بروزرسانی های نرم افزاریشیائومیمی

رسمی : رابط کاربری MIUI 13 معرفی شد ؛ هر آنچه که باید درباره آن بدانید .

شیائومی سرانجام در مگالانچ دیروز عصر پرده از رابط کاربری MIUI 13 برداشت . هر چند نام این بروزرسانی خیلی بزرگ به نظر میرسد ، اما باید بگوییم که تفاوت های ظاهری فاحشی را نسبت به MIUI 12 به ارمغان نمی آورد . شاید این موضوع به دلیل معرفی MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced باشد ، که با خود تغییرات بسیار بزرگی را به همراه داشتند .

اکنون برخلاف نسل های قبل ، شیائومی 3 دسته بزرگ از گوشی های اندرویدی را با رابط کاربری MIUI خواهد داشت : MIUI 13 ( مخصوص گوشی های هوشمند ) ، MIUI 13 Pad ( مخصوص تبلت ها ) و MIUI 13 Fold ( مخصوص گوشی های تاشونده ) . قبلاً پیرامون MIUI 13 و MIUI 13 Pad صحبت کرده ایم ، اما نگران نباشید ، MIUI 13 Fold هم آشناست ، چون تلفیقی از 2 رابط کاربری اصلی شیائومی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها میباشد . بد نیست با هم به تغییرات MIUI 13 نگاهی داشته باشیم …

 

« فونت MiSans »

همانطور که انتظار میرفت ، شیائومی در MIUI 13 فونت جدیدی را تحت عنوان MiSans معرفی کرده است . شیائومی میگوید این فونت برای هر دو زبان چینی و انگلیسی بهینه شده است تا کاربران بتوانند همه چیز را در وضوح کامل مشاهده کنند . این فونت بخشی از سیستم پویای فونت نسخه 2 شیائومی میباشد و هم اکنون در استور گوشی های با رام چین قابل دانلود میباشد .

 

« ویجت ها »

از زمانی که اپل در iOS 14 قابلیت ویجت ها را معرفی کرد ، بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی به فکر استفاده از این سیستم تطبیقی در سیستم عامل اندروید افتادند . شیائومی یکی از کمپانی های پیشگام بود که تا قبل از این سیستمی شبیه به ویجت ها را در گوشی های هوشمندش پیاده کرده بود ، اما از آگوست 2021 رسماً ویجت ها وارد رابط کاربری MIUI شدند .

 

« والپیپر جدید زیبایی های علم »

شیائومی از MIUI 12 سوپر والپیپرها را به رابط کاربری محبوب خود اضافه کرد . حال در MIUI 13 شیائومی با همکاری کمپانی Beauty of Science دست به ایجاد والپیپرهای زنده خلاقانه زده است . شیائومی میگوید این تصاویر با تکنیک پولاریزه میکروسکوپی و به صورت Time Lapse با رزلوشن 8K شکار شده اند . این والپیپرها همچون فونت MiSans در استور رام چین قابل دانلود میباشند .

 

« شخصی سازی دستیار صوتی Xiao AI »

دستیار صوتی Xiao AI مخصوص رام چین میباشد و به جرأت یکی از کامل ترین دستیارهای هوشمند دنیاست . حال با کمک هوش مصنوعی ، کاربران در MIUI 13 میتوانند کاراکتر خود را به صورت کاملاً 3 بعدی طراحی کرده و از بین 50 لباس و اکسسوری ، شخصیت خود را بسازند . جالب اینجاست که از بین صداهای مختلف ، کاربران میتوانند صدای دلخواه خود را برای بیدار کردن Xiao AI انتخاب کنند .

 

« حریم خصوصی »

اگر به خاطر داشته باشید ، شیائومی در MIUI 12 و MIUI 12.5 گواهینامه های متعددی را از مراجع امنیتی بزرگ دنیا کسب کرده بود . حال در MIUI 13 غول چینی دنیای تکنولوژی موفق به اخذ گواهینامه های بیشتری شده است و با کمک “Virtual ID” یا هویت مجازی ، با کمک سیستم تشخیص چهره راه تازه ای را برای احراز هویت در پیش گرفته است .

تا پیش از این تنها صورت کاربر برای گذر از سوال های امنیتی اسکن میشد ، اما در MIUI 13 اسکن از گردن به بالا انجام خواهد شد ، که از دقت بیشتری برخوردار است . همچنین ، کاربران برای مالکیت معنوی آثار خود میتوانند واترمارک هایی را بر روی تصاویر به صورت مجازی پیاده کنند ، که کاملاً قابل شخصی سازی میباشد .

 

« بهبودهای نرم افزاری »

شیائومی در MIUI 12.5 Enhanced از 3 تکنولوژی انحصاری Focus Computation ، Atomic Memory و Liquid Storage پرده برداری کرده بود . حال این کمپانی ادعا میکند با کمک همین تکنولوژی ها ، میزان هماهنگی رابط کاربری MIUI با برنامه های ثالث را بین 20 تا 26 درصد نسبت به MIUI 12.5 Enhanced ارتقا داده است . به این ترتیب گوشی هایی همچون MI 11 Pro بعد از 36 ماه شاید 5 درصد افت سرعت را در رابط کاربری تجربه کنند ، که خارق العاده میباشد .

 

« مرکز جادو جنبل »

شاید اسم این ویژگی جدید کمی تازه به نظر برسد ، اما گول ظاهر آنرا نخورید ! در واقع Mi Magic Center مکانی است که کاربران میتوانند در آن اکوسیستم زندگی هوشمند خود را به صورت یکجا کنترل کنند . برخلاف رقبا ، شیائومی اجازه شخصی سازی حریم خصوصی را در این مرکز به کاربران میدهد و به این ترتیب کاربر من باب مثال میتواند با چند اشاره ساده ، موسیقی های روی گوشی خود را در ساندبار یا تلویزیون هوشمندش Cast کند .

 

« چند وظیفگی بهبود یافته »

این ویژگی مخصوص تبلت های شیائومی است . با چند وظیفگی بهبود یافته ، حالا کاربران میتوانند کنترل کاملی بر روی پنجره های شناور در MIUI 13 Pad داشته باشند . همچون تبلت های سایر کمپانی های معروف ( اپل ، سامسونگ ، هوآوی و … ) ، حالا تبلت های شیائومی توانایی همگام سازی پنجره ها بین گوشی و تبلت را خواهند داشت .

 

« کیبورد و استایلوس »

یکی از ویژگی های جالب اضافه شده به MIUI 13 Pad ، قابلیت تعیین شورت کات یا میانبر برای دکمه های کیبورد تبلت شیائومی میباشد . من باب مثال ، کاربران میتوانند همچون رابط کاربری ویندوز ، میانبرهایی را برای جابجایی بین برنامه ها ، بستن آنها یا تهیه اسکرین شات از صفحه ای خاص در نظر بگیرند . نکته جالب اینجاست که قلم استایلوس نیز میتواند با کنترل های فیزیکی صاحب میانبر شود .

 

« همگام شدن برنامه های ثالث »

زمانی که شیائومی در ماه آگوست پرده از رابط کاربری MIUI For Pad برداشت ، حدود 2.000 برنامه ثالث با این رابط کاربری همگام بودند . حال در مراسم معرفی MIUI 13 Pad اعلام شد این رقم به 3.000 برنامه رسیده است ، که یک رشد بسیار عالی در چند ماه محسوب میشود و قطعاً آینده بسیار روشنی را برای تبلت های شیائومی رقم میزند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا