlus 6T بالا بیاورد .

گفتنی است هیچ راهی برای اجرای رسمی ویندوز 11 بر روی تبلت های شیائومی وجود ندارد ، اما این حرکت نشان میدهد که توسعه دهندگان راه طولانی اجرای نسخه ARM ویندوز را بر روی گوشی های اندرویدی هموار کرده اند . بدیهی است که کمپانی های بزرگی چون شیائومی دوست دارند تبلت هایی ویندوز تولید کنند ، اما انحصار طلبی مایکروسافت در این زمینه باعث شده است که دست کمپانی ثالث از این موضوع کوتاه شود .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا