ردمیشیائومی

رسمی : Redmi K50 Gaming Edition ، قدرتمندترین گوشی گیمینگ اندرویدی معرفی شد .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، شیائومی ساعاتی پیش گوشی Redmi K50 Gaming Edition را برای بازار چین معرفی کرد . همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، شیائومی در این مراسم تنها از یک گوشی پرده برداری کرد و خبری از 3 عضو دیگر نشد . دلیل این موضوع عدم عرضه رسمی چیپست های Diminsity 8000 و 9000 بیان شده است . اگر دوست دارید درباره Redmi K50 Gaming Edition بیشتری بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید …

 

« طراحی »

شیائومی در Redmi K50G از طراحی ماشین های مسابقه ای الهام گرفته است . در قسمت پشت این گوشی طرحی با حالت “X” را مشاهده میکنیم ، که زیبایی خاصی به آن بخشیده است . دوربین ها در آرایشی مستطیلی در سمت چپ جا خوش کرده اند و همچون نسل قبل ، با نوار LED مزین شده اند .

شیائومی برای این گوشی از 2 بازوی فیزیکی بهره گرفته است ، که توسط یک دکمه اختصاصی فراخوانی میشوند . به همین دلیل دکمه پاور کمی پایین تر از گوشی های معمولی آمده است و دکمه های کم و زیاد کردن صدا به سمت چپ منتقل شده است . شیائومی برای فریم این گوشی از طراحی متالیک بهره گرفته است و قسمت پشت با شیشه AG مقاوم گردیده .

 

« صفحه نمایش »

گوشی Redmi K50G به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل OLED ، رزلوشن +FHD ، نرخ نوسازی 120 هرتز و سرعت لمس 480 هرتز مجهز شده است . صفحه نمایش این گوشی از قابلیت نمایش رنگ های DCI-P3 ، تصاویری با رنگ های غنی +HDR10 و جبران نرخ خسارت فریم ( MEMC ) بهره میبرد . شیائومی پیش از این گفته بود گوشی مذکور امتیاز +A را از بنیاد Display Mate کسب و 15 رکورد را جابجا کرده است . پوشش محافظ صفحه نمایش این گوشی نیز گوریلاگلس نسل 7 یا Victus میباشد .

 

« دوربین ها »

شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی از 3 سنسور بهره گرفته است . پشت دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 64 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX686) دیده میشود ، که رزلوشن عکس 6944×9248 پیکسل را ارائه داده و سایز تصاویری بین 0.8 تا 1.6 میکرونی را ایجاد میکند . پشت دوربین دوم یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز 120 درجه ای قرار دارد و نهایتاً با دوربین سومی مواجه هستیم که به یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو ماکرو مجهز شده است .

شیائومی در دوربین پشت این گوشی از یک سنسور Flicker بهره گرفته است ، که نورهای فلورسنت را شناسایی کرده و به راحتی سرعت شاتر و ISO را تنظیم میکند ؛ به همین دلیل این گوشی توانایی شکار عکس های خارق العاده ای در هر شرایط نوری را دارد . در قسمت مقابل نیز این گوشی در بریدگی حفره ای ، به یک سنسور 20 مگاپیکسلی ( IMX596 ) با سیستم هوش مصنوعی AI Beautification اختصاصی شیائومی برای شکار تصاویر و ویدئوهای سلفی بسیار ناب مجهز میباشد .

 

« سخت افزار »

شیائومی در Redmi K50G از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره گرفته است ، که تا 52 درصد بهبود عملکرد در پردازش های گرافیکی را نسبت به چیپست اسنپدراگون 888 ارائه میدهد . این چیپست با نهایتاً 12 گیگابایت حافظه رم نسل 5 یا LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی فوق سریع از نوع UFS3.1 یک مجموعه بسیار عالی را تشکیل میدهند . اما تمامی این قطعات فوق العاده در کنار هم گرمای بسیار زیادی را تولید میکنند .

به همین دلیل شیائومی دست به کار شده است و به جای یک خنک کننده ، از 2 خنک کننده مجزا در این گوشی بهره گرفته است ، که با 5 ماده و ابعادی به وسعت 4,860mm² ، تا 20 درصد بهبود عملکرد را نسبت به بهترین گوشی های اندرویدی دنیا را ارائه میدهد . شیائومی میگوید به لطف استیل ضد زنگ نسل دوم و مهندسی خارق العاده ، چیپست ، باتری و تمامی IC های این گوشی تحت نظر سیستم خنک کننده هستند و با خونسردترین گیمینگ فون اندرویدی تاریخ مواجه هستیم .

در بخش باتری این گوشی به یک باتری 4.700 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی سیمی مجهز است ، که در عرض تنها 17 دقیقه میتواند فول شارژ شود . شیائومی در این گوشی از نسل جدید موتور ویبره خود تحت عنوان “Cyber-Engine” نیز بهره گرفته است ، که بزرگترین موتور ویبره تاریخ برای یک گوشی هوشمند میباشد و میتواند در تمامی جهات حسی ناب را به کاربر القا کند . در بخش صدا نیز شیائومی از سیستم 4 بلندگو برای این گوشی بهره گرفته است .

به این ترتیب کاربر در بالا و پایین گوشی یک جفت بلندگو و یک جفت توییتر دارد ، که صدای خارق العاده ای را ایجاد میکند . علاوه بر اینها ، گوشی مورد بخث از تکنولوژی های صدای غنی Hi-Res و Dolby Atmos نیز بهره میبرد و بلندگوهای آن توسط JBL شخصی سازی شده اند . در بخش های ارتباطی نیز ، شیائومی برای این گوشی از 3 آنتن اختصاصی وایفای ( استاندارد Wi-Fi 6E ) بهره گرفته است تا علاوه بر پایین آمدن تأخیر ( Ping ) ، عملکرد آنتن های وایفای این گوشی 30 درصد نسبت به بهترین گوشی اندرویدی بیشتر باشد . این گوشی همچنین به تراشه NFC نیز مجهز میباشد و برای امنیت بیشتر ، به سنسور اثر انگشت در بدنه کناری تجهیز شده است .

 

« نسخه محدود Mercedes-AMG Petronas Formula »

همانطور که پیشتر در تیزرهای رسمی شیائومی گفته بودیم ، شیائومی با همکاری کمپانی Mercedes ، دست به طراحی نسخه ای محدود و بسیار خاص با نام Mercedes-AMG Petronas Formula One Team زده است ، که علاوه بر طرح بسیار خاص ماشین های فرمول 1 مرسدس ، به رنگ خاکستری و حتی پوسته ای برای رابط کاربری MIUI 13 با همین نام مجهز شده است .

 

« قیمت ، رنگ ها و زمان عرضه »

گوشی Redmi K50G در 3 رنگ اختصاصی آبی ، مشکی و نقره ای ، به جز نسخه مرسدس عرضه خواهد شد . زمان عرضه این محصول 18 فوریه ( 2 روز دیگر ) اعلام شده است . این گوشی در 3 نسخه با حافظه های رم 8 و 12 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قیمت های رقابتی زیر به دست کاربران خواهد رسید .

– نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 3.299 یوآن یا 520 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 3.599 یوآن یا 568 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 3.899 یوآن یا 615 دلار

پ.ن : شیائومی هنوز صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این گوشی به میان نیاورده است ، اما پیش بینی میشود به زودی نسخه جهانی این گوشی با نام POCO F4 GT برای بازارهای جهانی معرفی شود . همچنین ، پیش بینی میشود به زودی سایر اعضای خانواده Redmi K50 که شامل ردمی K50 ، ردمی K50 Pro و ردمی K50 Pro Plus میباشد برای بازار کشور چین معرفی شوند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

2.3 3 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا