اپلسامسونگشیائومیگوگل

بهترین دوربین گوشی موبایل در سال 2021 ؛ هوآوی در رتبه اول و شیائومی در رتبه دوم !

در سال 2021 شاهد معرفی دستگاه های بروز و پرقدرتی از تمامی برندهای دنیا بودیم. به رسم هر ساله شاهد پرچمداران اپل (آیفون های 13)، پرچمداران سری S سامسونگ (گلکسی S21)، پرچمداران سری می 11 شیائومی، پرچمداران هوآوی با عنوان P50 و سایر برندها بوده ایم. یکی از مراجعی که به بررسی تخصصی دوربین گوشی های هوشمند می کند و به آن ها امتیاز داده و آن ها را رتبه بندی می کند، وبسایت DXOMark است. وبسایت دگزومارک مرجع بسیار مناسبی برای تحلیل و بررسی کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند است.

در سالی که گذشت نیز این وبسایت به بررسی دوربین تعداد زیادی از پرچمداران دنیا پرداخت. همچنین پلتفرم تست های این وبسایت نیز در سال 2021 با تغییراتی روبرو شد که باعث شد آمار و اعداد کمی تغییر کرده و تست هایی که روی دوربین گوشی های هوشمند انجام می شود دقیق تر و با جزئیات بیشتری باشد. در این مطلب نیز قصد داریم با استناد به رده بندی صورت گرفته توسط این وبسایت، برترین گوشی های سال 2021 از نظر دوربین را به شما عزیزان معرفی کنیم.

رده بندی وبسایت دگزومارک در دو بخش صورت می گیرد. بخشی مربوط به دوربین اصلی و بخش دیگر مربوط به دوربین سلفی است. در بخش دوربین اصلی رتبه اول توسط P50 Pro به برند هوآوی اختصاص پیدا کرده است! این گوشی با کسب امتیاز 144 در صدر جدول برترین گوشی ها از نظر دوربین اصلی قرار گرفته است. اما جالب است بدانید که در بخش دوربین های سلفی نیز همین دستگاه با امتیار 106 در صدر جدول قرار گرفته است. گوشی P50 Pro 907 دلار قیمت گذاری شده است.

در رتبه دوم در بخش دوربین اصلی شاهد گوشی Mi 11 Ultra از شیائومی هستیم. این دستگاه موفق به کسب امتیاز 143 در تست های صورت گرفته توسط دگزومارک شده است. این گوشی از سنسور ISOCELL نسل جدید سامسونگ بهره مند است و قیمت آن در حدود 1000 دلار می باشد.

و اما در رتبه سوم باز هم شاهد برند هوآوی با گوشی Mate 40 Pro Plus هستیم! این گوشی قیمتی در حدود 1400 دلار دارد و موفق به کسب امتیاز 139 شده است. در نهایت نیز گوشی های آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو از برند اپل، به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم با امتیار 137 قرار گرفته اند! آیفون 13 پرو مکس با قیمت 1099 دلار و آیفون 13 پرو با قیمت 999 دلار به بازار عرضه شده اند.

اما در بخش دوربین سلفی، همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، در رتبه اول هوآوی با گوشی P50 Pro با امتیاز 106 قرار گرفته است. اما شاهکار هوآوی باز هم ادامه دارد! رتبه های دوم و سوم نیز به ترتیب توسط گوشی های Mate 40 Pro و P40 Pro (پرچمدار سال 2020 هوآوی) با امتیاز های 104 و 103 تسخیر شده است! در رتبه چهارم و پنجم نیز به ترتیب شاهد گوشی های گوگل پیکسل 6 پرو با امتیاز 102 و ایسوس ZenFone 7 Pro با امتیاز 101 هستیم.

بنابر این رده بندی می توان ادعا کرد که گوشی هوآوی P50 Pro بهترین دوربین گوشی همراه در سال 2021 را داشته است که البته موضوع عجیبی نیست. معمولا هر سال هوآوی با معرفی پرچمدار جدیدش بالاترین امتیاز را در تست های دگزومارک کسب می کند و امسال هم از این قاعده مستثناء نبوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا