شیائومیمی

یک قدم نزدیکتر به ایران : شیائومی تولید گوشی های خود در خاک ویتنام را آغاز کرد !

هزینه های تولید در کشور چین بسیار پایین است و به همین دلیل کمپانی های غیر چینی نیز ترجیح میدهند محصولات خود را در خاک این کشور تولید کنند ؛ اما کمپانی های چینی از یک امتیاز ویژه در خاک خود برخوردارند : مالیات بسیار پایین برای تولید ! دلیل پیشرفت کمپانی های چینی نیز همین موضوع میباشد . اما مسئله ای که شاید کمی فعالیت کمپانی های چینی را در دنیا محدود کند ، مالیات های سنگین صادرات میباشد .

اگر توجه کرده باشید ، گوشی هایی که شیائومی برای کشور خود تولید میکند و آنها را در خاک چین عرضه میکند با قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر نقاط دنیا به فروش میرسند ؛ که دلیل این موضوع ، معافیت های مالیاتی است . اما همین محصولات وقتی قرار باشد من باب مثال به اروپا صادرات شوند ، به یکباره دچار افزایش قیمت شدیدی میشوند ؛ که این موضوع ارتباطی مستقیم با اخذ مالیات های سنگین از کمپانی های خارجی دارد .

اتحادیه اروپا مالیات های سنگینی بر روی محصولات صادراتی میبندد تا کمپانی های تولید کننده کارخانه های خود را به کشورهای داخل در این اتحادیه بیاورند و به نوعی آنها را در چرخه اقتصادی دخیل کنند .

اما راهکاری نسبتاً ساده برای دور زدن این مالیات ها وجود دارد . قطعاً از ما شنیده اید که در خبرها گفته ایم قیمت نسخه هند پایین تر از اروپاست ! دلیل این موضوع ، وجود کارخانه های تولید محصولات شیائومی در کشور هند میباشد . حال شیائومی پس از تولید موفق محصولات خود در کشورهای مختلف دنیا ، اکنون سراغ ویتنام رفته است ، تا یک قدم به بازار کشورهای آسیایی نزدیک شود و به تدریج به آسیای میانه بیاید .

در حال حاضر محبوب ترین برند در کشور ویتنام ، سامسونگ میباشد . حتی در کشور عزیزمان ایران نیز سابقاً ارزش ویژه ای برای محصولات تولید شده در ویتنام قائل بودند و گاهاً در برند سامسونگ ، آنها را با قیمت بالاتری میفروختند . اکنون شیائومی قصد دارد در ادامه برنامه بزرگ خود برای کسب مقاوم دوم در دنیا ، کارخانه هایش را به کشورهای بیشتری ببرد و از این طریق در قلب بازار هر کشور نفوذ کند . شاید کارخانه بعدی شیائومی در ایران باشد ! نظر شما چیپست ؟

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا