سایر برندهامتفرقه

معادله عوض شد : چیپست Dimensity 9000 مدیاتک هنوز نیامده پوز Snapdragon 8 Gen 1 را زد !

این روزها که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 در دنیا بر روی برخی از گوشی های هوشمند قرار گرفته است ، فرصت خوبی فراهم شده است تا با محک زدن این محصول با رقیب خونی اش کمی بیشتر درباره آخرین دستاورد کوآلکام کنکاش کنیم . مدیاتک با معرفی Dimensity 9000 لرزه عجیبی به جان کوآلکام انداخت و حالا با مقایسه های صورت گرفته ، به نظر ترس کوآلکام از اولین چیپست فوق پرچمدار مدیاتک بیراه نبوده است !

داستان از اینجا شروع شد که یک یوتیوبر معروف دست به مقایسه این 2 چیپست زد و همگان را متحیر ساخت ! همانطور که اشاره کردیم ، تا به امروز چندین گوشی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شده است ، اما اخیراً غول تایوانی دنیای نیمه هادی ها چیپست مورد انتظار Dimensity 9000 را بر روی یک برد نصب و با صفحه نمایش و باتری ، حتی بدون سیستم خنک کننده روانه تست کرد تا ببینیم مدیاتک برای کوآلکام چه آشی پخته است !

برای شروع تست ، چیپست Dimensity 9000 توانست در GeekBench امتیازهای 1.287 و 4.474 را در تست های تک و چند هسته ای به دست آورد و با پشت سر گذاشتن A14 Bionic اپل ، 17 درصد عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 از خود نشان دهد . اما دلیل این برتری چیست ؟! پر واضح است که به دلیل بهره گرفتن از هسته های 4 نانومتری کمپانی TSMC ، مدیاتک توانسته است برنده این رقابت سخت باشد .

جالب اینجاست در بحث مصرف انرژی نیز چیپست مدیاتک عملکرد بهتری از خود نشان داده است ! این چیپست در تست های تک و چند هسته ای به ترتیب 3.5 و 9.8 وات برق مصرف میکند ، در حالی که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 در تست های مذکور رکوردهای 4.2 و 11.2 وات را به ثبت رسانده است ، که دور از انتظار بود . البته خداروشکر کوآلکام یک جا آبروی ما را حفظ کرده و در بخش چیپ گرافیکی امتیازات بالاتری را به ثبت رسانده است .

در تست های انجام شده ، چیپست Snapdragon 8 Gen 1 با چیپ گرافیکی آدرنوی 720 موفق شد گوی رقابت را از چیپ گرافیکی ARM Mali G710-MC10 چیپست Mediatek Dimensity 9000 برباید . هر چند باز هم مدیاتک در زمینه مصرف انرژی بسیار بهینه تر عمل میکند ! پیش بینی میشود که چیپست مدیاتک به زودی وارد بازار داغ رقابت شود ، اما به گفته مدیر این کمپانی ، هدف مدیاتک فراتر از کوآلکام بوده و به صورت مستقیم چیپست اپل را نشانه گرفته است !

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا